AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Jeg har lyst å lakke fransk manikyr på meg selv. Hvordan er enkleste måte å gjøre det? Noen triks? Anonym poster: f0c013e9fe179ff20ab4e5f4bddcc32b
pingelill Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Jeg pleier å legge det hvite på tuppen først, i to lag. Gjør ikke noe om kanten inn mot resten av neglen blir ujevn, pleier å gå gå over med ne q-tips med neglelakkfjerner etterpå Da får du en helt jevn og fin kant, og slipper å stresse med å legge fint,hehe. Så er det bare å kjøre på med beige/lyserosa-gjennsomsiktig neglelakk
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Jeg pleier å legge det hvite på tuppen først, i to lag. Gjør ikke noe om kanten inn mot resten av neglen blir ujevn, pleier å gå gå over med ne q-tips med neglelakkfjerner etterpå Da får du en helt jevn og fin kant, og slipper å stresse med å legge fint,hehe. Så er det bare å kjøre på med beige/lyserosa-gjennsomsiktig neglelakk Jeg må nok ha noe hjelpende til å legge den hvite tuppen, er ikke stødig nok på hendene til å legge de på "frihånd". Anonym poster: f0c013e9fe179ff20ab4e5f4bddcc32b
Debra1984 Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 klistremerker med hvit tip. kjøpes på ebay. superenkelt og holder lenge med to lag topcoat over koster ca 10 kr pr brett med 15 merker i ulike str. 1
Djungelvrål Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Jeg må nok ha noe hjelpende til å legge den hvite tuppen, er ikke stødig nok på hendene til å legge de på "frihånd". Anonym poster: f0c013e9fe179ff20ab4e5f4bddcc32b Ja men du trenger ikke legge det pent, du bruker q-tips eller liten litt stiv kost dyppet i litt neglelakkfjerner etterpå og jevner kanten. Har prøvd dette selv og det funker, men husk 2 lag overlakk ellers skaller den hvite fort av.. Se her:
Gjest BabyBlue Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Jeg bestiller sånne "hjelpere" fra ebay som du bare kan klistre over neglen og fjerne etter du har lakket over, så får du en perfekt linje.
pingelill Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Hehe, poenget er jo at du ikke trenger å være stødig!! Fjerner bare det stygge med neglelakkfjerner.. Selv synes jeg ikke de klistremerkene funker, får alltid noe lakk under dem eller så klistrer de seg fast for mye og drar av lakk når de fjernes.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 Hehe, poenget er jo at du ikke trenger å være stødig!! Fjerner bare det stygge med neglelakkfjerner.. Selv synes jeg ikke de klistremerkene funker, får alltid noe lakk under dem eller så klistrer de seg fast for mye og drar av lakk når de fjernes. Du må dra de av mens lakken ennå er våt og gå over med q-tips etterpå, sånn får jeg det perfekt uten å bruke en haug med q-tips.
pingelill Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Smart tips, Uanonymbruker Men min metode funker for meg, så tror jeg fortsetter med det jeg! Er jo ikke snakk om en "haug med q-tips", akkurat
Gjest Uanonymbruker Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 Smart tips, Uanonymbruker Men min metode funker for meg, så tror jeg fortsetter med det jeg! Er jo ikke snakk om en "haug med q-tips", akkurat det er også en bra måte, den har jeg brukt de siste ti årene, er først etter jul jeg oppdaget klistremerkene, så fortsett med q-tips, q-tips er bra. (men ikke bruk dem i ørene, da dytter du ørevoksen inn i hjernen din! )
Alkymist Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Jeg har gjort dette i så mange år at jeg faktisk klarer det helt på frihånd, men venninnen min får aldri helt dreisen på det, så hun kjøpte seg en slags penn som du legger på med og da fikk hun det til på null komma niks. Var så smart at selv om jeg klarer meg med kun hvit lakk tror jeg nesten må ha sånn selv. Hun kjøpte også en korrigeringspenn sånn for å være sikker. Kjempe smart
NewYorkNewYork Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 Jeg har kjøpt en veldig tynn sminkebørste til å legge de hvite tuppene. Etter et par ganger med øving går det helt problemfritt. En annen ting jeg gjør, er at jeg bruker en mye mykere hvit neglelakk enn de fleste gjør når de legger french. Jeg er ikke så veldig glad i de knallhvite, unaturlige tuppene, så jeg bruker "Don't touch my tutu" fra OPI i stedet for den standard "Alpine White". Et annet alternativ er "Marshmallow" fra Essie.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 Hehe, poenget er jo at du ikke trenger å være stødig!! Fjerner bare det stygge med neglelakkfjerner.. Selv synes jeg ikke de klistremerkene funker, får alltid noe lakk under dem eller så klistrer de seg fast for mye og drar av lakk når de fjernes. Ja, men man må vel være ganske stø på hånden for å gjøre det fint med qtips etterpå også? Jeg prøver så ser jeg Hvor lange negler må man ha for at det skal bli fint synes dere? Anonym poster: f0c013e9fe179ff20ab4e5f4bddcc32b
Gjest Nimmel Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 Hvor lange negler må man ha for at det skal bli fint synes dere? Personlig synes jeg kanskje fra ca. 3mm -1 cm. Det er klart at det kommer også an på fasong- noen kan være ganske fine med lenger negler også. Jeg har selv ikke fransk manikyr da en av neglene brakk og jeg synes det er best om alle neglene er like lange hvis man skal ha på denne typen. Jeg har 5mm på 9 av neglene og 2mm på den som brakk. I tillegg har jeg veldig dyp c-kurve som gjør at jeg ikke tror at fransk manikyr ville vært helt tingen for meg. Jeg liker derimot å se på andre som har det. For min egen del synes jeg det er finest når det hvite følger "tuppen" og ikke blir lagt lenger inn på neglen.
pingelill Skrevet 19. september 2012 #15 Skrevet 19. september 2012 Ja, litt stødig må du jo være da og Men jeg synes det er lettere å være stødig med en q-tip enn den pittelille neglelakkbørsten, hehe Hvertfall når jeg skal legge lakk med "feil" hånd. Jeg liker best når neglene har litt kant, men ikke for mye heller. Blir lett litt tacky på meg i hvertfall. Alt mellom 1-4 mm liker jeg i alle fall!
Wonders Skrevet 20. september 2012 #17 Skrevet 20. september 2012 (endret) og sånn ser den vanlige franske ut på meg med Konad...: Eller bruk teip; Endret 20. september 2012 av Wonders
pandabear Skrevet 20. september 2012 #18 Skrevet 20. september 2012 Jeg er ikke så stø på hånden så jeg bruker sånne hullforsterkere som Wonders har bilde av over her, og syns det fungerer supert Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå