AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Hei! Skal kjøpe en skjorte/genser til en fyr som er 189 cm høy og slank. Usikker på om jeg skal velge L eller XL. Redd for at L blir fort kort i lengden, og at XL blir for stort ellers/pløsete. Eller pleier det ikke være så stor forskjell? Kanskje noen menn på ca samme høyde kan komme med innspill?Eller dere damer, hvis dere har en type på ca samme størrelse:) Anonym poster: a9d24e053c054a4c470a002080165b26
Pene sko... Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Jeg er akkurat 180 cm høy og normalt slank. Jeg bruker sjeldent noe større enn medium eller 39/40 når det kommer til skjorter. I første omgang vil jeg tippe at L i enten slim eller custom vil funke fjell. Om ikke kan man alltids gå tilbake til butikken og bytte. Formell skjorte eller mer hverdagslig? Personlig og generelt sett er såkalt button-down å foretrekke. Disse funker både til jobb, hverdags og til fest. Slikt som long-sleeve og full spread som ikke er button-down blir mer formelt.
Wolf Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 I skjorte ville jeg valgt 43/44 (xl) med ekstra erm lengde. Genser er vanskelig ,forskjellige fasonger og måten de er sydd sammen ved skulder. De har en tendes til å bli korte i ermene. Nå går jeg ut ifra at denne fyren trenger ekstra erm lengde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå