Gjest _Trulte Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Hvor mange ganger har du blitt utsatt for seksuell trakassering? Hvilket kjønn er du? Hvor gammel er/var du? Hvor skjedde det? Hvordan reagerte du? Annet du vil tillegge...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 1. Flere ganger enn jeg har giddet å telle i alle fall 2. Kvinne 3. Det tidligste jeg kan huske er fra 3.klasse 4. På skolen 5. Sinne Annet: Sa i fra etter det hadde fortsatt et par ganger til læreren men ingenting ble gjort. Viva la Norvège Anonym poster: f12172d15998d2337d53146ac566c34b 2
Gjest _Trulte Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 1. Flere ganger enn jeg har giddet å telle i alle fall 2. Kvinne 3. Det tidligste jeg kan huske er fra 3.klasse 4. På skolen 5. Sinne Annet: Sa i fra etter det hadde fortsatt et par ganger til læreren men ingenting ble gjort. Viva la Norvège Anonym poster: f12172d15998d2337d53146ac566c34b Herregud, er du meg, eller? Det samme som meg... _Trulte
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Herregud, er du meg, eller? Det samme som meg... _Trulte Det er da ikke så underlig at begge har erfart dette. Disse svarene kan vel de aller fleste kvinner undertegne.
Gjest _Trulte Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Det er ganske tragisk, ikke sant Gjest?! Er det flere som opplevde å bli befølt mellom beina av medelever da dere var 8-10 år?! Er det mange kvinner som har opplevd mellom 5-10 ganger å bli befølt på utesteder, tatt på rompa av fremmede, fått et bein opp mellom beina i trengselen på trikken, blitt utsatt for tre blottinger...Det er faen ikke greit... Og de fleste kvinner kan undertegne dette? Hva med menn eller mindre gutter?-Hvis dette er så vanlig å bli utsatt for som kvinne, da må vel det være vanlig at unge gutter også bli utsatt for dette?.. _Trulte
Gjest Bud Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 (endret) Hvor mange ganger har du blitt utsatt for seksuell trakassering? Titt og ofte Hvilket kjønn er du? Mann Hvor gammel er/var du? 21/27 Hvor skjedde det? På jobb Hvordan reagerte du? Svarte med samme mynt såklart! Hu er supergra, bare morsomt Endret 18. september 2012 av Bud 1
cornflake_girl Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 (endret) Hvor mange ganger har du blitt utsatt for seksuell trakassering? - Aldri Hvilket kjønn er du? - kvinne Hvor gammel er/var du? - det har ikke skjedd Hvor skjedde det? - =''= Hvordan reagerte du? - =''= Annet du vil tillegge... - Er normalt pen, normalt smart, og ganske gjennomsnittlig. Forklaringen på hvorfor jeg ikke har opplevd trakassering er da enten at jeg er så naiv at jeg ikke forstår at det er trakassering jeg opplever, eller at det faktisk aldri har skjedd. Jeg er ikke sikker på hva som er rett. Endret 18. september 2012 av cornflake_girl 2
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Hvor mange ganger har du blitt utsatt for seksuell trakassering? - Aldri Hvilket kjønn er du? - kvinne Hvor gammel er/var du? - det har ikke skjedd Hvor skjedde det? - =''= Hvordan reagerte du? - =''= Annet du vil tillegge... - Er normalt pen, normalt smart, og ganske gjennomsnittlig. Forklaringen på hvorfor jeg ikke har opplevd trakassering er da enten at jeg er så naiv at jeg ikke forstår at det er trakassering jeg opplever, eller at det faktisk aldri har skjedd. Jeg er ikke sikker på hva som er rett. Mest sannsynlig har du ikke tolket trakasseringen som det det var. Seksuell trakassering som menn utsetter kvinner for, er så alminnelig at mange kvinner regner dette som normal oppførsel for menn, uten at dette er uttrykk for naivitet hos den som blir trakassert. Dette gjør likevel ikke mennenes oppførsel akseptabel!! Det er viktig at kvinner lærer å erkjenne når de blir trakassert, og at de gjør oppmerksom på at slik oppførsel ikke kan tolereres. Seksuell trakassering er faktisk straffbart.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 Det er ganske tragisk, ikke sant Gjest?! Er det flere som opplevde å bli befølt mellom beina av medelever da dere var 8-10 år?! Er det mange kvinner som har opplevd mellom 5-10 ganger å bli befølt på utesteder, tatt på rompa av fremmede, fått et bein opp mellom beina i trengselen på trikken, blitt utsatt for tre blottinger...Det er faen ikke greit... Og de fleste kvinner kan undertegne dette? Hva med menn eller mindre gutter?-Hvis dette er så vanlig å bli utsatt for som kvinne, da må vel det være vanlig at unge gutter også bli utsatt for dette?.. _Trulte Det er ikke alltid at trakasseringen er så grov som det du beskriver. Dette gjør likevel ikke slik oppførsel tolerabel eller lovlig. Det finnes nok også gutter som har opplevd seksuell trakassering, men dette er i det vesentlige et våpen som menn bruker for undertrykkelse av kvinner.
Krakonosj Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 Hvor mange ganger har du blitt utsatt for seksuell trakassering? Et par ganger i året. Hvilket kjønn er du? Mann Hvor gammel er/var du? 14-15 til 30 Hvor skjedde det? Alltid i jobbsammenheng. Har en deltidsjobb som tradisjonelt gjør fulle kvinner klamme i hakket. Hvordan reagerte du? Tar det alltid som et kompliment for så å snike meg vekk. Annet du vil tillegge... Kvinner er sarte.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2012 #11 Skrevet 18. september 2012 Annet du vil tillegge... Kjønnsrollene er verst, altså hva andre forventer en skal gjøre eller ikke gjøre.
auto Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 (endret) Hvor mange ganger har du blitt utsatt for seksuell trakassering? Hvilket kjønn er du? Hvor gammel er/var du? Hvor skjedde det? Hvordan reagerte du? Annet du vil tillegge... # Aldri, desverre. #Mann #30 # #Jeg ville reagert med stor glede, men seksuell trakassering er bare en fjern drøm for meg. Foresten; hvor går grensen mellom seksuell trakassering og flørt(feks seksuell ladet flørt)? Endret 19. september 2012 av auto
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 Foresten; hvor går grensen mellom seksuell trakassering og flørt(feks seksuell ladet flørt)? Forsøk på seksuelt betont flørt eller seksuelt betonte kommentarer som mottaker oppfatter som uønsket, er seksuell trakassering. Det å bli plystret etter på gata, er et eksempel på seksuell trakassering (dog ikke spesielt grov sådan, dog uakseptabel).
Hergensheimer Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 Jeg mann. Har blitt utsatt flere ganger på jobben, av 2 stk, uavhengig; med alt fra grafsing til "knull meg"-utsagn, og på en jobbfest ble det så ulidelig at jeg bare gikk. Som mann er en på en måte i en kulturell bak-evje - ingen tror at damer gjør slikt. Men det skjer, og når det skjer, er oppførselen til damene på samme nivå som den som jeg tidvis ser avvikles av middelaldrende menn i Borat-dress. Jeg rapporterte den ene, som viste seg å ha prøvd det samme på lederen også - samt ganske mange andre...og hun sluttet. Den andre gav jeg klar beskjed til, om at det at jeg kom inn i et rom ikke nødvendigvis betydde at middagen var servert. Hun måtte jeg ved et tilfelle på jobbfest fjerne hånden fra skrittet mitt med makt, og jeg smalt den i bordet, foran vitner, og ba henne gi faen. Der og da forstod hun det ikke.Hun har bedt om unnskyld, og derfor er saken ute av verden for min del. Den andre er en litt tragisk figur, og selv om jeg kan synes synd på et menneske, driver jeg ikke med sympatiknulling. 3
auto Skrevet 19. september 2012 #15 Skrevet 19. september 2012 (endret) Forsøk på seksuelt betont flørt eller seksuelt betonte kommentarer som mottaker oppfatter som uønsket, er seksuell trakassering. Det å bli plystret etter på gata, er et eksempel på seksuell trakassering (dog ikke spesielt grov sådan, dog uakseptabel). Det med plystringen forstår jeg jo godt. Men hvordan skal en person vite hvor streken går ved "normal" flørting og trakassering? Man er jo ikke tankeleser. Det kan virke som grensen mellom en Don Juan og en creep blir litt uklar i mine øyne. Eller er det slik ordaket sier; når en stygg man gjør tilnærmelser er det trakassering, mens når en kjekk mann gjør tilnærmelser er det flørting? Endret 19. september 2012 av auto
Gjest meh Skrevet 19. september 2012 #16 Skrevet 19. september 2012 Dette gjør likevel ikke mennenes oppførsel akseptabel!! Det er viktig at kvinner lærer å erkjenne når de blir trakassert, og at de gjør oppmerksom på at slik oppførsel ikke kan tolereres. Seksuell trakassering er faktisk straffbart. Selv om du ikke tolerer noe så trivielt som å bli plystret etter på gata, betyr det ikke at andre ikke tolerer det. Samtidig så påstår du at det nesten bare er menn som utøver seksuell trakassering, dette er ikke tilfellet, situasjonen er slik at det nesten bare er kvinner som melder fra. Snakker selvsagt om "lettere" seksuell trakassering som like godt bare kunne vært ment som et kompliment eller kom ut feil, som f.eks plystring.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2012 #17 Skrevet 19. september 2012 Selv om du ikke tolerer noe så trivielt som å bli plystret etter på gata, betyr det ikke at andre ikke tolerer det. Samtidig så påstår du at det nesten bare er menn som utøver seksuell trakassering, dette er ikke tilfellet, situasjonen er slik at det nesten bare er kvinner som melder fra. Snakker selvsagt om "lettere" seksuell trakassering som like godt bare kunne vært ment som et kompliment eller kom ut feil, som f.eks plystring. Det er rett som du sier, at toleransegrensen når det gjelder trakassering er forskjellig fra kvinne til kvinne, Alt for mange kvinner tolererer seksuell trakassering fra menn fordi de er vant til at det er slik menn oppfører seg. Det er derfor jeg fremhevet at det er nødvendig at kvinner får øynene opp for hvor utbredt denne formen for kvinneundertrykking er. Trakassering, enten det har form av komplimenter eller sjikane, er metoder menn benytter for å demonstrere at de hersker over kvinnene. Først når kvinnene innser hva de utsettes for, kan de slå alarm og kjempe imot. Det er på tide at strafferammen og straffenivået for seksuell trakassering heves betraktelig. Dette er kriminalitet som kan medføre alvorlige og langvarige lidelser hos mange kvinner.
Djungelvrål Skrevet 19. september 2012 #18 Skrevet 19. september 2012 Jeg blir seksuelt trakkasert av innvandrermenn hver gang jeg er på byen å danser. 1
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2012 #19 Skrevet 19. september 2012 Jeg blir seksuelt trakassert av innvandrermenn hver gang jeg er på byen og danser. Dette har da intet med etnisitet å gjøre. Nordmenn og innvandrere er like ille på dette feltet.
Djungelvrål Skrevet 19. september 2012 #20 Skrevet 19. september 2012 Nei det er de ikke, i 90 % av tilfellene jeg har blitt klådd på, gnikka på, tatt på rumpa, blitt grepet i puppen, blitt ropt etter så er det av innvandrere! 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå