Gå til innhold

SYKT trøtt av Apocillin. Vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er vanlig å bli sykt trøtt av apocillin?

Jeg har nå vært hjemme noen dager. Har lagt meg klokka 10, stått opp rundt 9-10 tiden og så har jeg vært så trøtt på dagen at jeg har sovnet sittende til og med og sovet i 4 timer.

Jeg er trøtt HELE tiden og jeg får ikke med meg noe som helst. Skal gå på apocillin i 6 dager til. :(

Har og veldig vondt i hodet og blir veldig svimmel av å gå.

Anonym poster: 21da5594e1d80f0353f69cf1f04b5c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Felleskatalogen:

Bivirkninger:

Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Kvalme, løs avføring. Hud: Eksantem. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Blod/lymfe: Eosinofili. Hud: Urticaria. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Gastrointestinale: Diaré forårsaket av Clostridium difficile. Øvrige: Anafylaktiske reaksjoner. Svært sjeldne (<1/10 000): Blod/lymfe: Hemolytisk anemi, trombocytopeni, leukopeni, agranulocytose. Gastrointestinale: Oppkast, halsbrann, kolitt, stomatitt, glossitt. Hud: Erythema multiforme, pruritus ani, eksfoliativ dermatitt. Nevrologiske: Nevropati, encefalopati. Nyre/urinveier: Nefropati. Øvrige: Feber, angioødem, leddsmerter. Langtidsbruk kan gi vekst av ikke-følsomme organismer som f.eks. candida, som kan gi vulvavaginitt.

Det ser med andre ord ikke ut som om det er vanlig å bli trøtt av dem. Kanskje er du trøtt på grunn av sykdommen som gjorde at du fikk medisinen?

Anonym poster: 01983ceb9894bbcda93c223feab10f32

Skrevet

Fra Felleskatalogen:

Bivirkninger:

Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Kvalme, løs avføring. Hud: Eksantem. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Blod/lymfe: Eosinofili. Hud: Urticaria. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Gastrointestinale: Diaré forårsaket av Clostridium difficile. Øvrige: Anafylaktiske reaksjoner. Svært sjeldne (<1/10 000): Blod/lymfe: Hemolytisk anemi, trombocytopeni, leukopeni, agranulocytose. Gastrointestinale: Oppkast, halsbrann, kolitt, stomatitt, glossitt. Hud: Erythema multiforme, pruritus ani, eksfoliativ dermatitt. Nevrologiske: Nevropati, encefalopati. Nyre/urinveier: Nefropati. Øvrige: Feber, angioødem, leddsmerter. Langtidsbruk kan gi vekst av ikke-følsomme organismer som f.eks. candida, som kan gi vulvavaginitt.

Det ser med andre ord ikke ut som om det er vanlig å bli trøtt av dem. Kanskje er du trøtt på grunn av sykdommen som gjorde at du fikk medisinen?

Takk for svar!

Jeg har hudinfeksjon, så jeg er ikke sikker. Tror ikke man skal bli så veldig trøtt av en hudinfeksjon kanskje?

Anonym poster: 21da5594e1d80f0353f69cf1f04b5c39

Skrevet

Hm, nei, det høres jo litt rart ut. Det kan jo hende at det er en bivirkning som ikke er rapportert inn? Dersom dette opphører når du slutter på medisinen, ville jeg nok vurdert å rapportere det inn som bivirkning. Det KAN jo ha en annen grunn også, som påbegynnende influensa eller forkjølelse?

Gjest strykebrett
Skrevet

Det er godt mulig at det er infeksjonen som gjør deg så sliten. Hvis kroppen jobber hardt med å bekjempe infeksjonen så kan jo det gjøre at man føler seg veldig trøtt og sliten, det trenger ikke å være en bivirkning av medisinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...