Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 år gammel og har termin i oktober. Jeg har ingen jobb og vil derfor få utbetalt engangsstønad. Men jeg lurer på, kan jeg være registrert som alenemor selv om jeg er kjæreste med barnefaren dersom vi ikke bor sammen?eller hvordan er reglene der..

takk!:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan være kjæreste, kravet er at dere ikke bor sammen.

Lykke til!

Anne

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

er det noen som sjekker at man fysisk ikke bor sammen? altså hvis mannan har en annen hjemmeadresse??

Skrevet

Du kan være litt glad Waco ikke er her, for det er sånne ting som irriterer ham grenseløst, "alenemammaer" som "trikser" på bidrag.

Men jeg skal ikke være dømmende, det er systemet det er noe galt med.

Gjest Anonymous
Skrevet

glennjesus; vet ikke du hvor waco er da?

Skrevet

On 2002-06-07 22:04, anonym wrote:

er det noen som sjekker at man fysisk ikke bor sammen? altså hvis mannan har en annen hjemmeadresse??

Faktisk så skjer det. De sjekker, og enkelte steder sjekker de ofte. Det kommer ann på hva man krysser av på det skjemaet man fyller ut på trygdekontoret for å få status som alenemor. Og blir man tatt kan man ende opp med å angre resten av livet. Av den enkle grunn at det er ulovlig. Vet ikke sånn i farten hva straffen er, men det skulle ikke forundre meg om det var fengsel, i tillegg til at du må betale tilbake det du urettmessig har mottatt inkl. renter.

Maggie!

Skrevet

Fengslene er vel noe overfylte av andre lovbrytere enn at det er plass til trygdesnytere?

Konsekvensen om det blir oppdaget er tilbakebetaling.

Det er systemet det er noe galt med,så fyll ut papirene på vanlig måte du,som om du skulle vært helt alene,kos deg i svangerskapet med kjæresten din icon_biggrin.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...