Gå til innhold

Hva er studentens lønnskrav per idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen !

Under det vellykkede intervjuet med sjefen, ble jeg fortalt at mye har endret seg når det gjelder timelønnen. At det er slik at man øker når man viser vitnemålet.

Første og siste gang jeg viste vitnemålet mitt var vitnemålet fra videregående skole.... og nå går jeg andre året bachelorgrad. Er det kun vitnemålet fra videregående som teller i denne situasjonen da? Eller kan jeg vise første året mitt på BI ?

Vet dere noe mer om dette? Hadde vært kjempefint om dere kunne fortelle meg hvordan jeg kan finne ut om jeg kan kreve mer enn kr 145 ,- i timen, og gjerne vise kilder som sier dette.

Alle har jo fordel av 5 ekstra kroner i timen, som student :P

Takker for svar!

Anonym poster: c78fa3355e7f5e764ba01ba23fe479dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 ekstra kroner i timen som student? Hvor er det du har det fra?

Med mindre du har relevant utdanning til jobben din har det ikke noe å si hvilket nivå du er på, om du jobber etter tariff er det alder og hvor lenge du har vært i jobben som teller.

Dessuten har du jo ikke en ferdig bachelorgrad, du går bare andreåret. Vær glad du har en jobb hvor du tjener 145 i timen sier jeg.

Skrevet

5 ekstra kroner i timen som student? Hvor er det du har det fra?

Med mindre du har relevant utdanning til jobben din har det ikke noe å si hvilket nivå du er på, om du jobber etter tariff er det alder og hvor lenge du har vært i jobben som teller.

Dessuten har du jo ikke en ferdig bachelorgrad, du går bare andreåret. Vær glad du har en jobb hvor du tjener 145 i timen sier jeg.

Det er jo tydeligvis sjefen som har sagt dette og ikke TS. Det virker ikke som om det er snakk om å være utakknemlig, men om jeg hadde hatt mulighet til å tjene 5kr mer så ville jeg også selvfølgelig det. 5kr utgjør en god del over tid :)

Det finnes ingen lovbestemt minstelønn med mindre man har tariffavtale der minstelønnen innen de forskjellige bransjene bestemmes mellom arbeidsgiver og arbeidstakerorganisasjonene. Dersom det er tilfelle kan det være at sjefen tenkte på det at dersom arbeidstaker har bestått eksamen fra vgs som gir studiekompetanse så skal h*n automatisk ha minimum lønnstrinn 3 (hvis jeg ikke husker feil), det samme om man er 25år eller eldre.

Skrevet

Jeg jobber i offentlig sektor på deltid, begynte samme året som jeg begynte på studiene mine. Jeg har fått lønnstillegg etter hvor lenge jeg har jobbet her. Unntaket var da jeg fullførte bachelorgrad, da ble jeg innplassert på en annen stillingskode og lønnsramme.

I følge lokal lønnspolitikk kunne jeg ha gått gjennom lokale lønnsforhandlinger etter 4 års høyere utdanning. Dette har jeg droppet siden utdannelsen min ikke er relevant for jobben min.

Anonym poster: a9721663103f2aa3a02f0040926c99ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...