AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Først litt info: Samboeren og meg har vært sammen i snart seks år. Han er 28 og jeg 25. Jeg har jobbet i min nåværende jobb i 1,5 år, i august fikk jeg 50% fast med gode muligheter for økt prosent (har jobbet 100% siden jeg begynte). Jeg har utbetalt ca. 15-16000/mnd. Han er "forberedende student", dvs. han går på en privatskole hvor han får hjelp med lese- og skrivevansker før han skal inn på "ordentlig skole". Etter jul skal han enten på voksenopplæring eller i praksis, vi er ikke helt sikre på mulighetene hans der enda, men "lønnen" hans blir ganske lik i begge tilfeller (rundt 9-10000 brutto/mnd). Vi leier leilighet, og kommer ikke til å få kjøpt noe før om minimum fem år da vi begge har litt gjeld hver. Så til saken: Vi er veldig verpesjuke begge to. Han har helst lyst til å bli pappa før han er 30, og det har i hvert fall jeg! Han kommer ikke ut i jobb før tidligst 2015 så frem til det har vi bare min inntekt og hans studielån å leve på. Det er jo så absolutt nok for oss, men vi er så i tvil om det er alt for lite for en baby? Er det helt på trynet dumt av oss å få barn om la oss si to år, når far fortsatt er student? Vi vil jo helst gjøre det så "riktig" som mulig, med oppsparing av permisjon osv. Vil ikke havne i den situasjonen hvor vi må begynne å utnytte helseordninger for å få det til å gå rundt! Han kommer i tillegg fra et spartansk hjem, og vil være helt bombesikker på at han har nok å tilby en baby før den kommer. Kommer vi til å bli en "sosialfamilie"? Anonym poster: 52d84065f97cf0255fb9b647a77d7f9a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Det som er sikkert er at det er vanskelig å få seg jobb et sted der man har hatt prakisplass. Når arbeidssteder tar i bruk dette tilbudet, er det som oftest kun for å få seg en gratis medarbeider. Anonym poster: 4f862d507cb83436a992a1f5cf2e6787
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Det som er sikkert er at det er vanskelig å få seg jobb et sted der man har hatt prakisplass. Når arbeidssteder tar i bruk dette tilbudet, er det som oftest kun for å få seg en gratis medarbeider. Anonym poster: 4f862d507cb83436a992a1f5cf2e6787 Tenker du på samboeren min da? Jeg mente praksis på den måten at han "jobber seg til" et fagbrev i stedet for å gå på skole. Han har mulighet for å gjøre det på den måten p.g.a. grunner jeg ikke kommer til å gå inn på her. Og det er lett å få jobb innen det han utdanner seg som, så den biten er vi ikke bekymret for. Men det var vel strengt tatt ikke helt det jeg spurte om? Anonym poster: 52d84065f97cf0255fb9b647a77d7f9a
Brimi Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Jeg synes at dere skal gå for det hvis dere vil. Blir nok trangt ja, men mange andre som har klart det.
Sulosi Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Tråden er ryddet for dobbel og trippelpost Mvh Sulosi, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå