Gå til innhold

Klagetråd, komme seg etter voldelig forhold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvem jeg skal si dette til, er så lei meg, selv flere år etter det jævla forholdet. Voldelig forhold, psykisk og fysisk misbruk, vold, terror, alt på en gang..

KOMMER MAN NOEN GANG HELT OVER DET, ELLER LÆRER MAN BARE Å LEVE MED DET?

Og hvis så, hvorfor våkner jeg fortsatt skrikende om nettene, drømmer at jeg er tilbake der..

År med terapi har faktisk gitt fremgang, men det han brukte 2 år på å ødelegge, har jeg til nå brukt 5 år på å ordne, og enda fortsetter det..

Anonym poster: c6848d2570bf85f426f3352aafb00d72

Videoannonse
Annonse
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Du kommer ikke over det. Du lærer deg å leve med din erfaringer. Det er ingenting du kan slette fra hukommelsen din. Det vil alltid være deg og former deg til den du blir når du går videre.

Skrevet

Man kan komme over det. Man glemmer det aldri, men dersom man jobber seg gjennom det kommer det til et punkt hvor man tenker mindre og mindre på det.

Jeg følte lenge at jeg ikke kom meg videre, jeg tenkte mindre og mindre på det, og nå, mer enn ti år etter tenker jeg nesten ikke på det i det hele tatt. I hverdagen min er det ikke et tema, og det hender jeg kommer på det, som en kuriositet, når det snakkes om relaterte tema. "Stemmer, det var også en jeg var sammen med, han var rimelig fucked up."

Anonym poster: 350062ab5deaa498c08e0aafb4c00fdf

Skrevet

Jeg er selv, akkurat, gått ut av ett slik forhold. Dermed kan jeg ikke svare deg på om hvordan fremtiden vil prege deg og evnt hvor lenge det må gå før du er "tilbake".

Jeg tenker at han har tatt 2 år av livet mitt, men han skal ikke få ødelegge fremtiden.

For min del så tenker jeg at jeg har tatt kraftig lærdom av dette, og jeg tror at antennene mine er blitt betydelig utviklet ovenfor andre.

Jeg velger å tro at jeg er blitt sterkere da jeg kan se meg tilbake å konkludere med at jeg kom meg levende ifra alle salgene, frykten jeg levde med etter alle truslene han gav meg.

Jeg går videre med innstillingen om at han er meget syk, og at jeg heldigvis ikke er det.

Nå er bruddet mellom oss rimelig ferskt, så jeg vet jo ikke om han lar meg være, mulig han vil fortsette å oppsøke meg, true meg, men jeg nekter at han skal ødelegge mer for meg.

Husk at du er din egen lykkesmed, og innse at dette var en periode av ditt liv som har gjort deg sterkere og du har lært masse av.

Ønsker deg alt godt.

Skrevet

Jeg tror det også avhenger av om du føler deg trygg nå, eller om du fortsatt er redd for han.

Hvis du fortsatt er redd for han bør du prate med politiet. Hvis politiet mener det er en reell trussel kan du få voldsalarm. Du bør spare på bevis (trusler på sms, mail, gå til lege hvis du har blåmerker eller andre skader etc.)

Hvis han lar deg, og dine nærmeste, være i fred tror jeg de vonde minnene og tankene etterhvert vil blekne. Håper du har noen å prate med som forstår hvor vondt det er å bære på slike erfaringer.

Klem fra meg

• 6 måneder senere...
Gjest Sliten
Skrevet

Jeg kom meg ut av d for 16 mnd siden, hadde d helt jævlig de første ukene. Bare gråt, og var langt nede. Men s stabla j meg på beina og klarte å anmelde fyren. Seks timer avhør og nesten sju år md vold måtte gjennomgåes og fortelles.

Om alt d vonde jeg hadde opplevd måtte fortelles..

Men utrolig nok følte jeg meg bra, følte d var riktig. jeg følte at livet mitt var tilbake. Var md venner, festa, jobb, trening og barna mine. Men nå... Jeg har virkelig møtt veggen. Jeg gråter, orker ingenting. Føler at livet er helt dritt.

Han driver på fortsatt. Sender mld om at han ik klarer å gå videre, glad i meg osv.. I tillegg til at han setter griller i hodet på sønnen.

Jeg er sliten, rett og slett.

Skrevet

Helt ærlig, jeg tror ikke du kommer over det.. Jeg tror bare man lærer seg å leve med det. Det beste jeg vet når jeg våkner sånn på nettene er å tenke at det kun var en drøm. Heldigvis, og han ikke er her mer. At jeg ikke er der mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...