Gå til innhold

Kalorimengde og timer i døgnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig å skulle forholde seg til et visst antall kcal når jeg er oppe så tidlig som jeg er.

Hvordan gjør dere det? Dere som spiser frokost og mellommåltider!

Spiser frokost/mm 2-3 ganger før det er lunsj kl 11, så må jeg ha mm ca kl 1330 og så er det middag og kveldsmat. Siste måltid kl 20-21 og første kl 06.

Kan bli mye kcal hvis jeg skal spise så ofte.

Blir ofte sulten, men blir også fort mett.

Anonym poster: 086a3f4bed418190f13a64b7c9d3ae3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spiser du så mange måltider da? Spis deg heller ordentlig mett. Det er sunnere for tannhelsen også.

Jeg spiser som regel ikke frokost. Jeg spiser 3 måltider dagen, evt et lite mellommåltid rett før trening om jeg trener rett etter jobb, og evt et lite mellommåltid rett etter trening om jeg ikke får laget et ordentlig måltid med en gang.

Jeg spiser store måltider, som holder meg mett lenge. Det fungerer mye bedre for meg. Det er mye lettere å ikke overspise. Med masse små måltider må man jo holde seg i sjakk hele tiden.

Anonym poster: 3f604e12311be21343bae2264f46a5f0

Skrevet

Hvorfor spiser du så mange måltider da? Spis deg heller ordentlig mett. Det er sunnere for tannhelsen også.

Jeg spiser som regel ikke frokost. Jeg spiser 3 måltider dagen, evt et lite mellommåltid rett før trening om jeg trener rett etter jobb, og evt et lite mellommåltid rett etter trening om jeg ikke får laget et ordentlig måltid med en gang.

Jeg spiser store måltider, som holder meg mett lenge. Det fungerer mye bedre for meg. Det er mye lettere å ikke overspise. Med masse små måltider må man jo holde seg i sjakk hele tiden.

Anonym poster: 3f604e12311be21343bae2264f46a5f0

Det er sant at man må holde seg i sjakk hele tiden. Men, jeg blir vveldig fort mett og klarer ikke spise mer. Da blir jeg også veldig fort sulten igjen og selvfølgelig.

De gangene jeg spiser større måltider blir jeg fysisk dårlig og klarer ikke gjøre noe, og kroppen fylles med vann.

Skrevet

Spis mat som inneholder mer protein. Hva spiser du nå?

Skrevet

Spiser knekkebrød, skyr, grønnsaker, CC, nøtter, (pålegg: skinke, brunost, hvitost) til frokost, mm og kveldsmat.

Middag varierer men som regel en del grønnsaker, litt ris/pasta/byggris, fiskegrateng, kyllingfilet, svinefilet, karbonadedeig/svinekjøttdeig.

Blir noen drops med/uten sukker også ila dagen.

Skrevet

jeg er oppe klokka 05.15. Spiser frokost kl 9 ca, lunch kl 11 og middag kl 15.30.

Etter det er det faktisk sjelden noe. Om jeg blir sulten så tar jeg kanskje ei brødskive til kvelds med noe sunt pålegg. Legger meg klokka 22-23.

Funker fint for meg..

Ikke bry deg om antall måltider, så lenge du forbruker mer kcal en du tar inn.

Om du har 3 måltider og spiser rå gulerot eller kålerabi innimellom så bløir det jo ikke så voldsomt vel?

Skrevet

obs. Feks 1 skive (ferdigskivet) brunost er faktisk ca 65 kcal mens ett gjennomsnittlig eple er ca 73 kcal.

Så brunosten er kanskje en dårlig prioritering??

Du bør sjekke kcal på det du spiser så du VET hvordan du bør prioritere om du trenger mye fyll til magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...