Nuffen Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Hei! Jeg får altså så vondt hver gang jeg er på spinning :cry: . Jeg har både spinningsko og vanlige joggesko, men får uansett så utrolig vondt på undersiden av føttene. Første halvdelen av økten er det skikkelig smertefullt, men etter hvert går det over til at jeg blir helt nummen i føttene. Noen andre som har det slik? Eller noen som kan komme med tips? Trår riktig gjør jeg også, så jeg skjønner ingen ting . Jeg synes jo spinning er veldig gøy, men dette legger naturligvis en demper på den gleden.
MilleLille Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Jeg får også dette! Har dessverre ingen tips å gi deg, da jeg ikke aner hva dette kommer av selv...
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Det kommer faktisk av feil teknikk og/eller at du har festet "feste" under spinningskolen på feil sted (noe som fører til at du får feil belastning). Jeg kan kjenne på det på slutten av en økt, det er fordi jeg blir sliten og slacker litt med teknikken. Når du sier du har vondt fra begynnelsen av økten, så er det garantert teknikken din. Dette er et velkjent problem og noe spinninginstruktøren helt sikkert kan hjelpe deg med :-) Anonym poster: 1da3586982a7bb65e718da077e7dc660
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Jeg får også vondt, men det er fordi jeg har så høy fotbue på tvers, så alt av pedaler ol, gjør grisevondt (fordi all vekt kommer på denne tversoverfotbuen, som ikke er sterk nok). Her måtte det ortoped og såler til.
redchilli Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Jeg hadde også vondt under foten helt til jeg stilte feste under spinningskoen annerledes, problem solved
Wiggins Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Hei! Jeg får altså så vondt hver gang jeg er på spinning :cry: . Jeg har både spinningsko og vanlige joggesko, men får uansett så utrolig vondt på undersiden av føttene. Første halvdelen av økten er det skikkelig smertefullt, men etter hvert går det over til at jeg blir helt nummen i føttene. Noen andre som har det slik? Eller noen som kan komme med tips? Trår riktig gjør jeg også, så jeg skjønner ingen ting . Jeg synes jo spinning er veldig gøy, men dette legger naturligvis en demper på den gleden. Det er mange muligheter her. - Står klossen under sykkelskoa for langt fram eller tilbake? - Har du et riktig tråkk? Det er mange som lar knærne gå ut til siden når de tråkker, knærne skal gå i en sirkelbevegelse i samme plan som pedalen, ikke peke ut til sidene. - Står setet passelig? Setet skal være så langt fram, evt. tilbake, at leggen er loddrett når kneet er lengst fra kroppen og pedalene er i klokka tre/ni-posisjon.
Gjest Vena Cava Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Nei men jeg kan få j**** vondt andre steder :-p
Nuffen Skrevet 24. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2012 Hei! Vi er flere med dette problemet, skjønner jeg. Her var det en del forskjellige svar som jeg har tenkt litt på. Skal vi se... 1) Festet under skoen tror jeg ikke har noe å si for min del, for jeg har prøvd å ha det i alle posisjoner = null forskjell. 2) Jeg trodde tidligere at jeg hadde feil teknikk, så den har jeg justert, og nå skal den være bra, men likevel null effekt. 3) Både setet og styret er helt riktig ift kroppen/høyden min, men det hjelper heller ikke . Håpløst, altså . Derfor står jeg igjen med det Belle Gunness forteller, at det er ortoped og såler som må til. Jeg har generelt problemer med føttene, så det ville ikke vært så rart. De sålene, Belle Gunness, er det slike som flyttes fra sko til sko, eller passer sålene kun for ett spesifikt skopar, slik at man må ha andre såler til andre sko? Har ikke noe greie på dette, jeg... Takk for svar, alle sammen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå