Gå til innhold

Har virkelig matinntak så mye å si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en spiseforstyrrelse der jeg har et relativt lavt inntak av mat hver dag. Ca, 500-600 i snitt, tenker jeg. Jeg holder på å jobbe meg ut av den, og en av måtene å gjøre det på er at jeg har startet med styrketrening.

I helgen har jeg hatt det vanskelig,og hatt min første matsprekk noen sinne. Spist det som føles som fra morgen til kveld. I dag har jeg spist en posjon tandorikylling med salat, litt sodd, litt potetgull, en stripe sjokolade og fire knekkebrød med brunost. I går og fredag spiste jeg også langt mer enn jeg pleier å spise. Så gikk jeg på trening i dag. Og wow, for en forskjell! Pluselig perset jeg i alle øvelser, hadde supermye energi og følelsen av at jeg kunne holde på i en evighet til tross for høy intensitet.

Så, kan dette være tilfeldig, eller er det sannsynligvis matinntaket som har æren for dette? For i så fall har jeg virkelig undervurdert det, dette var jo en helt annen verden!

Anonym poster: 01d474012b2c9b06cc306eba6ff37fad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok det ;)

Du har jo endelig fått i deg nok energi til at kroppen orker å gjøre ting.

Stå på! Det virker som om det går riktig veien for deg. Neste trinn bør være å ikke kalle det en matsprekk, men at det er normalinntaket ditt.

• Liker 3
Skrevet

Du spiser 500 kalorier om dagen og er sjokkert at du faktisk har energi når du spiser ordentlig????

Det kan ikke være mulig å være så kort.

Anonym poster: 2f45a2427a9d60e0dee8f45fa7d9b36d

• Liker 4
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Så bra at du merket så stor forskjell. Ja mat har mye å si på energinivået gitt. Keep up the good work.

• Liker 1
Skrevet

Du spiser 500 kalorier om dagen og er sjokkert at du faktisk har energi når du spiser ordentlig????

Right back at ya!!

<br /><br /> Anonym poster: e4ce70ec59f641f02715a524e6c93a04

• Liker 4
Skrevet

Det har nok det ;)

Du har jo endelig fått i deg nok energi til at kroppen orker å gjøre ting.

Stå på! Det virker som om det går riktig veien for deg. Neste trinn bør være å ikke kalle det en matsprekk, men at det er normalinntaket ditt.

Tusen takk for svar og oppmuntring! :)

Hvorfor er du så ufyselig? Hadde du snakket sånn til en venninne av deg som var syk? For spiseforstyrrelse er en sykdom, som gjør at tankene of følelsene mine er ikke er helt i vater med tanke på mat og trening. Men det prøver jeg å fikse på, og nå ønsket jeg vel egentlig bare en push og bekreftelse på at jeg er på rett vei. Heller kort enn uten sosiale antenner, i hvert fall.:)

Så bra at du merket så stor forskjell. Ja mat har mye å si på energinivået gitt. Keep up the good work.

Tusen takk! :)

Anonym poster: aaa2fcb56bc14306f4d1b1a95f8cb330

• Liker 6
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Mat/energi har alt å si for prestasjonsnivået. Om du får i deg nøyaktig det du forbrenner hver dag så er det det optimale. Riktignok klarer man ikke å treffe helt, så derfor spiser man litt mindre noen dager, andre dager litt mer. En grei rege er jo å spise litt ekstra de dagene man trener (mer trening krever mer energi og mer proteiner). Men for deg som kanskje ofte spiser for lite, så kan det være lurt som du gjorde denne gangen, å spise litt mer i forkant av treningen også (f.eks dagen før).

Skrevet

Mat/energi har alt å si for prestasjonsnivået. Om du får i deg nøyaktig det du forbrenner hver dag så er det det optimale. Riktignok klarer man ikke å treffe helt, så derfor spiser man litt mindre noen dager, andre dager litt mer. En grei rege er jo å spise litt ekstra de dagene man trener (mer trening krever mer energi og mer proteiner). Men for deg som kanskje ofte spiser for lite, så kan det være lurt som du gjorde denne gangen, å spise litt mer i forkant av treningen også (f.eks dagen før).

Takk for svar, Filleproletiet. :)

I dag var også en god økt, så matinntaket i går hjalp nok i dag og.

Jeg har alltid hørt og visst at mer mat gir bedre yteevne, men jeg har aldri før fått det slengt i fjeset på denne måten. Så nå rives jeg mellom å spise mindre og å spise mer, for første gang, egentlig. Persing er jo så gøy, vil bare mermermer!! ;)

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Takk for svar, Filleproletiet. :)

I dag var også en god økt, så matinntaket i går hjalp nok i dag og.

Jeg har alltid hørt og visst at mer mat gir bedre yteevne, men jeg har aldri før fått det slengt i fjeset på denne måten. Så nå rives jeg mellom å spise mindre og å spise mer, for første gang, egentlig. Persing er jo så gøy, vil bare mermermer!! ;)

Jeg sier som regel ting rett ut; Få litt kjøtt på kroppen du, det ser bedre ut, og persene vil komme som perler på en snor! :)

• Liker 3
Skrevet

Så flink du har vært :)

Skrevet

Jeg sier som regel ting rett ut; Få litt kjøtt på kroppen du, det ser bedre ut, og persene vil komme som perler på en snor! :)

Så flink du har vært :)

:smilyblomst: Tusen takk for push! :klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...