Gå til innhold

Angrerett på vare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvordan det fungerer når jeg kjøper en vare over nett, der varen blir levert til det gjeldende butikkhuset og skal hentes der, men jeg angrer og ikke vil ha varen likevel?

Jeg har kjøpt en PC-skjerm via Experts nettsider, har betalt, og venter bare nå på at den skal komme i butikk. I mellomtiden har jeg funnet en annen skjerm, fra en annen butikk, som jeg heller vil ha.

Går det an å møte opp på butikken når den har kommet inn, og si at jeg ikke vil ha den likevel, og så få igjen penger, eller hvordan fungerer dette?

Beklager dårlige formuleringer, og takk for svar! :)

Anonym poster: 8c2fefda32639b54016fc2bc11b4919a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant en tråd med omtrent samme problemstilling, ser ut til at angreretten gjelder ved utlevering i butikk også

http://www.diskusjon...dpost&p=2198782

Ringte nettopp Forbrukerrådet:

De hadde nøyaktig samme mening som meg. Salget ble avtalt på nettet, ergo er det et kjøpt via nettet. Dermed gjelder også Angrerettloven fullt ut.

Anonym poster: 1566bc69b61f27888cd4d7e6448ca802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg lurer på hvordan det fungerer når jeg kjøper en vare over nett, der varen blir levert til det gjeldende butikkhuset og skal hentes der, men jeg angrer og ikke vil ha varen likevel?

Jeg har kjøpt en PC-skjerm via Experts nettsider, har betalt, og venter bare nå på at den skal komme i butikk. I mellomtiden har jeg funnet en annen skjerm, fra en annen butikk, som jeg heller vil ha.

Går det an å møte opp på butikken når den har kommet inn, og si at jeg ikke vil ha den likevel, og så få igjen penger, eller hvordan fungerer dette?

Beklager dårlige formuleringer, og takk for svar! :)

Anonym poster: 8c2fefda32639b54016fc2bc11b4919a

Det stemmer at du har angrerett siden det ble kjøpt på nett, men tror jeg ville gitt beskjed nå med en gang at du ikke vil ha den allikevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at du har angrerett siden det ble kjøpt på nett, men tror jeg ville gitt beskjed nå med en gang at du ikke vil ha den allikevel:)

Takk for svar! Men hvordan gjør jeg det da? Det står ingenting om noe kontakt eller noe noen plass..

Anonym poster: 8c2fefda32639b54016fc2bc11b4919a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Men hvordan gjør jeg det da? Det står ingenting om noe kontakt eller noe noen plass..

Expert Kundesenter

Tlf: 815 48 100 Epost:

[email protected]

Åpningstider: Mandag-Fredag 10-20 Lørdag 10-18

Anonym poster: caa3f32ce5b590be2682cc6b8a557ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...