Gå til innhold

Jeg skal ta graviditetstest om noen timer, jeg har et spørsmål! hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apoteket åpner ikke før klokka 9.. så jeg sitter her og er forferdelig tissetrengt.. jeg har hørt at man helst skal bruke morgenurinen.. har noen tips til hvordan jeg fjerner tisstrengtheten for en stund? eller er testen like sikker om den får min 2 tissestråle idag? jeg er så nervøs, så beklager om formuleringene mine er dårlige :P men håper noen forstår hva jeg mener, og kommer med et svar fort :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tisse på glass (urinprøve)

Anonym poster: 6ab8df5c6c25b4414e2b470c51ae83ef

• Liker 1
Skrevet

Som personen over her skriver, så kan du jo tisse på ett glass. Å så "dyppe" testen oppi der :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan tisse på glass (urinprøve)

Anonym poster: 6ab8df5c6c25b4414e2b470c51ae83ef

okei, så dette hcg? hormomet forsvinner ikke iløpet av de timene der da?

Skrevet

Nå har jeg tissa på glass.. klarte ikke å holde meg. Men hvor oppbevarer jeg glasset, jeg satte det i skapet der vi har kaffekopper :) Og hvordan skal jeg dyppe pinnen i glasset.. må jeg telle sekunder, skal hele pinnen neddi? unnskyld for mange teite spørsmål..det står helt sikkert på bruksanvisningen men.. syns det er flott hvis noen har noen tips eller noe i den duren :P

Skrevet

Jeg ville kjøpt en two pack med graviditetstester, så kan du ta en i glasset, og en senere på dagen. :)

• Liker 1
Skrevet

Litt usikker på de du kjøper på apoteket, om en på telle sekunder me de. Men jeg trur jeg hadde holdt den nedi 20 sekunder kanskje. Så kommer jo svarte opp. Om du er usikker på om urien blir for "gammel", så kan du jo kjøpe ein pakke med to i. De er ikke så dyre heller. Så kan du eventuelt ta en test senere eller imorgen tidlig :)

• Liker 1
Skrevet

Sett prøven i kjøleskapet. Les bruksanvisningen ang. Hvor lenge pinnen skal ha urin på seg. Jeg tok min test på kvelden. Var positiv. Men det kan vel kanskje variere hvor mye hcg en har.

Lykke til

• Liker 3
Skrevet

Takk for alle svar! Nå er den satt i kjøleskapet :)

Jeg tenkte å kjøpe clearblue, den med ukeindikator.. finnes den i 2pack tro? :)

Skrevet

Sett prøven i kjøleskapet. Les bruksanvisningen ang. Hvor lenge pinnen skal ha urin på seg. Jeg tok min test på kvelden. Var positiv. Men det kan vel kanskje variere hvor mye hcg en har.

Lykke til

Hvor mange dager over mens var det du tok den da? jeg er 4 dager forsinket..:P

Skrevet

Les pakningsvedlegget. Der står det hvor lenge du skal dyppe, det er viktig å overholde dette.

Det skal ikke komme urin over maksgrensen på oppsugingsdelen, dette står også i pakningsvedlegget.

Det er kun før ventet mens man bør teste på morgenurin. Så om du er 4 dager forsinket kan du teste når som helst på dagen. Så lenge du ikke tester på veldig utvannet urin.

• Liker 3
Skrevet

Les pakningsvedlegget. Der står det hvor lenge du skal dyppe, det er viktig å overholde dette.

Det skal ikke komme urin over maksgrensen på oppsugingsdelen, dette står også i pakningsvedlegget.

Det er kun før ventet mens man bør teste på morgenurin. Så om du er 4 dager forsinket kan du teste når som helst på dagen. Så lenge du ikke tester på veldig utvannet urin.

takk for infon :) testen fungerte..og jeg er 4-5 uker på vei :)

så.. hva er det første jeg skal gjøre? :tongue:

• Liker 1
Skrevet

Begynn med folat. :)

Første kontroll kan vente litt, la oss si mellom uke 10-2

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer :)

Kjøp vitamin/mineral/folat esken du får på apoteket. Der er alt du trenger!

Og en god dose tålmodighet, for nå er det bre å vente på nurket :)

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer!! =D Ta folat, det får du kjøpt på apoteket. Der har de også kosttilskudd for gravide.

Også kan du google litt på hva man ikke burde spise/drikke som gravid. Er enkelte ting man burde holde seg unna, som man kanskje ikke var klar over. Jeg ble for eksempel veldig overrasket over at man ikke burde drikke mer enn 1-2 kopper kaffe (og annen koffeinholdig drikke) om dagen, og at det kunne være skadelig med mer. Kjipt for en som er avhengig av kaffe/pepsi-max for å overleve dagen :P

Ellers så får du bare kose deg med nyheten =) Gratulerer så mye igjen!

• Liker 1
Skrevet

Okey, takk for svar :))

Skrevet

Gratulerer :)

Kjøp vitamin/mineral/folat esken du får på apoteket. Der er alt du trenger!

Og en god dose tålmodighet, for nå er det bre å vente på nurket :)

Tusen takk for det.. du er den første som gratulerte meg ;)

hehe.. rart å tenke på at jeg har et nurk inni meg, rar og absurd følelse:)

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer!! =D Ta folat, det får du kjøpt på apoteket. Der har de også kosttilskudd for gravide.

Også kan du google litt på hva man ikke burde spise/drikke som gravid. Er enkelte ting man burde holde seg unna, som man kanskje ikke var klar over. Jeg ble for eksempel veldig overrasket over at man ikke burde drikke mer enn 1-2 kopper kaffe (og annen koffeinholdig drikke) om dagen, og at det kunne være skadelig med mer. Kjipt for en som er avhengig av kaffe/pepsi-max for å overleve dagen :P

Tusen takk for det :D får ta meg en tur til på apoteket idag da ;)

ja, det var en god ide... det er sikkert mye jeg må forandre, men absolutt verdt det :)

jeg må kanskje endre profilbilde mitt også..hehe ;)

uffda.. jeg drikker jo ca 1 liter pepsi max hver dag.. er det søtningsstoffene som er litt farlige eller?

igjen tusen takk ;)

Skrevet

Aspartamen i pepsi-max er nok ikke bra for fosteret vil jeg tro. Men grunnen er at det er koffein i pepsi-max, og man anbefales ikke å drikke for mye koffein uansett kilde. Så all brun brus, kaffe, te og lignende må inntas i begrensede mengder.

Det kjipeste her i gården blir definitivt koffein og brie. 9 mnd uten brie?? Det kommer til å bli tungt. hehe!

Men hvis du ikke drikker kaffe, kan du drikke litt ekstra brus, for det er mindre koffein der. Man finner ut mye ved å google :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...