AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Det har seg slik at jeg er i den alderen hvor jeg begynner å få lyst på barn. Av diverse praktiske årsaker blir det uansett ikke prøving i morgen. Vi er typene som vil ha ting på stell først. Bortsett fra disse praktiske "problemene" bor jeg langt unna venner og familie. Han har derimot alle sine i nærheten, noe som gjør at det ikke er aktuelt for han å flytte på seg. Da ville han jo uansett ha havnet i samme "fella" som meg. Er det sånn at når man blir gravid, så er det lett å skape nye bekjentskaper? Jeg ser jo bare her på forumet hvor populært det er å skrive om graviditet. Hvordan er det når barnet blir større? Har dere fått venner via barnehage og skole? På forhånd takk for innspill. Anonym poster: 72187ae9c1518b7bd617cd823c6e846b
Rainbow Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Blir man ikke plassert i barselgruppe med folk på noenlunde samme alder via helsestasjonen?
Gjest Turid Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Jo da, du kan melde deg inn i barselgruppe. Og delta i åpen barnehage, om det fins et slikt tilbud i din kommune. Anbefales! Du blir også (om du vil) kjent med andre foreldre gjennom barnehage/skole/SFO. Men det tar tid å opparbeide nye og gode relasjoner. Og du KOMMER til å savne din egen familie og dine gamle venner. Jeg er i dine sko, har vært det siden jeg fikk barn. Men vi har heller ikke mannens familie i nærheten, og jeg føler et stort savn etter nære og gode relasjoner, det blir liksom så lite tid å bruke på nye venner og bekjente etter at man får barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå