AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Hei. Jeg har fått studieplass og begynner på jussen ved UiO i januar neste år. Jeg er veldig motivert og har veldig lyst å studere og fullføre studiet, men jeg har null peiling hvordan studiene er. Er det flere her som begynner sammen med meg? Jeg gruer meg litt, fordi jeg nærmer meg 30, har studert på universitet før og har fått en grad, og jeg frykter at de 18-åringene som har nettopp sluttet videregående (som de fleste studentene er, tenker jeg) vil rett og slett isolere meg på grunn av det. Jeg gruer meg til fadderuken og lurer på om noen som har hatt fadderuke med juss ved UiO kan fortelle meg litt om hva er det som gjøres og skjer? Takk. Anonym poster: f111eaebc0b3c78ef30d2c7ca981c4a8
Gjest Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Tror nok ikke at du skal bekymre deg for at det bare kommer til å være folk som nettopp er ferdige med videregående der; det som er så fint med universitetet Er jo folk i alle aldre der! Utover det, kan jeg dessverre ikke svare på spørsmålene dine. Gratulerer i alle fall med bra studievalg
Matty Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Ingen grunn til å isolere seg! Selv jusstudent, og det er mange som ikke kommer rett fra videregående(kanskje spesielt om du starter i januar) Alle muligheter til å bli kjent med dem! Mye av undervisning skjer på kurs og der er det bare å sette seg sammen med folk, så blir man kjent. Siden jeg jobber ved siden av og selv har studert tidligere, har jeg ikke engasjert meg så mye i foreningslivet på jussen. Men jeg har likevel fått ett godt nettverk av folk i samme situasjon som meg selv, altså folk som har gjort andre ting og ikke synes russetiden er det aller beste i verden. Må innrømme at jeg synes fadderuken var litt masete og kavete. Der følte jeg disse 19-åringene var ganske dominerende. Samtidig er det fint å være med i alle fall litt, godt mulig du havner på daddergruppe med noen i samme situasjon. Så er det fint å være på hils med folk og bli litt kjent på fakultetet. Som jeg sa, ingen grunn til å isolere seg. Det er veldig mye trivelige folk på jussen, med ulike bakgrunner og interesser. Bare å hilse på folk og komme i gang. Lykke til og håper du kommer til å trives!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Tusen takk for svar til begge to. Forhåpentligvis møter jeg flere som er i min situasjon, gift, med deltidsjobb ved siden, og ikke interessert i å drikke seg ihjel og feste all night long. Jeg er nemlig mer fokusert på studiene og ikke på alt annet som skjer rundt selve studiene. Vi får se. Anonym poster: f111eaebc0b3c78ef30d2c7ca981c4a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå