Gå til innhold

Hva mener du er den perfekte forloverkjole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan en forloverkjole vere "for mye" ?

Altså til et stort bryllup med over 100 gjester, der bruden selv har en stor, flott prinsessekjole.

Er kjempenervøs for å ha en kjole som er for mye, samtidig vil jeg vere respektabel for jeg er jo tross alt forlover.

Tenker en "glossy" kjole, fotsid, gjerne litt formsittende men ikke utringet. Hva syns dere om det?

Bruden har en slik type kjole

post-37809-0-19184300-1347995996_thumb.j

Og det jeg tenker på til meg er noe i den stilen her kanskje?

http://www.helenkjol...le-hpd4132.html

usikker på farge enda, men muligens lilla

Hva tenker dere? Når er en forlover "for mye"?

Vet at bruden ikke bryr seg, hun elsker meg for akkurat den jeg er og vil at jeg skal se smashing ut! Jeg kunne komt i en brudekjole i sølv og hun hadde ærlig talt ikke brydd seg :) Hun er skikkelig god :klemmer:

Men det jeg friker litt på er alle gjestene i et så stort bryllup. Er så redd for at noen skal tenke at jeg er "for mye" og at det skal bli diskutert dem i mellom :/ Jeg blir dessverre veldig lett litt paranoid på sånt da jeg aldri har vert den som er flinkest til å kle meg.

Kommer ikke til å ha smykke, men store øredobber. håret blir krøllet der noe blir oppsatt, men en "løs" frisyre. Kler ned kjolen og ikke opp siden den er glossy tenker jeg :)

Kan jeg få deres meninger KG damer? Ærlig takk :jepp:

(Vet noen mener en forlover skal ha pastellfarver, for å ikke skinne for mye gjennom, men jeg er så blek at da ser jeg død ut! :/ Jeg selv syns at i et pent bryllup skal man ha en litt glossy kjole)

Anonym poster: cadcb0a42942ca2be90a932bb70a7cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke "ut-stråler" bruden så synes ikke jeg det gjør noenting. Synes det er ganske fint at du vil kjøpe en så fin kjole^_^ Jeg tror jeg ville styrt unna fargene rødt, sort og hvitt. Jeg synes ikke det gør noe med slike farger, men det er alltid noen som vil reagere og om du er litt paranoid for slikt, så tror jeg du gjør deg en tjeneste å unngå akkurat de. Tror og det hadde vert greit om du hadde en bolero eller ett sjal slik at du får dekke skuldrene under vielsen.

Lykk til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns som Amens, kjolen din er helt skjønn, men jeg ville ha dekket meg mye mer til, iallefall i kirken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg tenker er at en forlover (eller andre gjester) aldri skal overgå bruden!

Når bruden har en sånn type stor prinsessekjole syns jeg fint du kan ha en glossy og tettsittende kjole ja, men glad du sier du ikke vil ha utringet, enig der.

Men den du linket til i rosa og blått der var lite pen spør du meg :sjenert: Ser billig ut syns jeg. Men mulig det blir noe helt annet i en dyp lilla da :)

Også fint tenkt å dempe kjolen med tilbehøret istedenfor å blinge den opp :tommelopp:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke "ut-stråler" bruden så synes ikke jeg det gjør noenting. Synes det er ganske fint at du vil kjøpe en så fin kjole^_^ Jeg tror jeg ville styrt unna fargene rødt, sort og hvitt. Jeg synes ikke det gør noe med slike farger, men det er alltid noen som vil reagere og om du er litt paranoid for slikt, så tror jeg du gjør deg en tjeneste å unngå akkurat de. Tror og det hadde vert greit om du hadde en bolero eller ett sjal slik at du får dekke skuldrene under vielsen.

Lykk til!

Takk for svar :)

Kommer på ingen måte til å overgå bruden! Hun ser ut som en prinsesse i kjolen sin :rodmer: Hun skal ha slør, diadem og bling ;)

Blir absolutt ikke rødt, sort eller hvitt her nei! Vurderer en dyp sølvgrå, men der igjen er jeg jo redd det skal kunne "ligne" på en brudekjole ;)

Har planer om sjal til ja, og ihvertfall i kirken! :)

Jeg syns som Amens, kjolen din er helt skjønn, men jeg ville ha dekket meg mye mer til, iallefall i kirken :)

Takk for svar :)

Sjal er planen ja :)

Eneste jeg tenker er at en forlover (eller andre gjester) aldri skal overgå bruden!

Når bruden har en sånn type stor prinsessekjole syns jeg fint du kan ha en glossy og tettsittende kjole ja, men glad du sier du ikke vil ha utringet, enig der.

Men den du linket til i rosa og blått der var lite pen spør du meg :sjenert: Ser billig ut syns jeg. Men mulig det blir noe helt annet i en dyp lilla da :)

Også fint tenkt å dempe kjolen med tilbehøret istedenfor å blinge den opp :tommelopp:

Takk for svar!

Ja vil ikke ha utringet, har en cup-size C/D så vil ikke bli for mye :sjenert:

Dette er ikke kjoler jeg har sett på, bare fant et bilde som ligner den stilen jeg er på jakt etter. Enig med deg i at disse ser litt billige ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal være redd for en dyp sølv/grå kjole. Det er en farge som ofte er dempet, men som ser veldig luksuriøst ut når man bruker sateng.

Er glad du bare brukte det bilde som eksempel, for jeg er enig i at de ser litt billig ut;)

Kom på at ei jente brukte en slik kjole i sølvgrå med sort bolero til i mitt bryllup, hun var nydelig^_^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er kjekt at du vil kjøpe en så fin kjole jeg :)

Har litt lyst at mine forlovere skal ha en slik skikkelig finekjole, men syns de må få bestemme selv siden det er de som betaler! Men har hintet frempå at jeg gjerne vil ha røde kjoler, jeg da ;)

Rødt blir gjennomgangstemaet vårt, og syns da det hadde vært veldig fint med røde forloverkjoler / rødt slips f.eks til forloverene til sambo (jeg skal ha rød brudebukett) !

Men du er inne på mye! Er kjolen til forloveren veldig fin, med mye glitter og stas, så er det lurt å dempe den med tilbehøret :) Syns det hørtes veldig fint ut det du har tenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på at en forloverkjole må være litt motsatt av en brudekjole ;)

Er brudekjolen stor/prinsessekjole -sånn som du viste bilde av - så passer det godt med en litt tettsittende forloverkjole :)

Er brudekjolen mer smal / tettsittende, syns jeg det er finere med knelang kjole hos forloverene.. slik at det ikke blir samme fasong som brudekjolen!

Jeg håper at jeg kan få gå og kikke på kjoler ilag med forloverne mine, det hadde vært gøy :)

Endret av lisha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en fin forloverkjole kan være noe slikt:

user1452_1169955665.gif

Vil du ha en dypere lilla kan du jo gå for noe slikt:

HideousWeddingDresses.jpg

Og her har du jo noe skikkelig glossy:

gold_dresses_490x340.jpg

Anonym poster: 4953893cec28c58daa7fd42892be4c4b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på at en forloverkjole må være litt motsatt av en brudekjole ;)

Er brudekjolen stor/prinsessekjole -sånn som du viste bilde av - så passer det godt med en litt tettsittende forloverkjole :)

Er brudekjolen mer smal / tettsittende, syns jeg det er finere med knelang kjole hos forloverene.. slik at det ikke blir samme fasong som brudekjolen!

Jeg håper at jeg kan få gå og kikke på kjoler ilag med forloverne mine, det hadde vært gøy :)

Jeg tenker at det gjør ikke så mye om kjolene ligner i fasong, men da må forlovers kjole bryte med farge. Slik som her:

5842501661_e805abfbb4_o.png

Og her:

5843048584_af361c872a_o.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuud for noen ugly kjoler over her. ... Likte ikke TS sin forloverkjole heller, syns den var tacky og alt for skinnende... Hadde muligens vært finere i et matt stoff.. Men er ikke fan av havfrueformen og ikke med alt det stoffet over hoftene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så episoden med Monica og Chandlers bryllup (friends) så har drømme forlover kjolen min vært den Pheobe og Rachel har på seg. Syns alt er nydelig med den kjolen!

post-60607-0-04426000-1348011236_thumb.j

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreguuuuud for noen ugly kjoler over her. ... Likte ikke TS sin forloverkjole heller, syns den var tacky og alt for skinnende... Hadde muligens vært finere i et matt stoff.. Men er ikke fan av havfrueformen og ikke med alt det stoffet over hoftene.

Igjen beviser du at du er noe treg :Hehe:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var nok ment som en aldri så liten spøk, Liquorice ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til dere som svarer skikkelig ;)

Føler jeg er på riktig vei, så håper jeg finner en ok kjole! :jepp: Bruden k\kommer ikke til å vere med å plukke ut, for vi bor på bygda å må reise ganske langt for å komme til kjolebutikker.

(Og så er det ikke alltid lett å LESE ironi folkens, vi mennesker er så forskjellige så NOEN kan faktisk mene at det er slike kjoler en forlover bør ha, slik at en på ingen måte kan vere flottere en bruden. )

Og Liquorice: skrev jo at det bare er et eksempelbilde, skal ikke ha denne kjolen, da jeg selv også syns den ser billig ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel minst like viktig hvor formell festen skal være, som hva bruden skal ha på seg. Husk at du må justere deg litt etter hva de andre gjestene komme til å ha på Åeh. er det hagebryllup med grilling og denslags, eller på grendehuset med buffet, så synes jeg det blir for pyntet. er det litt mer formelt og pyntet, så går det fint :)<br /><br /> Anonym poster: 267d2921ecafecacf16f1bcef674a4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kan bruke den kjolen, hvis bruden synes det er greit. Da jeg var forlover var bruden med å bestemte hvilken kjole jeg skulle ha. Hun er ikke av den typen som ønsker at jeg ser dårlig ut, heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...