Gå til innhold

Lang skolevei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn som går i 2. og 3. klasse, vi har ikke plass på SFO.

Kjører barna til skolen hver dag, men fra nå av blir de nødt til å gå hjem selv (pga jobben min)

Det er cirka 2,5 kilometer å gå - er det for langt?

Grensen for skoleskyss er 4 km, og det går ikke busser på den aktuelle strekningen.. Hvor lang skolevei har deres barn? Og hvor lang tid bruker de på å gå?

Anonym poster: 813fb7dfbce9094218d368be66e4d8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge skoleveien er trygg har de bare godt av å bevege seg litt.

Anonym poster: 7d2e7a58a150b8a476c2e01ee0f6a337

Skrevet

Nei, for 2. og 3. klassinger bør ikke dette være langt å gå i det hele tatt. Det bør de klare helt fint. Jeg gikk lignende distanse fra førskolealder av, null problem så lenge skoleveien er trygg og ungene kan oppføre seg i trafikken. Er ikke distansen som bør være til hinder her. Ungene har bare godt av litt mosjon og frisk luft.

Anonym poster: ebaf45bbde94685d43567d805af9dbc2

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Kommer an på hvor kaldt det blir hos dere på vinteren.

Skrevet

Kommer an på hvor kaldt det blir hos dere på vinteren.

Bor på Vestlandet, så mellom 0 og 10 minus er vanlig på vinteren, blir sjelden kaldere, men synes det er kaldt nok jeg da.

Skrevet

så lenge skoleveien er trygg har de bare godt av å bevege seg litt.

Anonym poster: 7d2e7a58a150b8a476c2e01ee0f6a337

Veien er helt grei, men de må krysse veien 5 ganger, synes det er litt skummelt jeg. De er oppegående unger som fint klarer å se seg for i trafikken og følge regler , og de bruker jo selvsagt refleksvest, men likevel, det er mange idioter i trafikken så man kan jo aldri være helt trygg.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Bor på Vestlandet, så mellom 0 og 10 minus er vanlig på vinteren, blir sjelden kaldere, men synes det er kaldt nok jeg da.

jeg vet ikke jeg, men når man er pakket inn i tungt vintertøy i tunge vintersko, glatt føre, sekk på ryggen og frosten i ansiktet, så blir det dobbelt så tungt og mye lengre hjem.

Jeg bodde tre km unna hjemme da jeg var liten, og jeg gråt ofte på veien hjem på vinteren fordi det var tungt, og kaldt og glatt, var helt fryktelig.

Skrevet

jeg vet ikke jeg, men når man er pakket inn i tungt vintertøy i tunge vintersko, glatt føre, sekk på ryggen og frosten i ansiktet, så blir det dobbelt så tungt og mye lengre hjem.

Jeg bodde tre km unna hjemme da jeg var liten, og jeg gråt ofte på veien hjem på vinteren fordi det var tungt, og kaldt og glatt, var helt fryktelig.

Jeg har dessverre ingen andre alternativer, da må jeg si opp jobben min.

Jeg kjører dem til skolen hver dag, de må kun gå hjem igjen, og det er også bare snakk om annenhver uke.

Skrevet

Bor også på vestlandet, og gikk til og fra skolen rundt 3 km i allskens ruskevær. Ble folk av meg også :P

Om du virkelig ikke vil ha dem rekende langs veien på vinterføre kan du jo gjerne forhøre deg med andre foreldre som bor i nærheten, få til en kjøreordning?

Anonym poster: ebaf45bbde94685d43567d805af9dbc2

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg har dessverre ingen andre alternativer, da må jeg si opp jobben min.

Jeg kjører dem til skolen hver dag, de må kun gå hjem igjen, og det er også bare snakk om annenhver uke.

da har du ikke noe annet valg enn å la de gå hjem så da spiller det vel liten rolle hva folk mener om det?

Er det ingen barn som bor langs skoleveien som blir kjørt hjem?

• Liker 1
Skrevet

da har du ikke noe annet valg enn å la de gå hjem så da spiller det vel liten rolle hva folk mener om det?

Er det ingen barn som bor langs skoleveien som blir kjørt hjem?

Nei dessverre, vi har en helt super skole 100 meter fra huset vårt så de andre barna i nærheten går der.. Faren til ungene har nemlig klart å tvinge gjennom at de skal gå på den skolen som ligger nærmest ham, og det er ingenting jeg kan gjøre med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...