Alfakrøll.com Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Hei, Jeg studerer nå historie og holder på med "Moderne Norsk historie", men mitt problem er at pensum er på nynorsk. Nynorsk er langt fra min sterke side, så jeg sliter litt med pensum litteraturen. Så mitt spørsmål er da: Vet noen av dere om en annen faglitteratur bok jeg kan bruke isteden for Jostein Nerbøvik: Norsk historie 1860-1914 "Eit bondesamfunn i oppbrot". På forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Hei, Jeg studerer nå historie og holder på med "Moderne Norsk historie", men mitt problem er at pensum er på nynorsk. Nynorsk er langt fra min sterke side, så jeg sliter litt med pensum litteraturen. Så mitt spørsmål er da: Vet noen av dere om en annen faglitteratur bok jeg kan bruke isteden for Jostein Nerbøvik: Norsk historie 1860-1914 "Eit bondesamfunn i oppbrot". På forhånd takk. Jeg blir litt satt ut av spørsmålet ditt. Studerer du virkelig norsk historie, men forstår ikke nynorsk? *klø seg i hodet* Anonym poster: 60d39242e943b5f74dc2beae889f38fc 3
Alfakrøll.com Skrevet 17. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2012 Jeg blir litt satt ut av spørsmålet ditt. Studerer du virkelig norsk historie, men forstår ikke nynorsk? *klø seg i hodet* Anonym poster: 60d39242e943b5f74dc2beae889f38fc Forstår det selvsagt! Men leser bokmål mye enklere og kjappere enn nynorsk! Har liksom mer enn bare Moderne Norsk historie jeg skal holde på med. Og skal man studere historie slipper man ikke unna norsk historie er langt i fra et emne jeg har valgt selv!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Forstår det selvsagt! Men leser bokmål mye enklere og kjappere enn nynorsk! Har liksom mer enn bare Moderne Norsk historie jeg skal holde på med. Og skal man studere historie slipper man ikke unna norsk historie er langt i fra et emne jeg har valgt selv! er det virkelig så sinnsykt vanskelig? Jeg har inntrykk av at mange studenter (meg inkludert) har det meste av pensumet på engelsk, og kanskje noen bøker på svensk eller dansk... dette gjelder jo selvsagt ikke for norsk historie, men likevel. Jeg ville vært overlykkelig hvis jeg fikk en bok på nynorsk, da det går mye fortere å lese enn engelsk... Anonym poster: d5b566e1a905b7f884ce0339d5c4314e 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 Hører du de som har mesteparten av pensum på engelsk klage på at de må sitte med ordboka kanskje? Du har bare godt av å bli bedre i nynorsk hvis det hemmer deg sånn. Hvor lat går det an å bli? Foreleser har valgt det h*n mener er den beste boka i faget og så er den ikke god nok for deg? Blir utrolig provosert! Anonym poster: 8b4955ec16ef5aa412db99b023ce2a46 2
Alfakrøll.com Skrevet 17. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2012 Hadde heller hatt bøkene på engelsk enn nynorsk...! Det er ikke snakk om å være lat, men man burde uansett få valget om en vil ha bøkene på bokmål eller nynorsk! Ingen skal være "tvunget" til og måtte lese nynorsk eller omvendt! Og det er ikke snakk om at det ikke er godt nok for meg..:! Du må gjerne bare bli provosert, men du kan ikke si at jeg er lat bare fordi at jeg gjerne vil slippe og lese bøker på nynorsk...
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Herregud, la nå denne studenten få stille det en vil, kan en svare så svar..Slutt med å kom med nedlatende ord og kontekster om hvor ille blabla!! Anonym poster: ab1913d42545d7ea2e098c92ced9e046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå