Gå til innhold

Planlegger bryllup i all hemmelighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja det er nettopp det jeg gjør. Helt alene også. Samboeren min har ingen anelse om hva som foregår - enda!! :-)

Planen er at jeg skal spare opp penger uten at han vet det, ved siden av skal jeg gå ned mellom 20 og 30 kilo. Da jeg har klart og gå ned det jeg ønsker skal jeg fri til han, så får vi se da om det blir noe giftemål sommeren 2005.

Men hvor mye penger bør jeg regne med at det vil koste?? vi blir ca 100 gjester, jeg skal ha det på et grendehus hvor vi skal ha egen kokk, noe som blir ganske så billig for jeg har en jeg kjenner som skal lage maten for oss. Til forrett skal jeg ha skinke og melon, hovedrett vet jeg ikke, og til dessert skal jeg ha vaniljeis, bjørnebærog eggelikør. Tenkte og kjøpe inn to liter med is og bare dele de opp i passe store biter. Enkelt og greit.

Brudekjole med alt tilbehør unntatt undertøy har jeg. Så jeg må ha klær til samnboeren min og to brudesvenner og en brudepike.

Alkohol, tenkte jeg og allerede begynne og kjøpe inn nå. Hvis jeg kjøper litt hver måned blir det ikke så veldig dyrt. Men hovr mye trenger jeg. Ønsker tips.

Hvor mye regner dere i blomster??

Ringer har vi, så jeg tenkte bare at vi kunne bruke de samme, men at vi får gravert inn den nye datoen og at de blir polert for det trengs.

Håper det er mange som kan svare meg og gi meg gode råd.

Klemmer fra majan

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hadde du tenkt å innvie din kjære i opplegget?

Skrevet

Så spennende! Jeg hadde aldri greid å holde på en slik stor hemmelighet! :roll: Er altfor løsmunnet om ting til min kjære... :roll: Lykke til med slanking og planlegging! :kul:

Gjest Nefertiti
Skrevet

Synes det virket risikabelt å gjøre alt selv før samboeren vet om det!

Tenk hvis du ikke greier å gå ned 30 kilo da? Blir det bryllup likevel?

Tror kanskje jeg ville fridd først, men på den annen side, hvis du er sikker på at han svarer ja, så stå på! :-)

Skrevet
Til forrett skal jeg ha

til dessert skal jeg ha

jeg tenkte bare at vi kunne bruke de samme

jeg må ha klær til samnboeren min

jeg skal ha det på et grendehus

Nå mener ikke jeg å være frekk, men jeg synes at et bryllup bør planlegges av to personer, siden det er en spesiel dag for begge.

Hva om han ikke ser for seg det samme bryllupet som du planlegger? Du planlegger en stor fest med 100 personer - hva om han "bare" vil ha de nærmeste?

Nei, dette synes jeg ligner litt for mye på "enveiskjøring" - om at det skal bli en dag som du drømmer om - og at brudgommen bare er en "statist" for å få til det hele. (Får han ikke finne sine egne klær???) :o

Det er mine tanker om dette.

Så mitt råd er å invitere den kommende brudgom i planleggingen, så får dere en dag som BEGGE drømmer om

*klem*

Skrevet

jeg veit at han sier ja,

og jeg vil ikke gifte meg før jeg har gått ned minst 20 kilo, med tanke på at jeg har brudekjole i skapet

Skrevet

hm...

Når skal du inkludere din kjære i planene????Det tar jo lang tid å gå ned 30 kilo, og når hadde du tenkt å ha bryllupet??

Syns dette hørtes merkelig ut.

Skrevet

Jeg er veldig for å overraske min kjære - gjør det stadig vekk. Men akkurat bryllupet tror jeg han hadde blitt skuffet om jeg hadde planlagt alene. Jeg skjønner at du sikkert ønsker å komme med en kjempeflott overraskelse til han - en slankere kjæreste som er helt klar til å bli hans fru. Men jeg tror prosjektet er litt riski (men selvfølgelig - jeg kjenner ingen av dere).

Vi har i alle fall kost oss mye sammen med planleggingen. Jeg tror at det er godt å kunne ha noen prosjekter sammen. Og selv om jeg får mye som jeg vil, så diskuterer vi ting og froskemannen kommer med mange forslag.

Så - ikke for å ødelegge gleden du har med å planlegge overraskelsen, men jeg hadde tenkt meg om to (eller ti) ganger før jeg sa fra meg den gleden det er å planlegge dette sammen.

Skrevet

Jeg var litt i samme sporet..... eller vi hadde bestemt oss for å gifte oss... og i det skjulte... og noen dager etterpå var jeg i gang med planlegging (jeg er ganske kjapp til sånt :oops: ) Han kom hjem og jeg la ut hele planen for hvor, når, hvordan osv...

mannen ble litt paff.... og det blir ikke noe før til neste år...

altså det jeg vil fram til.. selv om mennene vil gifte seg bør noen av de av og til få veldig lang tid på å forberede seg.. og være med på planlegging..

ellers kan du jo risikere at det blir DITT bryllup og ikke DERES..

Bare noen tanker fra meg, men lykke til hvertfall :wink:

Skrevet
jeg veit at han sier ja,

og jeg vil ikke gifte meg før jeg har gått ned minst 20 kilo, med tanke på at jeg har brudekjole i skapet

At du vet at han vil gifte seg med det er ikke synonymt med at han går med på det du driver med nå. Bryllupsforberedelsene er jo halvparten av moroa. Tror du virkelig ikke at han vil være med på det? Nå er det du som kjenner din kjære best, men jeg må likevel spørre om du har tenkt på det? Skal han liksom bare dukke opp for seremonien og det er mer eller mindre hans eneste rolle? Hadde følt meg temmelig overkjørt om jeg var han og ikke minst skremt. Er det en slik person jeg vil leve med resten av livet? Jeg strekker det kanskje litt langt nå. Men tenk igjennom det hvertfall!

