AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Tror jeg tar AB på denne her, jeg! Jeg har bestemt meg for å prøve meg på Idol-audition. Har drevet med sang i mange år, har gått musikklinjen og deltatt på flere større, spennende arrangementer. Jeg skriver noen låter selv, og har en stor drøm om å kunne formidle disse låtene videre. Men, det er utrolig vanskelig å oppnå på egenhånd. Derfor tenkte jeg at Idol kanskje, om jeg er så heldig at jeg klarer å gå videre, kan hjelpe meg et lite stykke på veien! Men, jeg sliter veldig med å finne en passende sang å bruke. Jeg har en selvskrevet jeg vurderer litt, men er veldig usikker. Jeg er sopran, men kan synge låter som er laget for alt også. Jeg har blitt fortalt at jeg har en veldig god formidlingsevne, så en ballade eller en låt med noe der jeg virkelig kan bruke dette hadde vært kjempefint. Så kjære dere. Hjelp meg å finne en låt! Det hadde jeg satt EVIG stor pris på! Dette er drømmen, men jeg står fast! Anonym poster: e3ab20234bbfbb9c978b76a00e0be8c5
Testosteron Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Ikke syng en selvskrevet sang ihvertfall! Syng noe dommerne kjenner
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Krezip - all my life Anonym poster: fa8457cc8115baabe68c2b39ff2506d0
Gjest Fairydust Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Det kan egentlig være en hvilken som helst sang som viser noen av kvalitetene du har i stemmen din. Gjerne en ikke for avansert, men gjerne, gjerne en sang de ikke har hørt 20 ganger før! Noen låter går igjen som klassikere på Idol, type "There ain't no moutain high enough" og Michael Jackson.
Gjest Drue Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 (endret) Det kan egentlig være en hvilken som helst sang som viser noen av kvalitetene du har i stemmen din. Gjerne en ikke for avansert, men gjerne, gjerne en sang de ikke har hørt 20 ganger før! Noen låter går igjen som klassikere på Idol, type "There ain't no moutain high enough" og Michael Jackson. Ellers er vel Aint no sunshine en mildt sagt velbrukt låt i Idol-sammenheng. Hehe. Enig med deg altså. Men Michael Jackson? Hvilke låter da? Ikke syng selvskrevne låter! Hvis du vil vise kunsteriske ferdigheter, så tolk heller en allerede kjent låt på din egen måte. Litt som Martin Hallas "We found love". Ikke stå med henda i lomma. Ikke syng med lukkede øyne. Og hold time'n selv om du synger a capella Øih! Hva med å synge og spille Bernhoft - Choices? Endret 20. september 2012 av Drue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå