Alfakrøll.com Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Hei, Jeg studerer nå historie og holder på med "Moderne Norsk historie", men mitt problem er at pensum er på nynorsk. Nynorsk er langt fra min sterke side, så jeg sliter litt med pensum litteraturen. Så mitt spørsmål er da: Vet noen av dere om en annen faglitteratur bok jeg kan bruke isteden for Jostein Nerbøvik: Norsk historie 1860-1914 "Eit bondesamfunn i oppbrot". På forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Hei, Jeg studerer nå historie og holder på med "Moderne Norsk historie", men mitt problem er at pensum er på nynorsk. Nynorsk er langt fra min sterke side, så jeg sliter litt med pensum litteraturen. Så mitt spørsmål er da: Vet noen av dere om en annen faglitteratur bok jeg kan bruke isteden for Jostein Nerbøvik: Norsk historie 1860-1914 "Eit bondesamfunn i oppbrot". På forhånd takk. Jeg blir litt satt ut av spørsmålet ditt. Studerer du virkelig norsk historie, men forstår ikke nynorsk? *klø seg i hodet* Anonym poster: 60d39242e943b5f74dc2beae889f38fc 3
Alfakrøll.com Skrevet 17. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2012 Jeg blir litt satt ut av spørsmålet ditt. Studerer du virkelig norsk historie, men forstår ikke nynorsk? *klø seg i hodet* Anonym poster: 60d39242e943b5f74dc2beae889f38fc Forstår det selvsagt! Men leser bokmål mye enklere og kjappere enn nynorsk! Har liksom mer enn bare Moderne Norsk historie jeg skal holde på med. Og skal man studere historie slipper man ikke unna norsk historie er langt i fra et emne jeg har valgt selv!