Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
blir jeg brunere av den type kokosolje, eller må jeg kjøpe en annen sort?

For guds skyld: Ikke bruk kokos olje som sol olje!! Det blir som å ha smør i panna, du blir svidd! Ingen solfaktor der vet du.

Vil du ha sol olje/krem med kokos duft så er vel det å få tak i. Med faktor.

Skrevet
Leste på DISSE sidene at det var et lurt triks med kokosolje i badevannet for å holde huden myk, men nå har jeg spurt om kokosolje på apotek og i en helseforretning (nei jeg har ikke vært alle mulige steder..) og ingen av dem hadde eller kjente til det.

Fins det å få tak i et eller annet sted? Noen som vet???

De aller fleste helsekost foretninger som selger mat har kokos olje.

• 1 måned senere...
Skrevet

Dette er en gammel tråd, men jeg må si, kokosolje har faktisk naturlig solfaktor. Den sperrer riktignok kun ut 20% av strålingen, men den er ikke helt faktorløs. Funker ypperlig som tanning butter om man ikke lett blir solbrent.

• 9 måneder senere...
Gjest Liezl
Skrevet
Leste på DISSE sidene at det var et lurt triks med kokosolje i badevannet for å holde huden myk, men nå har jeg spurt om kokosolje på apotek og i en helseforretning (nei jeg har ikke vært alle mulige steder..) og ingen av dem hadde eller kjente til det.

Fins det å få tak i et eller annet sted? Noen som vet???

Lett å finne på nettet. Jeg fant den rimeligste på www.evinaimport.no, og de gir også stor kvantumsrabatt. Oljen heter "Heal Oil" og er ekstra virgin. Meget bra både for innvortes og utvortes.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
http://www.iherb.com/Coconut-Oil

En mengde billlige oljer der.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Phaedra, mod

Billige kapsler der ser det ut som. Og ikke så verst pris på chlorella heller.

Takk skal du ha :)

Innlegget er endret iht KGs regler.

Phaedra, mod

Endret av Phaedra
  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Liz_*
Skrevet
Kokosfett er rent fett, og inneholder 9 kalorier pr. gram. Ergo er ryktet at man får masse energi av å spise det, sant :wink: Men det er også mettet fett av den typen som tetter blodårene, så jeg ville holdt meg unna.

Mettet fett i kokosolje tetter IKKE blodårene, da det for det meste består av mellomkjedede fettsyrer. Snarere, kokosolje er meget gunstig for hjerte/kar og den regulerer forholdet mellom LDL og HDL kolesterol. Det finnes en masse dokumentasjon på nettet som bekrefter dette. Kokosolje er den sunneste oljen du kan bruke, og anbefales faktisk for folk med hjerteproblemer, diabetes, mm.

• 2 måneder senere...
Skrevet
det er viktig å kjøpe EKSTRA VIRGIN kokosolje, litt dyrere, men ikke varmebehandlet dvs. mye, mye bedre. To spiseskjeer daglig øker forbrenningen, og man bør bruke det istedetfor smør på skiven, for det gir mer energi enn karbohydrater, UTEN å lagre seg som fett på kroppen.

I tillegg er det kjempebra å ha i håret :)

Fant en kjempebillig økologisk extra virgin kokosnøttolje her http://tidsporten.mystore.no/. Kjøpte 20 l med en gang så har jeg til hudkrem, balsam, insektmiddel og næringstilskudd med masse sunne mettede fettsyrer også masse laurinsyre :) Også så god kvalitet :jepp:

• 2 måneder senere...
Skrevet

viss man skal bruke kokosolje i håret, skal den skyles ut da? skal den være i vått lr tørt hår?=)

Gjest Gjest_hihi_*
Skrevet
viss man skal bruke kokosolje i håret, skal den skyles ut da? skal den være i vått lr tørt hår?=)

Det kommer ann på hva ditt hår liker best ;) jeg liker å bruke kokos olje eller oliven olje i håret etter en dusj når jeg har klemt av mesteparten av vannet med en hånduk. Både kokos olje og oliven olje antas å kunne trenge inn i hårskaftet for å virke fuktbevarende. Om meningen er å stenge inne fukt er det vel en ide å bruke på vått eller fuktig hår, men jeg har brukt begge deler som leave in over natten i tørt hår før vask og det gjør virkelig en forskjell! :D håret blir mykere, lettere å gre og mindre statisk som vanligvis er et stort problem nå på vinteren ;) Oljen trenger ikke nødvendigvis å vaskes ut med en gang heller, du kan godt bruke veldig lite olje som leave in i håret for å gi glans om du vil, faktisk jo lengre du lar oljen være i håret jo bedre effekt vil du få :)

PS, den letteste måten å vaske olje ut av håret er faktisk å balsamvaske det ut ;) jeg bruker coop anglemarks balsam som er fri for mineralolje og silikoner ^^, Anbefales! Håret blir deiligt mykt og du tar ikke bort like mye av oljens effekt som ved å vaske med shampo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...