Gå til innhold

Magebelte til smokingen?

Gjest Lompa

Anbefalte innlegg

:ler: Utrolig bra!

Du som skrev hovedinnlegget: Skal han ikke engang få bestemme sitt eget antrekk? Hva er han? Din statist som du skal ta deg godt ut mot? Og hvorfor kan ikke du gjøre som Poirot forslår; tilpasse buketten til hans farger?! (hvis det nå er slik at magebeltet/sløyfe må matche blomstene?) Hvilke blomster/farger liker han (han skal jo, tross alt, som du poengterer, ha knapphullsblomst...)

Enig med Embla s, Poirot m.fl...

Kunne ikke falle meg inn å kreve at min mann valgte ditten eller datten!

Det er greit å komme med forslag, men når du sier han "svarte snurt" at han ville velge selv, og du synes det er feil, så virker du svært snever.

Snakk om å være sjef!

Klart klærne til hverandre bør matche, men det må som flere sier her, kunne gå an å komme til et kompromiss ? Tror du ikke din tilkommende vil kle seg i stil med deg ? Synes du skal la ham gjøre som han selv vil jeg. At du i det hele tatt er "redd" for at han går i noe "fælt og ikke-matchende" sier jo sitt...

Trodde man bestemte seg for klær etc, FØR brudebukett jeg, men hva vet jeg :roll:

I et forhold er det snakk om å gi og ta, være fleksibel og kunne løse problemer. Det gjelder jo selvfølgelig også bryllupsantrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han er snurt og hevder sin rett til selv å bestemme fordi han synes du er for kontrollerende og manipulerende? Og dette er hans måte å si "brems litt i svingene"? Javel, blå iris er din yndlingsblomst. Hva om rødt magebelte er hans yndlingsantrekk? Hvis du er litt mer diplomatisk og respekterer ham litt mer, så vil han sikkert møte deg på halvveien.

Forøvrig synes jeg at magebelte er skikkelig harry, rødt eller svart eller hva som helst. Helt 80-talls. Skal han ha smoking, så ville jeg foreslått at han tittet litt på vest og sløyfe, kanskje han fant seg noe stilig han likte. Men ikke bestem for ham da.. han er en voksen mann.

Og verden faller nok ikke sammen om du har hvite iris heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker da vel ikke vest og tørkle i halsen til en smoking! Det er sjakett du snakkker om tenker jeg.

Min mann ender sansynligvis opp i dress med vest og tørkleslips i halsen. Man får det også til smoking. Veldig fint :D Litt avsporing men.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du gjerne vil at dere skal matche.. Selv ville jeg gjerne at samboeren skulle velge et antrekk med farger som matcher min kjole i fargen (creme). Men, da jeg spurte han om hva han ville ha så sa han kjole og hvitt.. Hans vest og sløyfe blir da helt hvit, men jeg syns han skal få velge selv. Og om hans ønske hadde vært smoking med knallrosa magebelte og sløyfe så hadde jeg ikke prøvd å overtale han til å ha på noe annet.

Jeg er veldig opptatt av at alt skal være "riktig" og passe osv..Men, jeg vil ikke gå inn i vår første dag som mann og kone med en mann som har på seg noe han selv ikke ville ha valgt...eller føler seg vel i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en ting...Er ikke smoking egentlig ganske standard antrekk med sort belte og sløyfe? Om man vil ha andre ting som vester osv..så er det jo mange andre antrekk å velge imellom. Jeg syns antrekket er penest om man velger det som hører til antrekket jeg. Og jeg syns ikke magebelte i sort og sort sløyfe er harry...

En liten avsporing egentlig men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest hører like mye til smoking som magebelte gjør. Søk på smoking på web (eller helst tuxedo kanskje) så vil du se dette. Du kan også søke på KG, jeg vet jeg har lagt ut lenke til et sted med dette i en tråd for en god stund siden. Altså, vest er like standard tilbehør som magebelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest hører like mye til smoking som magebelte gjør. Søk på smoking på web (eller helst tuxedo kanskje) så vil du se dette. Du kan også søke på KG, jeg vet jeg har lagt ut lenke til et sted med dette i en tråd for en god stund siden. Altså, vest er like standard tilbehør som magebelte.

Så rart, jeg har aldri hørt om at det faktisk hører til smoking. Ikke har de nevnt det noen av gangene vi har leid smoking, og ikke har jeg sett det i noen av bryllupene jeg har vært i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...