Gå til innhold

Vestsiden av oslofjorden - flytte dit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp på østsiden av Oslofjorden (Follo), og ønsker egentlig å flytte tilbake dit, men prisene på boliger er ganske så høye. Vurderer å utvide søkeområdet til andre siden av fjorden, men jeg har absolutt ikke noe erfaring med noen av stedene der.

Vil ha nærhet til sjø (maks kanskje 2-3 km) og kort vei til ferge/tunnel for kryssing av fjorden.

Stedene jeg har sett på så langt er Tønsberg, Holmestrand, Sande og Sætre. Er det noen som er kjent med disse stedene og kan si hvordan det er med tanke på miljø, oppvekstvilkår, aktiviteter osv. Hadde vært fint med hvordan tilgangen er med kollektivtransport til større byer, og hvor lang tid det tar.

Takker og bukker for alle svar :)

-N-

Anonym poster: c7503639448b9f25976b8e069b445645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :lete:

Anonym poster: c7503639448b9f25976b8e069b445645

Skrevet

Follo! Follo! Follo!

Holmestrand og Sande er mindre steder hvor de fleste kjenner hverandre. Et stykke inn til byen og ikke det beste kollektivtilbudet inn til f,eks. Drammen.

Er selv å sjekker boligmarkedet her i Follo. Noen ganger skulle jeg ønske jeg ville bo et sted med snillere priser. Men jeg trives så godt her :)

-A-

Anonym poster: 3266787d91927c8679e063ff4421d68f

Skrevet

Sætre er et hyggelig sted, og et veldig pent område, spesielt om sommeren. Men ingen kan si at det er mye som skjer der. Tror blant annet du må ut av kommunen for å gå på studiespesialisering på videregående. Til gjengjeld er det kort vei til steder i Røyken og innen relativt korte avstander med bil har man det meste. Tar cirka en time til Drammen og litt lenger til Oslo med buss, avhengig av om det er ekspressbuss eller ikke.

Anonym poster: d951016ae93ebbb7efebb341c647f40f

Skrevet

Hvis Sætre har blitt kvitt de store narkotikaproblemene som var der før, så er jeg enig i at det er pent sted. Bare husk at på et så lite sted med så lite tilbud skal det lite til før ungdommer sklir ut.

Anonym poster: 53fafb8792a26c48e16c07f6e237cc05

Skrevet

Takk for svar! Fikk et lite inntrykk av hvordan det er der nå ihvertfall. Heller nok mot å bruke litt mer penger på "riktig" side av fjorden nå ja. Er så greit med områder som jeg er kjent med :sjenert:

Er åpen for flere svar her altså ;)

-N-

Anonym poster: 14962191a3928b429235976eacfceedc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...