AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Som trådtittelen sier lurer jeg på hva du bruker som ikke er testet på dyr av følgende: - oppvaskmidler til bad, kjøkken, vinduer, gulv o.sv: - flekkfjerner: - vaskemiddel (til klær) og skyllemiddel: - tannhygiene produkter: - dusjsåpe: - håndsåpe: - intimvask: - shampo, balsam, hårkur: - stylingprodukter til hår: - sminke: - parfyme: - neglelakk og neglelakkfjerner: - annet du ønsker å dele: Bakgrunnen for denne tråden er rett og slett at jeg ønsker å slutte helt med produkter som er testet, men synes at jeg finner veldig få alternativer til de "vanlige" produktene. Derfor trenger jeg hjelp og gode tips fra dere. Anonym poster: 7e92e944a8177b722a8e4907b0e94a07
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 TS her, jeg kom på noe mer jeg glemte å ta med: - tamponger: - barberhøvel/blader: Anonym poster: 7e92e944a8177b722a8e4907b0e94a07
Gjest Badabing Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Som trådtittelen sier lurer jeg på hva du bruker som ikke er testet på dyr av følgende: - oppvaskmidler til bad, kjøkken, vinduer, gulev o.sv: Ecover, Rema 1000, Unik - flekkfjerner: Ecover flekkfjerner, Sonett blekemiddel - vaskemiddel (til klær) og skyllemiddel: Ecover skyllemiddel, Ecover, Rema 1000, Nellies vaskemiddel - tannhygiene produkter: Flux eller Kiss My Face - dusjsåpe: Nature's Gate - håndsåpe: Method - intimvask: Faith in Nature, Dr Bronner - shampo, balsam, hårkur: Stort sett Giovanni, men vurderer Alterna. Har ikke helt funnet ut om de er trygge. - stylingprodukter til hår: Giovanni - sminke: Everydayminerals, Isadora. - parfyme: - neglelakk og neglelakkfjerner: Isadora neglelakk, Keiki neglelakkfjerner - annet du ønsker å dele: Bakgrunnen for denne tråden er rett og slett at jeg ønsker å slutte helt med produkter som er testet, men synes at jeg finner veldig få alternativer til de "vanlige" produktene. Derfor trenger jeg hjelp og gode tips fra dere. Anonym poster: 7e92e944a8177b722a8e4907b0e94a07
Frk Midnattsol Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Selv bruker jeg hovedsakelig bare Body shop, KMS og Dermalogica som kosmetikkmerker Vil anbefale deg å sjekke ut følgende side der de har både en "Ja" og en "Nei" liste... Finnes flere sider på nett med oversikter, så det er bare å google http://www.kosmetikk.info/ Følgende Facebookside er også ganske stor: https://www.facebook.com/#!/dyretesting 1
Gjest Badabing Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 TS her, jeg kom på noe mer jeg glemte å ta med: - tamponger: usikker, bruker ikke - barberhøvel/blader: Personna Anonym poster: 7e92e944a8177b722a8e4907b0e94a07
Gjest Badabing Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Body Shop bruker jeg ikke, de er kjøpt opp av L'Oreal. Ellers bruker jeg MD Formulations, men de fleste merker hos hudpleier er visst ikke testet på dyr.
Gjest Daenerys Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Vaskemidler: i Love Eco, eller bare Eco. Finnes på meny i alle fall.
Meridian Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Jeg tror, og jeg sier TROR, at Palmolive håndsåpe er testet på dyr, mens Naturelle håndsåpe er IKKE testet på dyr. Jeg har iallfall kuttet ut Palmolive håndsåpe, og bruker kun Naturelle håndsåpe, så det må være noe underbevisstheten min har hørt ... 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 Jeg tror, og jeg sier TROR, at Palmolive håndsåpe er testet på dyr, mens Naturelle håndsåpe er IKKE testet på dyr. Jeg har iallfall kuttet ut Palmolive håndsåpe, og bruker kun Naturelle håndsåpe, så det må være noe underbevisstheten min har hørt ... palmolive eies av colgate som ikke er dyrevennlig
kaprifolen Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 (endret) Body Shop eid av L'oreal?! Jeg føler meg.... Ført bak lyset.... Jeg kjenner godt til firmastrukturen som eier Body Shop i Norge, men dette om L'oreal ante jeg virkelig ikke! Endret 19. september 2012 av kaprifolen
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Selv bruker jeg hovedsakelig bare Body shop, KMS og Dermalogica som kosmetikkmerker Vil anbefale deg å sjekke ut følgende side der de har både en "Ja" og en "Nei" liste... Finnes flere sider på nett med oversikter, så det er bare å google http://www.kosmetikk.info/ Følgende Facebookside er også ganske stor: https://www.facebook.../#!/dyretesting Det er jo mange kjente varer som ikke står på noen av listene. Hva skal man tro om dem? Anonym poster: 549c7f62553625c1e1c53fc72f7b26d8
Gjest Uanonymbruker Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 (endret) Det er jo mange kjente varer som ikke står på noen av listene. Hva skal man tro om dem? Anonym poster: 549c7f62553625c1e1c53fc72f7b26d8 da sjekker du hvem som er eier av selskapet. Endret 19. september 2012 av Uanonymbruker
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 Alterna har gode hårprodukter, og de er økologiske i tillegg. Kjøpes hos frisør! Clinique har pleid å være dyrevennlig, men er usikker på om de er det lenger?<br /><br /> Anonym poster: 806955ec304c22b06d4f28636c8e422b
Sota Skrevet 25. september 2012 #15 Skrevet 25. september 2012 Ikke for å være vanskelig eller no, men hvis det ikke er testa på dyr. Hvem er det testa på da? For de sender det nok ikke ut på markedet utesta... Og det er neppe Celine middelfart som tester det ut. Verden er kjipere og vanskeligere enn man tror.
Gjest Badabing Skrevet 25. september 2012 #16 Skrevet 25. september 2012 Ikke for å være vanskelig eller no, men hvis det ikke er testa på dyr. Hvem er det testa på da? For de sender det nok ikke ut på markedet utesta... Og det er neppe Celine middelfart som tester det ut. Verden er kjipere og vanskeligere enn man tror. Når de ikke er testet på dyr, kan de være testet på cellekulturer eller være klinisk testet, altså på mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #17 Skrevet 25. september 2012 Jeg bruker Green People shampoo, balsam og kroppssåpe. Veldig fornøyd. I stedet for tamponger bruker jeg mooncup. Sinnsykt mye mer behagelig! Anbefales til alle. Anonym poster: 177e15126a10fa42ce35285d3cd35258
Sota Skrevet 25. september 2012 #18 Skrevet 25. september 2012 Når de ikke er testet på dyr, kan de være testet på cellekulturer eller være klinisk testet, altså på mennesker. My point, Exactely! Er det noen her som er "uttestere" for ny sminke? Eller er det mennesker i land langt herifra? Hva er i grunn verst, kaniner med såre øyne eller brune mennesker med sår hud? Misforstå meg riktig. Jeg er imot dyreforsøk, men alternativet er ikke så attraktivt det heller.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 25. september 2012 #19 Skrevet 25. september 2012 My point, Exactely! Er det noen her som er "uttestere" for ny sminke? Eller er det mennesker i land langt herifra? Hva er i grunn verst, kaniner med såre øyne eller brune mennesker med sår hud? Misforstå meg riktig. Jeg er imot dyreforsøk, men alternativet er ikke så attraktivt det heller. det er mennesker som vil ha sminke, da bør sminken testes på mennesker. Så det er helt klart verre med en kanin med såre øyne enn et menneske med såre øyne. 3
matba Skrevet 25. september 2012 #20 Skrevet 25. september 2012 - oppvaskmidler til bad, kjøkken, vinduer, gulv o.sv: - flekkfjerner: Eco cover - vaskemiddel (til klær) og skyllemiddel: Vert arbre tror jeg det heter, og skyllemiddel eddikk - tannhygiene produkter: Weleda - dusjsåpe: Deep Steep, Organic Body Wash fra Iherb - håndsåpe: Dusjsåpen - shampo, balsam, hårkur: Weleda Jeg trenger allikevel tips til god sminke som ikke er testet på dyr og gode parfymer. Resten har jeg relativt god kontroll på. Tamponger derimot er jeg en synder og kjøper tampax o.l, men skal få prøvd ut de med organisk bomull og se hvordan de fungerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå