Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker idag hele Maracconoil-serien for fuktighet: Shampo, balsam og hårkur + oljen. Hårkuren tar jeg i 3 ganger i uken, og oljen hver gang etter jeg har dusjet.

Dette har jeg gjort i kanskje 2 måneder. Brukte gode frisørprodukter før dette også. (Redken all soft). Håret mitt er fortsatt kjempetørt! Håret ble ekstra ille etter at jeg oppholdt meg i sol og saltvann en hel måned i sommer.

Andre tips til hva jeg kan gjøre? En olje jeg kan f.eks sove med om natten?

Takk for hjelpen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt med shampo.

Anonym poster: f04d99582e9eef602a34aa5793513e4a

• Liker 2
Skrevet

Bruk Aveda sine produkter, de virker garantert. Kjøpes på LF

Skrevet

Helt ærlig så har jeg absolutt ingen tro på at noen slike hårkurer virker.

De legger seg bare som et dekkende lag med silikon over hårstråene dine, sånn at det ser ut som håret er blankere. Sannheten er at håret er like tørt og ødelagt under. Mange produkter inneholder også en type alkohol som faktisk tørker ut håret.

Jeg ville også anbefalt å starte med den såkalte balsammetoden.

1. Ta en siste vask med en shampo som inneholder SLS for å fjerne all silikon o.s.v fra håret ditt. Anbefaler First Price som sisteshampo.

2. Bruk en balsam uten noen dårlige ingredienser istedenfor shampo hver gang du vasker håret etterpå. Da vil håret regulere oljen selv etterhvert, og håret blir mykt og blankt. Anbefaler Neutral som vaskebalsam, og TreSemme Naturals som pleiende balsam i tuppene.

Håret blir laget av proteiner, så husk å få i deg nok proteiner i maten også. Og nok vann hver dag. :) Spis sunt, rett og slett.

Anonym poster: b4510491d2efd95ca09b9644efefd900

• Liker 1
Skrevet

Du kan, mens håret er vått, ta i litt jojobaolje, evt. en annen olje. Det kan fungere. Men alt avhenger av hårtypen. Hvis du har slitt hår må du nok dessverre klippe det, mitt hår blir alltid mindre tørt etterpå. Har du grovt, tykt hår, blir det tørrere enn det man ser hos dem med fint/tynt hår. Moroccan oil ikke er en ren olje, så det kan hende det er derfor den ikke fungerer så bra. Du vasker håret ganske ofte. Noen av oss trenger ikke det, den beste hårkur er hudens eget fett. (Ja, det høres litt ekkelt ut, men sånn er det) Jojobaolje likner forøvrig hudfett, derfor er det en bra olje å bruke :)

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Ta deg en dusj, og ikke tørk deg på hodet. Problem solved :)

Skrevet

Helt ærlig så har jeg absolutt ingen tro på at noen slike hårkurer virker.

De legger seg bare som et dekkende lag med silikon over hårstråene dine, sånn at det ser ut som håret er blankere. Sannheten er at håret er like tørt og ødelagt under. Mange produkter inneholder også en type alkohol som faktisk tørker ut håret.

Jeg ville også anbefalt å starte med den såkalte balsammetoden.

1. Ta en siste vask med en shampo som inneholder SLS for å fjerne all silikon o.s.v fra håret ditt. Anbefaler First Price som sisteshampo.

2. Bruk en balsam uten noen dårlige ingredienser istedenfor shampo hver gang du vasker håret etterpå. Da vil håret regulere oljen selv etterhvert, og håret blir mykt og blankt. Anbefaler Neutral som vaskebalsam, og TreSemme Naturals som pleiende balsam i tuppene.

Håret blir laget av proteiner, så husk å få i deg nok proteiner i maten også. Og nok vann hver dag. :) Spis sunt, rett og slett.

Anonym poster: b4510491d2efd95ca09b9644efefd900

Hva med stylingprodukter? De forsvinner vel ikke når man bruker bare balsam? Eller bruker du ikke skum, hårspray etc?

Skrevet

Hva med stylingprodukter? De forsvinner vel ikke når man bruker bare balsam? Eller bruker du ikke skum, hårspray etc?

De forsvinner hvis man bruker godkjente produkter.

Anonym poster: f04d99582e9eef602a34aa5793513e4a

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du har brukt feil produkter/serie? Redken Extreme (for veldig slitt og skadet hår) gjorde i alle fall underverker for meg! Men den inneholder veldig mye mer proteiner enn hva f eks All Soft gjør da.

Anonym poster: c0399acee590b84c85baf0a5cd294a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...