AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Jeg har lenge vurdert og planlagt hund nr 2. Jeg har funnet rase, studert rasen grundig og selvsagt snakket mye med oppdretteren. Nå er snart tiden inne for at valpen kan komme i hus, og lykken er stor! Greia er at enkelte venner rundt meg og familie er så utrolige negative. Ikke negative til at jeg ikke klarer å ta meg av enda en hund, men negative til at jeg prioriterer hund såpass mye i livet mitt. De syntes heller jeg burde "leve livet" som de sier så pent..... at hundene vil ta alt for mye av tiden min, og at jeg vil gå glipp av mye i livet. "Å herregud....." for så å himle med øynene, er ting de slenger til meg ofte. "Du kan ikke dra på ferie, du! Tenk på alle tingene andre gjør som du ikke kan lenger"får jeg også høre. Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke ønsker å dra på sydentur i hytt og gevær, da jeg trives mye bedre med en ordentlig fjelltur med hunden jeg allerede har. Jeg blir bare så... sint! Og skuffet! Hunder er lidenskapen min og hverdagen min. Hvorfor kan de ikke godta at hunder er en stor del av livet mitt? Jeg er en voksen (Tja, ikke så voksen kanskje... 26 år) kvinne som har fast jobb og bor i mitt eget hjem. Skjønner ikke hvorfor folk som står en nærme gjør alt for å såre en..... Skjønner ikke hvorfor man er så "unormal" når man prioriterer dyr framfor vinsmaking, drekking, dra på cafe hver dag.... hvorfor er alt dette så mye bedre enn å dele hverdagen sin med hunder? Er det andre som har opplevd det samme som meg? Anonym poster: f28162d2b11a0f76bc84399898c5f245
Gjest Chin Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Fordi slike folk skjønner ikke at andre mennesker har forskjellige preferanser i livet. 1
Rhiannon Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Så kjipe kommentarer fra folk som kaller seg venner! Ikke hør på dem! Det er jo heller ikke så stor forskjell på hvor stedbunden man er med en hund eller med to. Så lenge du i utgangspunktet ikke er interessert i den typen ferie som de er så har det i alle fall ingenting å si.... Jeg har for øvrig fått samme argumentet fra mine foreldre hver gang jeg nevner at det nok blir hund på oss etter hvert (mannen min vokste opp med hund og har hatt hund hele livet), men jeg tenker at det er da vårt problem og ikke deres, og det er vi som avgjør om det skal bli et problem eller ei i utgangspunktet. Nei, kjør på du ts!
Redbull Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Sånne kommentarer fikk vi også. Vi har en baby i tillegg da. "sikker på at dere skal skaffe dere mer arbeid" "at du gidder tørke opp bæsj etter han" "du blir låst hjemme" "du kan ikke ta ferie". Akkurat som om folk tror vi ikke hadde tenkt over det! Hunden er og var mitt fristed. Jeg kommer hjem fra tur i ett mye bedre humør enn før jeg for på tur. Da dattera mi var liten var det akkurat det samme. Både valp og baby har sove natta igjennom fra dag en. Og at det er jobb med hund syns jeg er tull!! Det er akkurat like gøy å være med hunden som med babyen, så jobb er det absolutt ikke. Gleder meg NESTEN like mye til å komme hjem til hunden som til ungen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå