Gå til innhold

Når kaller dere en ungdom for voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon gående med en venninne om hvor dette skillet går. Hun er irritert fordi jeg ikke kaller hennes 16.årige sønn for voksen. For meg er en 16-åring ungdom... Han går i 2.klasse på vgs. For meg er man mer voksen når man er ferdig med vgs, er jeg helt på jordet her eller??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

så da er hun på 33 år jeg gikk i klassen med på vgs ungdom da? hun var 3 barnsmor. samme med de som er over 20 som går vgs

Endret av Fågel
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg kaller ikke 16åringer for voksne nei.

Skrevet

så da er hun på 33 år jeg gikk i klassen med på vgs ungdom da? hun var 3 barnsmor. samme med de som er over 20 som går vgs

Ikke nødvendig å gjøre seg vanskelig her, vel? Du skjønte sikkert at jeg da mente ungdom som går på vgs rett etter ungdomsskolen... Jeg kaller selvsagt ikke en 30-åring som går på vgs for ungdom. Majoriteten av elevene på vgs i Norge er jo under 20 år.

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg kaller folk voksne fra de er 25 og opp. :)

Skrevet

Jeg anser ikke mine barn som voksne selv om en er over og en under 16 år.

Skrevet

Er du over 40 er du voksen, som regel...

Skrevet

Synes ikke de er voksne før de er 25+- alt ettersom. Jeg er 23 og har ett barn, men ser fortsatt på meg selv som "ung kvinne":P

Skal jeg se på noen som voksne, må de også oppføre seg som en voksen! Og det er det svæært få 16 åringer som gjør etter min mening

Skrevet

begynner å annse folk som voksne når de har passert 20. men det kommer litt ann på hvordan de er også da. men jeg ser ikke på noen som voksne når de er 16.

Skrevet

Jeg er 25 år og ser ikke på meg selv som voksen. Og i mammas øyne er jeg barnet hennes. Meldinger fra mamma: "Hei barnet mitt!" :fnise: Når man er 29/30 er man voksen, tror jeg. Får se når jeg når den alderen selv ;)

Nei, en 16-åring er definitivt ikke voksen.

Anonym poster: 38753e8a8f013443d7144fa342a9f0c9

Skrevet

Venninna di får bli så sur hun bare vil TS, guttevalpen hennes er ikke voksen, bortsett fra når han skal kjøpe bussbillett.

Anonym poster: 3e14df3347a010eeca44ca642c2dc149

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ihvertfall ikke voksen når jeg var 16. Det er nok ganske individuelt. Jeg er 24 nå, og anser meg vel egentlig for voksen å være nå. Men jeg har jo også venninner på 25 som lever som om de fortsatt var 15-16 og som jeg ikke klarer å se som voksne.

Anonym poster: f3d17be42f79ee8aa7513d74cca7a769

Skrevet

Jeg tror jeg vil regne mine barn som voksne når de har flyttet ut og klarer seg godt alene uten mine regler og penger.

• Liker 2
Skrevet

Når den fyller 18 og blir myndig går den fra ungdom til voksen, jente til dame, gutt til mann.

Anonym poster: 2860d79bbecbc73e196e68d19b1ce160

• Liker 2
Skrevet

Folk er voksne den dagen de ikke lenger belager seg på at foreldrene deres skal stille opp for dem økonomisk når det er noe.

• Liker 2
Skrevet

Ung voksen fra 20-25 år(pluss/minus) og voksen er fra ca 25 årsalderen, gjerne mot 26-27 år.

16 åringer har jo akkurat "fått lov" å pule jo :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg er atten og blir kun kalt voksen når det passer seg for de voksne... "tenk, voksne jenta, så må du løpe opp trappa bare fordi klokka er over 00!!".......... :gresskar:

Endret av Kaxxy
Skrevet

Nei, en 16-åring er ikke voksen, men er en tenåring.

Vel, når man kan spare på BSU(boligsparing for ungdom) så er man vel ungdom til man er 34, da?

Tenåring er man fra man er 13-19. Det ligger i orden TEN, tretTEN - nitTEN! EN tenåring er ikke voksen.

Fra 20 og opp til ca.34 er ungdom - gjerne kalt ung voksen. Voksen er vel fra ca.35 og oppover et stykke.

Godt voksen er vel fra 45-50 åra og oppover.

Eldre er vel fra man er pensjonist?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...