Gå til innhold

utsette mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på ferie til Afrika og det er en mulighet for at jeg kommer til å få mensen når jeg er der. har derfor fått tak i noen p-piller som skal utsette menstruasjonen, men de to siste månedene har jeg ikke fått mensen i det hele tatt. Dette er ikke så unormalt for meg (at jeg noen ganger "hopper" over noen måneder), men hva skjer hvis jeg tar p-pillene allikevel? Kommer det til å bli utsatt eller får jeg plutselig mensen midt på turen? vurderer å bare droppe pillene og ta sjansen på at jeg ikke får menstruasjonen under turen.

hjelp..?

Skrevet

Hvis du dropper pillene så øker du sjansen for å få mensen. Så ta de før du drar og til du har kommet hjem, du kan risikere å få en mellomblødning men du får neppe mensen. Jeg har hoppet over mensen mange ganger med p-piller og aldri fått mellomblødninger, mens andre får det..

Anonym poster: 588861da9bb74aa04458dc0f7a9bd6a9

Skrevet

Jeg hopper over plasterfri uke og får da ikke mensen :)

Skrevet

Hvis du starter å ta pillene senest tre dager før mensen hadde dukket opp uansett vil du utsette mens i 11-15 dager, da er du garantert å ikke få mens i denne perioden. Men ett-par dager etter at du har tatt siste pille får du mens uansett. Disse pillene fungerer både slik at de utsetter mens, og at man får en blødning når man slutter på dem uansett om man ikke har mens ellers.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

p-piller eller mensforskyvendepiller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...