Gå til innhold

Barnehageressursen, arbeidsmengde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har blitt ansatt i Barnehageressursen (vikarfirma for barnehager). Dette passet meg helt supert, jeg har veldig lyst til å prøve meg på å jobbe i barnehage i tillegg til at jeg da vil få erfaring fra flere barnehager.

Jeg forsto det son at de hadde et ganske stort behov for vikarer og mye pågang fra barnehagene son trengte vikarer. Men, nå etter litt over en uke har jeg ikke blitt ringt for noen "oppdrag" enda.

Jeg lurte på om det er noen som har jobbet der/jobber der som vet hvor mye jobb jeg egentlig kan forvente meg? Dersom det går flere uker mellom hver gang blir det jo veldig lite penger ut av det, og mitt poeng for å jobbe er jo å spare opp penger.

Jeg er en 19-åring (20 i desember) som ikke har jobbet i barnehage før, hvis det skal ha noe å si. Vet det var flere yngre ansatte også, så det burde jo ikke være umulig for meg å få jobbe litt for det...

Takker masse for svar og erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange barnehager har egne ringevikarer de ringer til, å bruke vikar gjennom virma er dyrere enn det trenger å være.

Ring rundt til barnehager og spør om de trenger vikar :-)

Synes forøvrig ikke en drøy uke er mye. Du er helt nyansatt og uten erfaring, du ligger nok ikke øverst i listen når barnehagene trenger vikarer.

Anonym poster: ec75acb93a562e4ef7dc4856c74746b1

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har tenkt til å ta en runde og møte opp personlig i barnehager. Har ikke tenkt på det før, men det er jo veldig lurt selvfølgelig.

Neida, en uke er ikke så mye egentlig. Problemet er bare litt hvor usikker jeg er på mengden. Vil jeg bli ringt om en-to uker? Eller kanskje det kan gå en halvannen måned? Men jeg får gi det litt tid, og høre med andre barnehager i mellomtiden :)

Skrevet (endret)

Du blir nok ringt på et eller annet tidspunkt. Merk at mange barnehager bestiller vikarer som allerede har erfaring fra jobb i barnehage. Jeg har aldri hørt om Barnehageressursen som vikarbyrå, men vet at Manpower og Adecco leverer mange vikarer til barnehagene (har mange venner som jobber eller har jobbet i barnehager gjennom de to vikarbyråene), Hvis Barnehageressursen ikke har avtale med mange barnehager, kanskje blir det en stund før du får oppdrag. Snakk med arbeidsgiver og spør hvor mange barnehager de jobber med og hvor ofte dukker det opp oppdrag.

Endret av Drizzt
Skrevet

Jeg jobbet litt for barnehageressursen en periode for 4-5 år siden, og da virket det ikke som om de hadde noe mangel på oppdrag akkurat. Tipper det baller på seg når du først har fått ditt første oppdrag og fått gode tilbakemeldinger derfra, er sikkert lett å ringe dem man kjenner til og vet er flinke. :)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg satt også med inntrykket av at de hadde stor pågang fra barnehagene, så jeg får håpe det hjelper å bare komme i gang :)

Skrevet

Ikke helt det du spurte om, men: Forstod av innlegget ditt at du kun jobber her og vil jobbe så mye som mulig? I så fall tror jeg ikke en slik løsning er det beste. Altfor usikkert til å basere seg på når du vil spare opp mest mulig. Prøv å finne deg en fast (evt vikar) full jobb med faste timer isteden, og ha evt dette på si.

Skrevet

Det er nok sant, Glitnir. Det har seg sånn at jeg bare skal jobbe i Norge til og med Januar. Det er mange som ikke har så lyst til å ansette noen fulltid når de vet at jeg kommer til å reise da uansett. Men hvis jeg får alt for lite jobb med barnehager må jeg nok prøve på det.

Det skal sies at jeg ble ringt i dag, måtte komme meg til en barnehage så fort som mulig og har nå fått jobb der ut uken. Det virket som de sleit veldig med underbemanning for tiden, så det kan jo hende jeg kan få mer der fremover også - nå som de har blitt kjent med meg :)

Skrevet (endret)

.

Endret av anónimo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...