^^Belle^^ Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Har dere noen anbefalinger til vinterjakke til en jente på 15 måneder? Den er tenkt å bli brukt til hverdags, til- og fra butikken osv, men ikke nødvendigvis på lekeplassen. Det har vi vinterdress til. Må være både vind- og vanntett. Jeg har jo sett en del på Mini A Ture sine jakker, de er jo grisefine. Men prisen er ikke akkurat til å rope hurra for - opp mot 1000 kroner for en ny, og brukt er nærmest umulig å finne. Takk for hjelpen!
Gjest Marmot Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Jeg foretrekker skalltøy og heller bruke flere lag ull under, blandt annet for å lettere regulere varmen og fordi man ikke skal bruke boblejakker o.l i bilseter.
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2012 Jeg foretrekker skalltøy og heller bruke flere lag ull under, blandt annet for å lettere regulere varmen og fordi man ikke skal bruke boblejakker o.l i bilseter. Med skalltøy, mener du da softshell? Har du noen tips? Har nemlig ingenting som er både vind- og vanntett i hus, annet enn dressene hennes. Er forøvrig åpen for det meste altså, liker å bruke lag-på-lag til meg selv også.
Gjest Marmot Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Skalltøy er "tynt" yttertøy som er ment å brukes i lag på lag-påkledning, ja. Kan være softshell, men jeg foretrekker at skalltøyet er vind- og vanntett. Klær som skal lekes i ute, foretrekker jeg å legge litt penger i, så der bruker vi Reima. Til sånn til og fra barnehagen, til og fra butikken osv. er det ikke sånn kjempeviktig om det har helt samme slitestyrke eller like høy vannsøyle, så nå bruker han denne jakken fra H&M. Den virker vanntett nok (vi går til og fra bhg. uansett vær, og han har ikke blitt våt hittil i hvert fall) og jeg liker passformen og "mykheten" i stoffet også. Men 92 blir kanskje for stort for dere?
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2012 Takk for oppklaring. Det er forsåvidt ikke nødvendig med veldig tykke klær her vi bor, så sant det er vann- og vindtett. Det er sjelden tempen kryper under 0 og ihvertfall under -5 her i området, men vann og vind har vi plenty av. Vi har også en Reimadress som skal brukes når det blir kaldere i været. 92 blir nok litt stort, ja, om ikke den er liten i størrelsen? Jeg har sett en del på denne fra Polarn O. Pyret siden jeg har en rabattkupong på 20% som bare venter på å bli brukt. Men klart, det finnes jo billigere også, men jeg synes ikke 550 kroner er altfor ille (særlig ikke når jeg har sett på en til 1000) dersom den kan brukes i flere sesonger, eller arves av nestemann.
Gjest Marmot Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Nei, den er heller stor. Sønnen min bruker gjerne 98 i gensere, men har denne jakken i str. 92 og plass til ulljakke under. Jeg vet veldig mange skryter av P.o.P, så det hadde jeg helt klart vurdert om jeg bodde i nærheten av noen som solgte den. Jeg betaler gjerne såpass for yttertøy.
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2012 Nei, den er heller stor. Sønnen min bruker gjerne 98 i gensere, men har denne jakken i str. 92 og plass til ulljakke under. Jeg vet veldig mange skryter av P.o.P, så det hadde jeg helt klart vurdert om jeg bodde i nærheten av noen som solgte den. Jeg betaler gjerne såpass for yttertøy. Nei, da blir det for stort. Hun bruker som regel 86. Ja, har hørt bare gode ting om Po.P altså.
onyx Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Jeg brukte bare rimelige boblejakker til småturer sist vinter og det holdt lenge. De satt jo hovedsakelig i vognpose og var været for ille var det uansett på med stormtrekket. I bilen tar vi alltid av yttertøy uansett. Det blir trangt og klumpete med det på, eller det er skittent/vått.
Susan Sto Helit Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 Vi har kjøpt mye fine brukte vindjakker på finn.no til en billig penge. Har stort sett ikke vært noe problem å få en strøken Reima jakke til 200kr. Jenteklær er det jo også mye større utvalg i enn gutteklær.
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2012 Jeg brukte bare rimelige boblejakker til småturer sist vinter og det holdt lenge. De satt jo hovedsakelig i vognpose og var været for ille var det uansett på med stormtrekket. I bilen tar vi alltid av yttertøy uansett. Det blir trangt og klumpete med det på, eller det er skittent/vått. Det viktigste for meg er vel at den er vindtett. Det hadde jo vært greit å kunne kjøre til butikken med jakka på også, men blir den for tykk og boblete tas den selvsagt av. Vi har kjøpt mye fine brukte vindjakker på finn.no til en billig penge. Har stort sett ikke vært noe problem å få en strøken Reima jakke til 200kr. Jenteklær er det jo også mye større utvalg i enn gutteklær. Har leita på finn litt, og det finnes mye fint der ute!
Gjest pysepusen Skrevet 18. september 2012 #11 Skrevet 18. september 2012 Vi hadde bare en billig vinterjakke fra H&M. Den ble nesten aldri brukt. Det anbefales jo ikke at de festes i bilseter med tykke ytterklær, så vi brukte bare strikkeklær eller ullfleece-dressen fra Nøstebarn. I år kommer vi ikke til å kjøpe vinterjakke.
Diddles Skrevet 18. september 2012 #12 Skrevet 18. september 2012 Vi har bare kjøpt vårjakke fra Reflex, betalte 200 kr for den på salg Den er vind og vanntett, så bruker vi heller ull eller fleece under Som du sier så bruker vi jo dress til å leke ute i, så det er kun til bruk inn og ut mellom hus-bil-butikk/ bhg, ooog de skal ikke ha tykke jakker på seg i bilsetet (som flere nevner her...) Den jakka vi har nå er arv fra twinsa til søs, ikke noe merkejakke det heller, men duger frem til kulda setter inn - da finner vi frem den fra Reflex Ellers er Kaxs fra Kappahl er et bra merke som ikke er for dyrt!! P.O.P er fint og bra - men tenk over hvor mye jakka koster mot hvor mye den kommer til å brukes.....
^^Belle^^ Skrevet 19. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 19. september 2012 Vi hadde bare en billig vinterjakke fra H&M. Den ble nesten aldri brukt. Det anbefales jo ikke at de festes i bilseter med tykke ytterklær, så vi brukte bare strikkeklær eller ullfleece-dressen fra Nøstebarn. I år kommer vi ikke til å kjøpe vinterjakke. Jakkene fra H&M er jo kjempefine synes jeg. Det er vanskelig å vite hva som kommer til å bli brukt altså, men jeg vet at jeg allerede savner en litt tykkere regnjakke av noe slag, særlig inn og ut av barnehagen, så jakke blir det ihvertfall. Hvilken det blir er vel et større spørsmål. Vi har bare kjøpt vårjakke fra Reflex, betalte 200 kr for den på salg Den er vind og vanntett, så bruker vi heller ull eller fleece under Som du sier så bruker vi jo dress til å leke ute i, så det er kun til bruk inn og ut mellom hus-bil-butikk/ bhg, ooog de skal ikke ha tykke jakker på seg i bilsetet (som flere nevner her...) Den jakka vi har nå er arv fra twinsa til søs, ikke noe merkejakke det heller, men duger frem til kulda setter inn - da finner vi frem den fra Reflex Ellers er Kaxs fra Kappahl er et bra merke som ikke er for dyrt!! P.O.P er fint og bra - men tenk over hvor mye jakka koster mot hvor mye den kommer til å brukes..... Vårjakke funker det også, så lenge den er vann- og vindtett. De er jo gjerne litt billigere enn vinterjakkene også. Jeg er ikke så flink til å tenke på sånt altså. Synes jeg er flink som har slått fra meg Mini A Ture-jakken, jeg. Men ja, du har jo selvsagt helt rett. Jeg får forhøre meg med mannen også om hva han synes.
Quiet Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 Her har vi blant annet en skalljakke fra HH. Passformen er fin til vår gutt på 1,5. Vi har også en vindfleece jakke fra POP som vi bruker en del. Er generelt fornøyd med det vi har fra POP.
^^Belle^^ Skrevet 19. september 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. september 2012 (endret) Her har vi blant annet en skalljakke fra HH. Passformen er fin til vår gutt på 1,5. Vi har også en vindfleece jakke fra POP som vi bruker en del. Er generelt fornøyd med det vi har fra POP. Takk for tips. Jeg må innrømme jeg heller mer og mer mot POP-jakken altså, men nå har jo mannen også lyst på en fra Mini A Ture. Av og til er det gøy å ha en mann som engasjerer seg nesten like mye som meg i kleskjøp og -valg. :happy: Endret 19. september 2012 av ^^Belle^^
siebaeo Skrevet 19. september 2012 #16 Skrevet 19. september 2012 Det hjelper kanskje ikke å si at vi har en Mini a ture-jakke og er kjempefornøyde Jeg kjøpte i nettbutikk på salg. Har du lett litt på nett? Fra utlandet altså. En ting som er supert er glidelåsen i ryggen, så kan den nesten tres på i barnesetet når vi skal ut. Men enkelte dager er alt som skal over hodet helt ut, og da er det ikke like topp.. Utenom det bruker vi en slags allværsjakke fra Vill. Den funker bra med ull under. Robust og lett og har snølås på håndleddene.
^^Belle^^ Skrevet 20. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 20. september 2012 Det hjelper kanskje ikke å si at vi har en Mini a ture-jakke og er kjempefornøyde Jeg kjøpte i nettbutikk på salg. Har du lett litt på nett? Fra utlandet altså. En ting som er supert er glidelåsen i ryggen, så kan den nesten tres på i barnesetet når vi skal ut. Men enkelte dager er alt som skal over hodet helt ut, og da er det ikke like topp.. Utenom det bruker vi en slags allværsjakke fra Vill. Den funker bra med ull under. Robust og lett og har snølås på håndleddene. Det hjelper jo for min del, bare ikke lommeboken sin del. Jeg har lett over alt føles det som. Både norske og utenlandske butikker, samt finn. Hvor var det du kjøpte din? Jeg har nå uansett latt mannen ta over valget. Enten blir det POP eller så blir det Mini A Ture. Greit å la noen andre bestemme også. .ler:
siebaeo Skrevet 20. september 2012 #18 Skrevet 20. september 2012 http://www.squibblybiskit.co.uk/ Her bestilte jeg. Ny fordel: trenger ikke lue for hetta er så god.. I alle fall for min gutt som har litt stort hode
siebaeo Skrevet 20. september 2012 #19 Skrevet 20. september 2012 http://www.squibblybiskit.co.uk/shop-Mini-A-Ture-10/Cajus-Baby-Jacket-in-Tango-Red-in-Tango-Red-10 Det er jente du har eller..? Denne synes jeg var kjempefin! Og ganske billig. Men de hadde så klart ikke 86 igjen.. Jeg tror vi har 86 til gutten vår. Jeg regner med den holder hele sesongen. Hvis du har en jente som ikke er så stor tror jeg nesten 80 kan funke. Jeg kan dobbelsjekke at det var 86 vi hadde om du vil.
^^Belle^^ Skrevet 20. september 2012 Forfatter #20 Skrevet 20. september 2012 http://www.squibblyb...in-Tango-Red-10 Det er jente du har eller..? Denne synes jeg var kjempefin! Og ganske billig. Men de hadde så klart ikke 86 igjen.. Jeg tror vi har 86 til gutten vår. Jeg regner med den holder hele sesongen. Hvis du har en jente som ikke er så stor tror jeg nesten 80 kan funke. Jeg kan dobbelsjekke at det var 86 vi hadde om du vil. Tuuusen takk for link! Typisk at de ikke har den størrelsen igjen, ja. :gjeiper: For det er nok 86 vi trenger, hun er definitivt ikke liten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå