:-) anna Skrevet 22. februar 2004 #1 Skrevet 22. februar 2004 Dette er bare en tankelek Hvordan hadde dere reagert om dere etter å ha vært sammen med kjæresten i flere år oppdager at han ikke har fortalt deg at: - Han ble far som 18-åring. Ettersom han aldri har hatt kontakt med barnet syntes han ikke det var vits i å si noe - Han har ikke bare sammen den rålekre eksen som du er mest sjalu på. De var faktisk forlovet en lang periode. - Han har vært forlovet med fem av eksene sine. - I single perioder har han brukt å kjøpe sex av prostituerte... - Han har kjøpt seg hore en gang på guttetur i Thailand. - Bestevenninnen hans som dere er mye sammen med brukte å være hans fuck-buddie når de begge er single.
Joplaya Skrevet 22. februar 2004 #2 Skrevet 22. februar 2004 Alt det der i EN dæsj ville vært for mye for meg å takle. Hadde det kommet en etter en informasjonsbit i løpet av mange år hadde det nok gått greit. Antall forlovede før meg har jeg i grunnen ingenting med å gjøre, og forlovelse betyr så lite i dag, så det ville jeg nok ikke reagert på. Kjøpt sex, enten i Thailand eller hjemme, ville jeg reagert på. Hvor mye vet jeg ikke. Kommer litt an på når han forteller det, hvorfor han forteller det og hvordan han forteller det. Er han far til en han aldri ser og aldri snakker om ville jeg anta at han ikke tenker på seg selv som far. Jeg ville funnet ut litt om hvorfor det var sånn og reagert ut i fra det han forteller meg. Det er noe jeg kunne hatt forståelse for, og det er noe jeg kunne fått avsmak av. Om en venninne var en fuck-buddie tidligere håper jeg han ville latt være å fortelle. Hadde nok hatt litt vansker med det i ettertid. Hadde jeg fått vite det gjennom andre hadde jeg vært takknemlig for at han prøvde la være å gjøre meg usikker og bekymret. Hvis det var hun som sa det til meg ville jeg sett et lite faresignal og snakket med han om det, ville kanskje til og med bedt han om å la være ha kontakt med henne.
:-) anna Skrevet 22. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2004 Æh... ser nå at det var litt dårlig skrevet. Det var altså ikke ment som at en fyr kom med alle disse betroelsene. Men som en tankelek om hvordan man hadde reagert på den ene eller andre betroelsen. Selv tror jeg ikke jeg hadde reagert så sterkt på barn fra før eller forlovet... men jeg hadde reagert på at han hadde holdt det skjult for meg. Det spørs egentlig helt på hvordan jeg fant det ut. Om han fortalte meg det på eget initiativ hadde det vært greiere enn om jeg fant det ut fra andre. Og jeg hadde nok prøvd å få ham til å ta kontakt med barnet sitt. Fem forlovelser fra før hadde fått meg til å stusse litt på fyren. Hadde hatt en bismak i munnen om VI hadde forlova oss også. Å oppdage at typen min hadde vært horekunde hadde nok fått meg til å se ned på fyren i så stor grad at forholdet hadde gått i dass. Synd å si det med sånn er det. Total turnoff... Bestevenn som fuckbuddie.... hmm vanskelig å si, men jeg hadde IKKE likt det.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. februar 2004 #4 Skrevet 22. februar 2004 Faren til min sønn fortalte ikke daværende kjæreste at han hadde blitt pappa. Hun gjorde det slutt med han den dagen hun fant det ut, og da var han 1 år gammel. Jeg tror jeg hadde blitt forbanna på han om han hadde holdt noe slikt skjult. Men at han hadde vært forlovet mange ganger før hadde jeg ikke brydd meg om, for jeg tar ikke forlovelse så alvorlig. Det er en ring på fingeren og det er det. Tviler også på at det hadde vært særlig seriøst om han hadde vært forlovet med alle han hadde vært seriøse sammen med. Hadde blitt forbanan og skuffet om jeg hadde funnet ut om hans beste venninne også var knullekompisen hans i de single periodene, for da er det jo mye mer mellom de enn bare vanlig vennskap. Om han valgte å kjøpe horer når han var singel fikk være hans sak, for mdet hadde jeg ikke brydd meg noe om.
Mrs. K Skrevet 22. februar 2004 #5 Skrevet 22. februar 2004 En mann som har den fortid du beskriver ovenfor (alle 6 punkt) vil nok ha en personlighet som jeg ikke engang i min villeste fantasi ville falle for. Jeg tror jeg ville ha reagert mest på horekundesiden av ham (og sprunget til legen for å teste meg :hår: ) Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2004 #6 Skrevet 23. februar 2004 Jeg hadde ikke reagert i det hele tatt. Han har da ikke opplysningsplikt til meg om hva han har bedrevet før han traff meg. Jeg ville heller sett på hans oppførsel her og nå.
