snoker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Kjæresten min ble satt ut når han så at jeg knakk et kokt egg med liten skje og derfor lurer jeg på hva dere er vant til? Knekker dere egg med kniv eller skje?
meta2 Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Jeg bruker en t skje og kaker hull på toppen. Når det blir delt med kniv blir det ofte små skalbiter på kanten og de vil jeg ikke ha med. Har alltid kaket hull i egg. (bløtkokte egg)
Purple Basil Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Knekker det med det jeg har for hånden der og da! 1
Gjest blah blah Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Stort sett bruker jeg kniv og deler egget i to. 1
Gjest X-1 Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Bruker begge deler, spørs hva eg har for hånden
HedvigR Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 Hva enn som er nærmest, kakker det med hva som helst. Ofte kanten på bordet! 1
Focklop Skrevet 17. september 2012 #7 Skrevet 17. september 2012 Kjæresten min smeller egget i panna. Ikke stekepanna, men i hodet... Blir helt satt ut hver gang jeg, hahaha Jeg selv spiser ikke egg, så trenger ikke tenke på hva jeg skal knuse det med.
Gjest mari kontrari Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Harkokt egg: Kakker mot bordet og skreller Bløtkokt egg: Kakker/kutter toppen av med en vanlig smørekniv og peller evt. bort småbiter rundt kanten Rått egg: Knekker mot kanten av bollen/stekepannen, evt. først i en kopp om jeg alt har hatt noe annet i bollen som gjør det vanskelig å se eventuelle eggeskalbiter som faller nedi
Marikke Skrevet 24. september 2012 #10 Skrevet 24. september 2012 Hardkokt egg: "Spretter" det lett mot benken flere ganger sånn at skallet knuses rundt det hele, men fortsatt henger fast i skinnet innenfor. Så drar jeg skallet av i store flak. Bløtkokt: Skjærer av toppen med kniv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå