Gå til innhold

Moren min vil levere et brev til NAV om saken min uten å vise meg det først.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg vite at moren min har sitti og skrevet et langt brev som omhandler min sak hos NAV, uten å nevne et ord til meg om det først.

Jeg har nemlig sosial angst (og nå mest sannsynlig unnvikende personlighetsforstyrrelse), så i et tidligere møte jeg var i hos NAV fikk jeg vite at jeg kom til å miste arbeidsavklaringspengene mine, og da klarte jeg ikke å få stilt noen spørsmål eller komme med noen motargumenter. Jeg endte faktisk opp i tårer i møtet.

Dette førte til at faren min ba meg om å skrive ned litt angående det møtet, fordi han ville dra opp til NAV og diskutere avgjørelsen med dem. Vi ble enige om at det skulle han få lov til å gjøre. Siden det er praktisk talt umulig for meg å snakke med NAV alene. Men jeg skulle helst bli med.

Men nå viser det seg at min mor, som forøvrig er rusmisbruker, har tatt seg friheten til å skrive et mest sannsynlig helt idiotisk brev til NAV, om meg og min sak. Dette er forresten også etter at jeg uttallige ganger og helt tydelig har bedt henne holde seg langt unna mine personlige saker. Og da har hun løyet og sagt at hun ikke skal blande seg opp i det mer.

Det sier seg selv at jeg ble ekstremt irritert på henne da jeg fikk vite dette. Hun har tidligere blandet seg opp i min sak uten min tillatelse også. Blant annet har hun dratt til NAV og diskutert min sak med dem der.

Nå skal hun da altså levere dette brevet til NAV, og jeg tror også hun og pappa har planlagt å dra opp i et møte med dem uten at jeg blir med. Noe jeg selvfølgelig er totalt imot! Jeg vil egentlig ikke at de skal ha noe som helst del i mitt liv, men dessverre er det sånn at jeg er nesten tvunget til å ha en av dem med i møter som støtte, ellers klarer jeg rett og slett ikke få fram noenting.

Jeg kjenner moren min, og vet at hun kommer til å gjøre alt hun kan for å være innblandet. Og nå viser det seg jo også at faren min støtter henne i dette, selv etter at vi var enige om at moren min ikke skulle få blande seg inn.

Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre! Jeg vil jo forhindre moren min i å ha noen som helst del i min sak. Men jeg klarer ikke ringe opp eller få sagt i fra til NAV alene.

Jeg vet at NAV egentlig ikke skal kunne uttale seg om min sak til andre uten min tillatelse, siden jeg er myndig og de har taushetsplikt, men hittil virker det ikke som de har tatt det særlig seriøst. Jeg tror nok moren min lett kan overtale dem til å diskutere min sak fritt uten å ha noe som helst tillatelse fra meg.

Så, hva skal jeg gjøre for noe nå? Føler meg veldig frustrert og handlingslammet.

Anonym poster: a9388820f2df8cf41310716cc2cd0ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? han kan ihvertfall ikke gjøre dette dersom du er myndig.

Anonym poster: 0210e9ec189e549394f282978dec80e1

Skrevet

Jeg hadde bedt om et nytt møte med nav sånn at du får fortalt om din situasjon. Det du gjør er å ta med deg f.eks. faren din som kan tale din sak. Ta iallfall med deg en som du stoler på. Da spør du om dette brevet fra moren din.

Når man ikke er i stand til å tale sin egen sak så er det en utrolig hjelp å ta med seg en man stoler på. Det har du rett til. Har selv vært med en venninne som ble innkalt til et møte.

Anonym poster: ea951ca75291b8dd2782b5afac43988d

Skrevet

NAV har taushetsplikt, og har ikke lov til å diskutere saken din med foreldrene dine uten at du har gitt samtykke til det. Men, NAV kan heller ikke nekte å høre på hva de sier. Jeg tenker du bør skrive et brev/ mail selv, du bør også kontakte legen din.<br /><br /> Anonym poster: 84037f076dbf53ed9c53fc5aab244c6b

• Liker 1
Skrevet

NAV har taushetsplikt, og har ikke lov til å diskutere saken din med foreldrene dine uten at du har gitt samtykke til det. Men, NAV kan heller ikke nekte å høre på hva de sier. Jeg tenker du bør skrive et brev/ mail selv, du bør også kontakte legen din.<br /><br /> Anonym poster: 84037f076dbf53ed9c53fc5aab244c6b

Jeg skal prøve å få skrevet et brev til saksbehandleren min. Også skal jeg snart inn til samtale hos ny behandler hos DPS, så jeg kan jo eventuelt be henne om hjelp med dette.

Jeg hadde bedt om et nytt møte med nav sånn at du får fortalt om din situasjon. Det du gjør er å ta med deg f.eks. faren din som kan tale din sak. Ta iallfall med deg en som du stoler på. Da spør du om dette brevet fra moren din.

Når man ikke er i stand til å tale sin egen sak så er det en utrolig hjelp å ta med seg en man stoler på. Det har du rett til. Har selv vært med en venninne som ble innkalt til et møte.

Anonym poster: ea951ca75291b8dd2782b5afac43988d

Planen var at faren min og jeg skulle dra alene opp til et nytt møte, og jeg skulle ta med dette skrivet som jeg hadde skrevet. Og faren min og jeg var i utgangspunktet enige om at moren min ikke skulle innblandes. Men nå ser det jo tydeligvis ut som at han har endret mening, så jeg føler meg rett og slett litt forrådt av han. Brevet har ikke blitt levert enda, men etter forholdene ser det ut til at det kommer til å bli levert selv etter mine sterke protester. Jeg forstår ikke hvorfor begge foreldrene mine nekter meg plent å i det hele tatt få se brevet.

Hvor gammel er du? han kan ihvertfall ikke gjøre dette dersom du er myndig.

Anonym poster: 0210e9ec189e549394f282978dec80e1

Jeg er som sagt myndig. Er 19 år.

Anonym poster: a9388820f2df8cf41310716cc2cd0ca9

Skrevet

Trådstrater her:

Jeg må nok bare prøve å få snakket med faren min igjen. Og understreke nok en gang at jeg ikke vil at moren min skal blande seg inn i saken min.

Også må jeg på en eller annen måte få sagt det samme til saksbehandleren min hos NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...