Tusenfryd Skrevet 23. februar 2004 #7 Skrevet 23. februar 2004 Anatll kjærester og hva slags sex min mann har hatt før meg, er ikke spennende. Men det er et par ting som skjer i et menneskes liv, som preger en og som er såpass signifikante at de må fortelles. - forlovelser - samboerskap - kjønnsykdommer - barn Lyve om sånne ting er helt uakseptabelt. Hvor lekker eksen er og hvem som har vært knullkompis i single perioder - se det er ikke viktig. Synes jeg. Horekunde? Tja, hva skal jeg si. Jeg velger å tror at min mann aldri har vært på sexklubber og sånn, men jeg vet ikke, og trenger ikke vite det heller.
Gjest 3llie Skrevet 23. februar 2004 #8 Skrevet 23. februar 2004 - Han ble far som 18-åring. Ettersom han aldri har hatt kontakt med barnet syntes han ikke det var vits i å si noe Hadde prøvd å forstå hvorfor han ikke ønsket kontakt med barnet og akseptert det. - Han har ikke bare sammen den rålekre eksen som du er mest sjalu på. De var faktisk forlovet en lang periode. Ok, det kan jeg sikkert leve med. Det er jo meg han er sammen med nå. - Han har vært forlovet med fem av eksene sine. Syntes det hadde vært rart og ville nok ikke tatt et eventuelt frieri fra han så veldig alvorlig. - I single perioder har han brukt å kjøpe sex av prostituerte... Ryk og reis. Jeg vil ikke ha en "sånn" mann. - Han har kjøpt seg hore en gang på guttetur i Thailand. Samme svar som på forrige. - Bestevenninnen hans som dere er mye sammen med brukte å være hans fuck-buddie når de begge er single. Hmm.. vi hadde nok ikke vært så mye sammen med hun lenger.
Gjest Embla s Skrevet 23. februar 2004 #9 Skrevet 23. februar 2004 Dette er bare en tankelek Hvordan hadde dere reagert om dere etter å ha vært sammen med kjæresten i flere år oppdager at han ikke har fortalt deg at: - Han ble far som 18-åring. Ettersom han aldri har hatt kontakt med barnet syntes han ikke det var vits i å si noe - Han har ikke bare sammen den rålekre eksen som du er mest sjalu på. De var faktisk forlovet en lang periode. - Han har vært forlovet med fem av eksene sine. - I single perioder har han brukt å kjøpe sex av prostituerte... - Han har kjøpt seg hore en gang på guttetur i Thailand. - Bestevenninnen hans som dere er mye sammen med brukte å være hans fuck-buddie når de begge er single. Hm, interessant tråd. *tenke, gruble* *Det med at han og den rålekre x'n faktisk var forlovet ville jeg ikke tatt så tungt. For meg har forlovelse blitt så utvannet og ubetydelig. Ville ikke stusset i det hele tatt, det er bare en liten nyanse forskjell. Det samme gjelder de fem andre x'ene. *Sex hos prostituerte i single perioder: Litt problematisk. Ikke at han ikke har fortalt det med en gang, men å forholde seg til det faktum at han har vært horekunde. Men jeg tror jeg ville tenkt at single har og rett til et seksualliv, og det er kanskje bedre og ryddigere enn å ha haugevis med ONS hvor den ene parten kanskje sitter igjen og føler seg utnyttet. Prostitusjon er på en måte ryddig og greit i så måte. * Hore på guttetur i Thailand: Denne ville vært mye vanskeligere for meg å svelge. Ville plaget meg mer. Ser for meg siklende gutte/manne gjeng som reiser til Thailand pga damene. Nei, den ville jeg hatt problemer med å komme over tror jeg. (og han ville aldri fått dratt på guttetur mer!!) * Besteveninnen er fuckbuddie når de begger er single: Vel, da vet jeg jo at de ikke er forelsket i hverandre, i såfall ville de vel vært et par for lengst?! Ville regnet med at det de har hatt sammen kun har vært å dekke hverandres "utløsningsbehov", ikke noe romantisk. Tror jeg ville taklet det. Tror heller ikke jeg ville hatt problemer med at de var alene sammen (mer enn jeg ellers ville hatt). Ville regnet med at han ikke lenger har dette behovet siden han er sammen med meg *Ble far som 18 åring: Kanskje det mest problematiske. De andre eksemplene er jo ganske private ting ang egne seksuelle erfaringer som man kanskje ikke har noen meldeplikt på. (Vet han alt jeg har gjort, alle jeg ahr vært sammen med tidligere?) Men ett barn representerer noe som ikke er over enda, og som på en eller annen måte kan få innvirkning på mitt og vårt liv i framtiden. Også ville jeg fundert veldig på hva slags fyr han er som ikke vil vedkjenne seg sitt eget barn... Tror ikke en sånn fyr er noe for meg.
Gjest Pjusk Skrevet 23. februar 2004 #10 Skrevet 23. februar 2004 Synes det vanskeligste ville vært farskapet + horene. Ikke fordi han hadde et barn fra før, men det faktum at han hadde valgt å ikke ha kontakt!!! Det ville jeg synes hadde vært fryktelig!! Dette med horene også..... Man kan jo se for seg ei hore ren og pen i en leilighet hun disponerer til dette bruket. Men jeg ville heller sett for meg ei rusa narkoman jente som selger seg i desperasjon, og som gjør en BJ i bilen, eller at de har sex oppetter veggen i en bakgård. Det er jo slik det i realiteten er. :veldigsur:
Gjest Embla s Skrevet 23. februar 2004 #11 Skrevet 23. februar 2004 Dette med horene også..... Man kan jo se for seg ei hore ren og pen i en leilighet hun disponerer til dette bruket. Men jeg ville heller sett for meg ei rusa narkoman jente som selger seg i desperasjon' date=' og som gjør en BJ i bilen, eller at de har sex oppetter veggen i en bakgård. Det er jo slik det i realiteten er. :veldigsur:[/quote'] Jeg syns også det er veldig, veldig trist og tragisk at noen ser jeg nødt til å ty til prostitusjon for å skaffe penger. Men jeg ser ikke at det er noe mindre trist (på jentas vegne) om hun er ren og pen i en fin leilighet enn om hun trekker på gata og gjør det i biler/opp mot en vegg. Det er vel ikke rammen rundt som avgjør om det er ille, men heller det faktum at hun faktisk selger seg.
Salamandra Skrevet 23. februar 2004 #12 Skrevet 23. februar 2004 Må si meg enig med Pjusk her, det at han ikke hadde kontakt med barnet sitt og at han er horekunde.. Bare de to tingene sier nok om fyren til at jeg vet at jeg aldri kunne levd sammen med han. Menn som kjøper sex er noe av det mest patetiske og motbydelige jeg vet, hadde aldri klart å leve med det.. uansett om de går til luksusprostituerte, narkomane vrak eller om det hadde vært i Thailand. Utroskap kunne jeg vurdert å tilgi, avhengig av situasjonen, men ikke kjøp av sex..
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2004 #13 Skrevet 23. februar 2004 Det tankeeksperimentet har jeg faktisk gjort før, med temmelig de samme "scenariene". Jeg vet at jeg hadde fått spader om jeg hadde fått høre om noe av dette...Jeg TROR ikke at jeg hadde kunnet leve med noe av det - jeg er for sårbar tror jeg, og klarer ikke la være å tenke på fortid. Men det er mulig jeg hadde sett anderledes på det hvis det faktisk hadde skjedd - BANK I BORDET!!! :o K
Gjest Pjusk Skrevet 23. februar 2004 #14 Skrevet 23. februar 2004 Jeg syns også det er veldig, veldig trist og tragisk at noen ser jeg nødt til å ty til prostitusjon for å skaffe penger. Men jeg ser ikke at det er noe mindre trist (på jentas vegne) om hun er ren og pen i en fin leilighet enn om hun trekker på gata og gjør det i biler/opp mot en vegg. Det er vel ikke rammen rundt som avgjør om det er ille, men heller det faktum at hun faktisk selger seg. Ehh, det var heller ikke poenget mitt??!! Hva jeg mente var å se han for seg i den situasjonen - man gjør seg vel visse tanker hvis man får vite at ens mann har vært horekunde. Jeg synes det hadde vært lettere med et "bilde" av ham sammen med en luksusprostituert enn med ei skitten, sliten hore i en bakgård. Ja, begge selger seg og begge er det synd på, men jeg synes det hadde vært verst med henne på gata. Min kommentar om hva jeg synes var ekkelt å få vite om min mann var heller på ingen måte rettet mot ditt innlegg Embla, i tilfelle du trodde det. Jeg svarte på hva [jeg synes var ekkelt mht. problemstillingen i :-)anna's åpningsinnlegg og hvorfor jeg synes det og hvilke tanker jeg gjorde meg om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå