Gå til innhold

Kan noen anbefale en god krim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat lest Nøkkelvitnet skrevet av politimannen Jørn Lier Horst - en utrolig realistisk og spennende krim. Minner meg mye om Henning Mankell og Sjövall og Whalös bøker om Martin Beck.

Boken til Horst er basert på en virkelig, uoppklart drapssak. Det står mer om den på www.uoppklart.no.

Jeg liker med andre ord virkelighetsnær krim. Kan noen anbefale meg bøker i samme sjanger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Karin Fossum, bla Den som frykter ulven.

Skrevet

Jeg liker Liza Marklund. Prime Time var ikke så bra, men de andre liker jeg kjempegodt!

Skrevet

Danselærerens tilbakekomst. (Henning Mankell)

Men du har kanskje lest den?

Gjest glamourgirl
Skrevet
Danselærerens tilbakekomst. (Henning Mankell)

Men du har kanskje lest den?

:klappe:

Skrevet

Må få lov til å anbefale Gert Nygårdshaug sine kriminalbøker om Fredric Drum. Kanskje ikke alltid like virkelighetsnært, men gi dem et forsøk likevel, da.

Skrevet

Minette Walters er veldig bra, også på norsk. Liker alle bøkene hun skriver, selv om de ikke er "vanlig" krim.

Catzy

Gjest Tante Agate
Skrevet

Prøv Michael Connely, f.eks Knokkelbyen

Skrevet

Har aldri vært borti Horst, men ser han får gode kritikker jevnt over for Nøkkelvitnet.

:P

Skal løpe og kjøpe, ellers tør jeg foreslå Liza Marklund, Den røde vargen er god!

:-)

Gjest Anne på landet
Skrevet

Jeg får nesten lese Nøkkelvitnet jeg også...

Takk for tipset... Tør foreslå noe av Karin Fossum i retur.

Skrevet

Prøv Unni Lindell!

Forøvrig; takk for tipset. Horst skal være bra.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg har nettopp lest Skyld og Savn av Karin Alvetegen. SUPER lesning!!! De er lettlest og suger deg inn i handlingen. Begge har utradisjonelle slutter, noe som gjør at spenningen er der til slutten. Nå gleder jeg meg bare til den tredje kommer i posten fra bokklubben :-)

Skrevet

Prøv Michael Connely. Amerikansk krimjournalist som har begynt å skrive bøker. Føler han er veldig tett på den amerikanske politihverdagen.

Skal prøve Horst og Nøkkelvitnet i påsken, jeg. :wink:

Gjest Bare Bea
Skrevet

Sverige har mange gode krimforfattere; Håkan Nesser, Åke Edvarsen, Lia Marklund m.fl.

Nøkkelvitnet blir påskekrim her. Takk for tipset. :P

Skrevet

Hva med P D James som ha runderholdt oss flere påsker år med filmer baser på bøkene om Daglish?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...