Gå til innhold

Jeg får en datter på 5 år om en måned (stefar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt barn før og nå har jeg vært sammen med ei som jeg nå skal gifte meg med. Da leiligheten hennes ikke er stor nok så har vi ikke bodd sammen. Hun kommer i morgen og da skal vi ha sex med tanke på å få befruktning. Dette med barna er ikke uvant da jeg er vant til små barn men å bli familieansvarlig for en datter på 5 år, for hun har en i fra forrige ekteskap. Det blir uvant å få ansvar når jeg blir stefar. Det er greit med den lille vi skal lage i morgen kveld for den trenger ni mådeder før den kommer ut, dvs litt forberedelse, men bare et år så begynner stedatteren på skolen. Uvant når hun er "ferdiglaget" over 5 år. Med tanke på alle uhell ved tilfeldig sex og skillsmisser med barn innblandet (som her) så er det mange alenemødre og når jeg aldri hart fått mulighet til å bo alle tre sammen men bare besøke grunnet for så leiligheter. og om ni måneder blir vi fire. Når vi gifter oss så får vi mye større leilighet men vi har bare ikke flyttet sammen enda. Er det noen som har vært i lignende situationer og noe å komentere som tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først: Du er overbevist om at det kommer en baby om ni måneder. Husk at noen må jobbe med saken i månedsvis før man blir gravide.

I deres tilfelle er det kanskje like greit. Skal dere virkelig ikke prøve å bo sammen i en periode før dere bestemmer dere for å lage barn sammen? Jeg synes hele prosjektet virker veldig umodent, for å si det sånn.

Tror nok du må forberede deg på mange sterke meninger her nå...

Anonym poster: 0b57f5411a0da16d39e4fbaa92500590

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med "familieansvarlig" for en datter på 5 år?

Oppfatter deg dithen at denne jenta ikke har noen biologisk far.

Tror ikke du skal oppfatte deg selv som "ansvarlig for familien" mer enn hva din framtidige kone og barnets (barnas) mor er og blir. Eller tenker du på deg selv som familiens overhode?

Hvor gamle er dere?

Anonym poster: 0b57f5411a0da16d39e4fbaa92500590

Skrevet

Hva med å få den nye familien opp på beina før dere starter utvidelsen? Dette er en stor overgang for barnet på 5 og det å få søsken så brått oppi...jeg ville utsatt prøvinga til 5 åringen har funnet seg til rette med deg og moren under samme tak.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...