Gå til innhold

Hjelp meg! Treningssenter for første gang :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har meldt meg inn på evo fitness senter og tenkte å dra dit på onsdag. Jeg vil begynne å trene for å 1) holde meg i form, 2) stramme opp litt/vedlikeholde meg selv, 3) fordi det er sunt og gir energi(?). Jeg vil IKKE gå ned i vekt. Noen som har forslag til hvilke apparater som kan passe meg? xD

Har litt lyst på kraftigere/større rumpe (syns den såvidt krymper litt! krise!) blant annet?

Hvor lenge bør jeg trene første gang?

(Er vant til akvititet, har 3 hunder som krever sitt)

Er virkelig helt grønn når det kommer til treningsapparater. Er tidligere turner, balettdanser, jazzballettdanser, freestyle discodanser, fotballspiller, friidrettsutøver osv så har vært borti det meste, utenom treningsstudio da. :P

Anonym poster: 0fa99b595ff07ed59e2ad9b47e6ad0dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis de har personlige trenere på senteret, ville jeg investert en time i dette, så han/hun kan vise deg forskjellige øvelser og sette opp et treningsprogram til deg alt etter hva du ønsker å oppnå

Skrevet

Enig med solsmil der! :) Mange sentere har også tilbud om "treningsveiledning", som koster en del mindre enn en PT-time. Det er viktig at du gjør øvelsene riktig, for ikke å skade deg, så det er uansett en vel verdt innvestering. I tillegg setter båe treningsveiledere og PT'er opp et opplegg som du kan følge, med de øvelsene som passer deg. Håper du liker deg på treningsstudio! :)

Skrevet

Skal ha time hos PT så fort de får ledig. De skulle finne så fort som mulig. Men hadde lyst å trene allerede i morgen så jeg ikke mister motivasjonen jeg plutselig fikk xD så derfor lurte jeg bare på hva jeg kunne gjøre/hva jeg burde gjøre den ene/to gangene det blir aktuelt alene :P

Anonym poster: 1d151a65c20b77861330a3f993f919ac

Skrevet

Knebøy og utfall kan du ta :)

Skrevet

Bare surr litt rundt og prøv deg frem på øvelser du synes ser overkommerlige ut :)

Vanskelig å gi noen konkrete tips på apparater, bruker nesten utelukkende frivekter selv, og det bør man ikke begynne med uten litt opplæring i teknikk.

• Liker 1
Skrevet

Bestill time med PT og gi beskjed på at du vil ha opplæring i baseløft med frivekter. Knebøy, markløft, benkpress, skulderpress, roing og chins er bra øvelser. Men teknikk er viktig for å unngå skader, så få ordentlig opplæring først. Se gjerne på nettet også, det er mange bra instuksjonsvideoer der ute, og forum (f.eks fitnessbloggen.no) hvor du kan legge ut video av deg selv om få tilbakemelding på teknikk.

Anonym poster: 919095131c9562bff10633eec79072f3

Skrevet

Gikk på trening idag istedenfor.

Løp 30 min på tredemølle, eller gikk - jogget - løp, også syklet jeg i 15 min og rodde i 15 min. Så tok jeg litt sånn 10 av det og 10 av det litt her og der på de apparatene hvor jeg skjønte illustrasjonene godt nok :P Fikk litt hjelp så gikk bra. :)

Anonym poster: 1d151a65c20b77861330a3f993f919ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...