Gå til innhold

behandling og svar av stipend og lån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med hvordan det foregår? Har fått en forventet behandligsdato, men når jeg ringte inn sa de at de kunne ikke garantere den dagen. Når søknaden blir behandlet blir pengene utbetalt med en gang eller må du sende inn dokumentasjon o.l. Jeg må vurdere å avslutte skolegang hvis ikke jeg får vite noe snart..

Anonym poster: 439b4dcf2f5747a3a5f14f5233b3c55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel 6 uker behnadlingstid som standard, men det har aldri gått så lenge etter min erfaring, men nå sitter jeg også å venter på svar og det kan ikke gå fort nok. Er litt i samme situasjon som deg, må vite nå, ellers så kan jeg ikke råd til å vente.

Pengene blir ikke utbetalt med en gang, nei. Du får svar på søknaden, deretter skal de opprette en betalingsblankett, dette skjer ikke samtidig som man får svar på søknaden (kan ta en uke), så skal du vente på denne i posten og svare og sende tilbake til lånekassen. Kan fort ta et par uker før du får pengene. :frustrert:

Anonym poster: b54b28ed5f40ba8dd5078c191d67d77a

Skrevet

Er jo helt tragisk at det er sånn det skal være. Går det forresten ikke an å svare på betalingsblanketten på nett? Hvis du har bank id og sånn? var dette jeg lurte litt på også skjønner du! Men takk for svar. Godt å vite det ikke bare er meg :P I mitt tilfelle kunne de ikke bekrefte skolegang før alle møtte første dag.. Videregående elever får jo søke allerede med en gang de får svar i midten av juli.. Ganske frustrerende siden jeg selv søkte i beg av august.. :P

Skrevet

Er jo helt tragisk at det er sånn det skal være. Går det forresten ikke an å svare på betalingsblanketten på nett? Hvis du har bank id og sånn? var dette jeg lurte litt på også skjønner du! Men takk for svar. Godt å vite det ikke bare er meg :P I mitt tilfelle kunne de ikke bekrefte skolegang før alle møtte første dag.. Videregående elever får jo søke allerede med en gang de får svar i midten av juli.. Ganske frustrerende siden jeg selv søkte i beg av august.. :P

Helt enig med deg, de lever i steinalderen enda. Statlig vet du. :rolleyes:

Nei, de skal opprette denne, så må du vente på at de skal printe den ut, for så å vente på at den skal sendes til deg, dessverre ingen smarte løsninger enda. Kun god gammeldags postgang...

Når du sender inn i August vil jeg tro du er i godt selskap av maaaange andre, så derfor tar det nok ekstra tid å behandle søknaden, men det burde skje ganske snart! Føler med deg.

Har du fått en dato det skal være ferdigbehandlet?

Skrevet

Helt enig med deg, de lever i steinalderen enda. Statlig vet du. :rolleyes:

Nei, de skal opprette denne, så må du vente på at de skal printe den ut, for så å vente på at den skal sendes til deg, dessverre ingen smarte løsninger enda. Kun god gammeldags postgang...

Når du sender inn i August vil jeg tro du er i godt selskap av maaaange andre, så derfor tar det nok ekstra tid å behandle søknaden, men det burde skje ganske snart! Føler med deg.

Har du fått en dato det skal være ferdigbehandlet?

Har fått beskjed om at den er forventet behandlet 30 september, men jeg lurer da på om det betyr ferdig behandlet at du får bare beskjed om å sende inn evt. dokumentasjon eller om det er et endelig svar :P Har ikke du fått et svar på at søknad er mottatt en gang ??

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Den blir sikkert ferdig behandlet et par dager før forventet dato, det er iallefall min erfaring. Når den er ferdig behandlet så tar det 1-2 dager før gjeldsbrevet blir sendt, og du har det i postkassa ganske raskt. Send det inn samme dagen og du har pengene på konto iløpet av et par dager.

Man kan forøvrig signere gledsbrevet elektronisk også. Det gjør du på Altinn, men da trenger du en smartkortleser. Dessuten må du velge at du vil motta brevet elektronisk og ikke pr. post.

http://www.lanekasse...g-inn-i-Altinn/

Endret av Raindrops
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...