Gå til innhold

høst/vår dress og vinter dress.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut å kjøpe to dresser som nevnt over. Er veldig usikker på hva jeg skal velge. Prisen kommer i siste rekke, da jeg bryr meg om at min datter skal ha god kvalitet i tøyet. Har søkt litt rundt på nett om slike dresser i forskjellige tester fra i år, men blir ikke klok. Min datter går i naturbarnehage, og de går som sakt på tur fire dager i uken, og det trengs dresser som er veldig slitesterke, puster, vanntett, lette, ikke for varm eller for kald osv.

Tenkte først på reima, men har hørt den får fort slitasjer ved kneet og rumpa. Noen sier pomp de lux eller hva det merket heter, noen sier isbjørn of sweeden, andre kapphal osv. Har kjøpt testvinneren fra coop før, men den selges ikke her jeg bor og tror ikke den kom så bra ut nå, arvet dress t i fjor så har i tenkt så mye på det før nå.

Vil høre litt hva dere mener er gode dresser, gjerne noen av de overnevnte merkevarene og andre. Og litt hvordan størrelsene er i dressene om de er småe, romslige eller store. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll til dager uten snø, og Reima Tech + når snøen ligger ordentlig er vel det vi har hatt god erfaring med.

Men jeg vet at andre (tidligere Reima fans) sverger til (knalldyre) Isbjørn.

Hadde det ikke vært for at jeg synes de har kjedelige og "usynlige" (i trafikken) farger på dressene, ville jeg anbefalt å forsøke Pompdelux.

Reima og Troll er litt store i str, kjøp heller en str ned enn en opp.

Isbjørn tror jeg er normale, og det samme tror jeg pompdelux er.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Vi har kjøpt KappAhl sin dress. Poden brukte vinterbukse fra dem i fjor, og den var god i alle fall.

Skrevet

Vi har vår/høstdresser fra polarn o pyret, og jeg syns de er veldig veldig bra! Nå tenker jeg at jeg skal kjøpe vinterdresser derfra også i år. De har en kampanje nå frem til 26 sept. der de som er pop+ medlemmer (det er gratis) får 20% avslag på valgfri vare i nettbutikken...

Skrevet

takk for svar :) blir aldri helt klok når det kommer til slikt tøy.

Skrevet

Jeg har hørt veldig mye bra om Isbjørn, men ikke testet selv.

Her har vi brukt Molo til eldstemann hver vinter, og vært kjempefornøyd! Ikke opplevd at han er verken våt eller kald, og de er mye på tur. Veldig god passform har det også vært - pluss at de kommer i superfint farger.

Skrevet

Reimatec+ er utrolig slitesterke vinterdresser, eldstegutten brukte den halvannen vinter, og den går rett i arv til minsten. Var også kvalitetsmessig fornøyd med Kaxs fra kappAhl, mye dress for pengene, men den var veldig smal i passformen. Fint til vår smale gutt, men da han hadde problemer med å kle den på seg selv på grunn av det, kjøpte jeg en annen.

Av tynne dresser sverger jeg til Reima. Har også prøvd Helly Hansen, men den ble det veldig fort hull i. Da hjelper det ikke med 15000 mm vannsøyle.

Isbjørn skal være gode dresser, men jeg har ikke prøvd selv. De er dyre, men strengt tatt ikke særlig dyrere enn Reimatec+. Jeg tenker gjenbruk når jeg kjøper dresser, såfremst de er hele og har vanntettheten i behold. Dessuten får man grei pris og rask omsetning på dresser ala Reima/Isbjørn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...