Kan jeg spørre hvorfor du allerede har brudekjole?

Skrevet

Vel - eg veit i alle fall at for min kjære ville det du skildrar her ikkje vore nokon draum... Personleg er eg òg veldig glad for at me gjorde all planlegging saman, vart samde om korleis me ville gjere det eine og det andre, og sjølv om eg sikkert hadde fleire tankar enn han om nokre ting, syntes han det var spanande - og ville nok neppe vore utan den tida.

No kjenner jo ikkje eg din kjære, så det kan jo hende han vil bli letta over å 'sleppe' å engasjere seg. Men slik eg ser det, trur eg dei fleste ville setje pris på i alle fall å få vere med og setje opp gjestelista...

Lukke til uansett i alle fall!

Skrevet

Nå mener ikke jeg å være frekk, men jeg synes at et bryllup bør planlegges av to personer, siden det er en spesiel dag for begge.

Hva om han ikke ser for seg det samme bryllupet som du planlegger? Du planlegger en stor fest med 100 personer - hva om han "bare" vil ha de nærmeste?

Nei, dette synes jeg ligner litt for mye på "enveiskjøring" - om at det skal bli en dag som du drømmer om - og at brudgommen bare er en "statist" for å få til det hele. (Får han ikke finne sine egne klær???) :o

Det er mine tanker om dette.

Så mitt råd er å invitere den kommende brudgom i planleggingen, så får dere en dag som BEGGE drømmer om

*klem*

vil bare svare litt her.

det som er er at vi har diskutert alt før, og vi er enige om hva vi skal ha til forett etc. Synd at du synes det hørtes så ille ut. Men vi har diskutert dette mange ganger og funnet ut hvem som vi vil ha i vårt bryllup og hvor vi vil ha det.

Men pga at vi ikke synes vi har hatt råd til det har vi lagt det på is en god stund. SÅ jeg synes det hadde vært veldig morsomt om jeg hadde klart og spare penger uten at han visste det, og da jeg har nok penger kan jeg overaske han med at vi har nå råd til og gifte oss så da kan vi sette våre drømmer om den store dagen ut i virkelighet...

Skrevet

jaja det er synd dere ser dette på den måten dere gjør, men jeg lover at jeg ikke skal skrive noe mer om dette her, for det er tydelig at ingen liker det. Men men det er ikke alle som har en mann som ønsker og være med og planlegge alt :-( .

Så jeg ønsker alle lykke til her inne jeg, og takker for meg.

Hadet bra!!

Skrevet

men du sa jo att når du hadde gått ned de kiloene du ville gå ned, DA skulle dere gifte dere!Er det pengene eller kiloene som er problemet her??

Skrevet

Vi kan jo ikke svare annet enn ut fra de opplysningene du gir oss. Ut ifra hovedinnlegget ditt synes jeg ikke det er rart at mange er skeptiske. Dersom dere allerede har snakket mer om dette, og han i tillegg ikke liker planlegging så kan det jo være en fin overraskelse. I alle fall at du har klart å spare penger til det.

Men jeg vil fortsatt anbefale å gjøre en del av planleggingen sammen - det er kjempehyggelig!

Lykke til!

Skrevet
jaja det er synd dere ser dette på den måten dere gjør, men jeg lover at jeg ikke skal skrive noe mer om dette her, for det er tydelig at ingen liker det. Men men det er ikke alle som har en mann som ønsker og være med og planlegge alt :-( .  

Så jeg ønsker alle lykke til her inne jeg, og takker for meg.

Hadet bra!!

...ingen her som har sagt at me ikkje vil høyre om det! Me har kome med kommentarar ut frå VÅR ståstad - de har sjølvsagt dykkar eigen, som me ikkje veit så mykje om. Og, som sagt - viss det er dette som er rett for dykk, ynskjer eg dykk lukke til!

Skrevet

:Nikke: til hva Pip og frosken sier her.

Dessuten er det jo et diskusjonsforum - en må da regne med at andre kommer med meningene sine da - selv om de ikke overenstemmer med hva du mener og tror.

Vel, jeg vil ønske deg lykke til med vektnedgang og forberedelser

*klem*

Skrevet

Majan: Da du først presenterte idéen må jeg si jeg ble litt skeptisk, men nå da du har fortalt at dere er enige om det meste og egentlig har planlagt mye uten å sette det ut i livet blir det litt annerledes.

Det kan godt bli et fantastisk bryllup!

Jens: Sånn som jeg forstår det er det først og fremst økonomien det står på og dette kan overføres til det med slankingen også fordi hun har en brudekjole i skapet som hun må slanke seg inn i for å slippe å kjøpe ny brudekjole... Var det riktig, Majan?

Majan: Ikke gi deg og gå din vei fordi ikke alle er enig med deg. Selv har jeg mange idéer og meninger som ikke alle her liker, men det er da fo9rdi vi alle er forskjellige... Tror du kan ha mye å hente herfra og vi kan sikkert ha mye å hente fra deg.

Velkommen til bryllupshysteriet, Majan! :klem:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du snakker om at det eventuelt blir i 2005. Hvordan skal du eventuelt klare å legge unna mellom 50 000- 100 000 uten at han merker det på et år? Regner med at det er det prisen kommer på med tanke på 100 gjester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...