Nusseli Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 De senaste dagarna som nu har över en vecka så har mitt barn vaknat varje natt av hunger. Han äter på dagen och ganska mycket på kvällen (samma mängd som alltid). Han har haft feber av och på i över en vecka, förkyld, hosta och allmänt slapp. Röda, trötta ögon och han har också varit extra ledsen. Jag är orolig nu!! ( läkaren sa att han hade en "halsbetennelse".. Han äter faktiskt när han vaknar, väldigt lite men ändå.. HAN HAR ALDRIG VARIT SÅ HÄR INNAN!!!!! kan det vara något farligt eller ren trots på natten, eller en blandning av trots och nedsatt allmänt tillstånd.?
Meridian Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 (endret) Får han nok vann å drikke? Ofte kan man kjenne sult når man egentlig er tørst, og mange glemmer å drikke nok vann iløpet av dagen. Vann er veldig viktig. Tenk at et menneske kan leve opptil 40 dager uten mat, så lenge det får vann. Har man hard mage eller bløt mage, så er vann like viktig uansett. Ved hard mage har kroppen ofte for lite vann, og ved bløt mage trenger også kroppen vann, da kroppen mister mye vann. Endret 19. september 2012 av Bølle
Nusseli Skrevet 19. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2012 Får han nok vann å drikke? Ofte kan man kjenne sult når man egentlig er tørst, og mange glemmer å drikke nok vann iløpet av dagen. Vann er veldig viktig. Tenk at et menneske kan leve opptil 40 dager uten mat, så lenge det får vann. Har man hard mage eller bløt mage, så er vann like viktig uansett. Ved hard mage har kroppen ofte for lite vann, og ved bløt mage trenger også kroppen vann, da kroppen mister mye vann. Ja, han får mer än det han ber om MEN han har druckit mindre än vanligt... Han vägrar stora delen av dagen ... Jag känner inte alls igen honom..
Meridian Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Ja, han får mer än det han ber om MEN han har druckit mindre än vanligt... Han vägrar stora delen av dagen ... Jag känner inte alls igen honom.. Betyr ordet 'trots' trass? Å være trassig? Hvordan er avføringen, da? Og har han noe utslett eller noe på huden?
Meridian Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Uansett, når man blir syk, enten som barn eller voksen, så skal man bare gjøre som kroppen vil. Drikke vann og være forsiktig med mat. Kroppens immunforsvar bekjemper bakterier og virus selv, og trenger kun vann og hvile. Og gjerne litt frukt og grønt og bær. Kroppen trenger egentlig ikke så mye mat når den er syk. Grunnen til at mange er syke, er fordi de spiser så mye hvetmel(gluten) og sukkerprodukt. Dette kan også gjelde melkeprodukt. Derfor bør man la være å spise dette når man er syk. ,og heller spise frukt, grønt og bær om man trenger litt føde.
Miss moneypenny Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Kan det hende at han har fått en vane med å våkne og spise? Eller utvikler det seg ikke så fort kanskje? Jeg vet ikke altså, jeg bare kommer med forslag her.. Min datter på samme alder våknet hver eneste natt, i 3 uker. Hun ba om alt mulig, vann, tørr bleie, osv. Men hun var ikke syk da. Har desverre ikke ble bedre å komme med! Håper at det er noe så "enkelt" med sønnen din også. Har han fått noe for halsbetennelsen? Hvis han har fått antibiotika kan det kanskje ha noe med økt sult/mindre tørst å gjøre?
Nusseli Skrevet 19. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2012 Betyr ordet 'trots' trass? Å være trassig? Hvordan er avføringen, da? Og har han noe utslett eller noe på huden? Ja, det är tross jag försöker skriva. Haha, blir en så konstig blandning av svenska och norska nu för tiden att ingenting blir rätt.. På svenska heter det egentligen "trotsig" men är inte säker på korrekt böjning. Bra att du förstår mig ändå Inga utslag, igår var han jätte lös (brunt vatten) men bara en liten gång..
Nusseli Skrevet 19. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2012 Kan det hende at han har fått en vane med å våkne og spise? Eller utvikler det seg ikke så fort kanskje? Jeg vet ikke altså, jeg bare kommer med forslag her.. Min datter på samme alder våknet hver eneste natt, i 3 uker. Hun ba om alt mulig, vann, tørr bleie, osv. Men hun var ikke syk da. Har desverre ikke ble bedre å komme med! Håper at det er noe så "enkelt" med sønnen din også. Har han fått noe for halsbetennelsen? Hvis han har fått antibiotika kan det kanskje ha noe med økt sult/mindre tørst å gjøre? Alltså jag är inte säker. Eftersom han är sjuk så har jag inte velat nekta honom mat/dricka oavsett tidspunkt... Jag har en känsla av att det är en liten blandning. igår sent på kvällen "lure-smilte" han så och ville inte ha mat men på natten så var han helt förstörd och ville absolut ha. De första nätterna kunde han be om mat men nu ska han ha varje gång... Hur vänjer man bort något sånt om det bara är tross?? Han fick ingen medicin.. Det kan inte vara mask i magen eller dyl? Han äter ju en del under dagen men ska oavsett ha på natten+att han bajsar mindre... Tacksam för svar från er bägge
Britt Banditt Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Det går seg nok til. Hvis vår har våknet en natt så kan du banne på at hu våkner noen netter til på samme tidspunkt, rett og slett fordi det blir en vane. Når du i tillegg gir han mat/drikke (skjønner at du gjør det når han er syk) så vil han våkne fordi han forventer litt service Det har i hvert fall alltid gått relativt raskt over her. 1
Miss moneypenny Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 Hva er mask og dyl? Det kan gå fort og avvenne de med å våkne, men jenta mi våkna jo i tre uker så jeg er tydeligvis ingen ekspert men til slutt måtte jeg si nei til de tingene hun ville for å få henne til å slutte å våkne. Men hvis du føler at det er pga sykdom også så må du bare følge magefølelsen din og gi han mat hvis du tror han trenger det. Hvis du føler at det er noe som absolutt ikke stemmer så kan du jo dra til legen igjen, evt helsesøster?
Meridian Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Husk at fett og proteiner også er kjempeviktig! Bedre å gi barnet ditt most avokado enn kjeks og boller. Og heller laks og brokkoli enn pasta og ketsjup, liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå