Gå til innhold

Steril etter abort? Undersøkelse?

Dragsund

Anbefalte innlegg

For 1 år siden tok jeg med. abort i 9 uke. Jeg fikk infeksjon og måtte operere på nytt. Samme natten våknet jeg av store magesmerter og spontanaborterte Ikke vet jeg hvordan det kunne skje, men legen sa at det var det det var. Jeg dro hjem, og fikk nok en stor infeksjon med enorme smerter i underlivet (som rier). Etter tredje inngrepet leget jeg meg selv etter hvert. Fikk høre at mye av slimhinnen nå var "ødelagt".

Leste en annonse på nettet om at 15% av de som har hatt en livmorsinfeksjon, blir sterile. Dette skremmer meg fryktelig. Det er ikke anet jeg vil enn at jeg og samboer skal kunne lage, og få et barn sammen.

Er det noen som har blitt ufrivillig barnløs grunnet infeksjon?

Hvordan kan jeg finne ut av dette- må samboer og jeg ha prøvd lenge før man kan bli undersøkt, eller kan man komme tidligere til siden man har vært gjennom noe som øker sjansen for sterilitet?

Hvordan foregår en slik undersøkelse, hvor kan man ta den og hva koster det?

Vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg syns det første du bør gjøre er å ta kontakt med legen din og forklare at du bekymrer deg for dette, slik at du kan få god informasjon om de tingene du opplevde og eventuell risiko for sterilitet. Du fikk kanskje informasjon underveis da du opplevde dette, men da skal du si til legen din at du ønsker å få info om igjen fordi det er flere ting du lurer på og kanskje ikke fikk forklart godt nok. Og eventuelt kan du jo be om undersøkelse for det, spør legen om han/hun mener du bør/kan få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har hatt infeksjoner så reduseres sjangsen for hver infeksjon til å bli gravid. Hadde du lett fre før av å bli gravid så reduseres det litt men .......... hadde du vanskeligt fra før av å bli gravid så....

Kjenner ei som er steril etter 4-5 infeksjoner.

Trøsten er at vi som har hatt infeksjon stiller langt fremme i køen for hjelp.

Tiden vil vise om infeksjonen har gjort noe med fruktbarheten din. Ikke tenk på det før du har vert prøver en tid.Bekymringer kan vell og påvirke fruktbarheten?

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...