Tropic Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Dette har jeg alltid lurt litt på, ofte kjøper jeg dette når jeg er ute på butikker, SMINKET! Ofte på taxfree. Det er dermed ikke så aktuelt å smøre 10 forskjellige farger i ansiktet. Men hvor skal jeg da teste fargen?? Har hørt man ikke skal teste på hånden, men hvor? Tips?
Gjest Memories Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Jeg går allt usminket når jeg skal finne rett farge. Det burde du også gjøre om du vil finne best mulig farge til din hudtone. En foundation/pudderfri dag på en flyplass er vel ikke akkurat noen krise.
Gjesten Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Det lureste er å skaffe seg prøver på flere forskjellige farger, og så prøve dem alle hjemme. Smør dem på et lite området av ansiktet og gå med dem en stund, og se så hvilken som ser penest ut på huden din når du har hatt den på noen timer. Mange steder på nett kan du kjøpe billige prøver på foundation. På tikei.no har de en foundationguide som beskriver hvordan du velger farge, i tillegg til at du kan bestille prøver for 10 kr stykket. Da er det ganske enkelt å finne rett farge
Gjest grenlandstuppa Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Test på hals og bryst, for det er jo over til halsen du ønsker gjevn overgang uten skille regner jeg med.
Pialill Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Jeg pleier å spøre parfymeriene i byen etter prøve, så vet jeg hvilken fargekode jeg trenger før taxfree! funker riktignok bare om du ikke skal på solferie og kommer hjem like bleik som du var før du reiste
Tropic Skrevet 17. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2012 Jeg blir aldri brun, så akkurat det er ikke noe problem! Men får strekke meg til å ha på veldig lite sminke når jeg skal ut å reise og teste
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #7 Skrevet 17. september 2012 Jeg ville bare fått masse prøver på parfymerier hjemme, for så å kjøpe når du er ute. Det er dessuten lurt å teste mer enn kun farge, og det får du jo ikke gjort i taxfreen. Både dekkevne, holdbarhet og farge endrer seg fort etter et par timer. Anonym poster: 92cdbe9d6e8080ec579ed22320d6850f
Gjest Fairydust Skrevet 17. september 2012 #8 Skrevet 17. september 2012 1. Du skal ikke teste på hånden! Fargen du har på hånden og i ansiktet er helt forskjellig. Den aller beste plassen å teste foundationen på er nettopp i ansiktet. 2. Du må jo nesten være usminket for å finne fram til riktig farge. Har du allerede foundation i ansiktet, sier det seg vel selv at det ikke går bra. 3. Du kan dra på et parfymeri å få hjelp til å prøve foundation, og finne denne ene som passer til nettopp din hudtype. Så kjøper du èn foundation hos dette parfymeriet, men resten på taxfree senere. For da vet jo hva du er ute etter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå