Gjest Bartenina Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Jeg hoster, og jeg hoster mer og mer utover kvelden. Det er en slags kombinasjon mellom tørrhoste og slimhoste, kjennes ut som noe ligger og kiler i halsen, og jeg er så og si tom for hostesaft (må spare til natta). Noen tips eller kjerringråd for å få bukt med hosten? Får så vondt i hue av det :-/
Gjest Chin Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Får det samme hver høst, eneste som hjelper meg er cosylan, om jeg ikke bruker det varer det i godt over en måned. Ingen kjærringråd dessverre, men vil anbefale å ringe å høre om du kan få cosylan hos legen.
Gjest Bartenina Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Oi, det var lenge :-( Skal uansett til legen neste mandag, får se om jeg holder ut til da
Gjest Purple Haze Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Jeg har hatt det på samme måte i snart to uker, og er så lei! Hoster ikke så veldig på dagtid, men om natta hoster jeg så jeg nesten kaster opp. Utrolig slitsomt, for jeg får jo ikke sove skikkelig. Jeg bruker Noskapintabletter, men det hjelper bare delvis. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Hoste er fælt. jeg hadde kikhoste i år og hostet til jeg kastet opp og brakk ribbein. Sjekk om du har kikhoste kanskje? Anonym poster: 711752d085fed13689e61eff4c5f25c1
Gjest Bartenina Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Hoste er fælt. jeg hadde kikhoste i år og hostet til jeg kastet opp og brakk ribbein. Sjekk om du har kikhoste kanskje? Anonym poster: 711752d085fed13689e61eff4c5f25c1 Oi, deeet vil jeg ikke. Hosten har ikke gått helt ned i brystet, med unntak av et par-tre ganger for noen dager siden, egentlig. Har plagdes litt med mandlene, og trodde først det var pga det, men akk nei. På morgenene spytter jeg ut så mye slim som jeg ikke trodde en menneskekropp i søvntilstand kunne produsere
Gjest Bartenina Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Hjelp! Jeg er tom for hostesaft :-/ Gruer meg til i natt :-(
Gjest Chin Skrevet 21. september 2012 #8 Skrevet 21. september 2012 Var hos lege selv idag. Han anbefalte å prøve å ta ett glass vann med en teskje med salt i, og prøv å gurgle så langt nedi halsen som mulig. Kan hjelpe litt.
hermoine Skrevet 21. september 2012 #9 Skrevet 21. september 2012 Du hoster mye om natta? Sånn er det hos meg og når jeg har hoste (får alltid hoste en stund etter jeg har vært forkjøla, som skjer flere ganger i året). Noe som funker om natta er å bruke flere puter så hodet ditt er høyere enn resten av kroppen hvis du skjønner hva jeg mener. Eller å lene putene dine opp mot veggen og sove litt mer "sittende" enn liggende. Det fungerer hvertfall for meg:) Vet ikke hvorfor det er sånn, men hosta er verst når jeg ligger.
Gjest Purple Haze Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Jeg hostet meg omtrent ihjel på nettene i nesten to uker, gikk til legen og fikk Ventoline, og vips! ikke mer hoste Legen sa at hun ville ikke gi meg hostesaft og jeg skulle prøve å ikke bruke Noskapin fordi det er viktig å hoste opp slimet. Ventolinen roer luftveiene slik at jeg slipper den kriblehosten. Herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå