Gå til innhold

strikke lue-har ikke riktig pinnestr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal strikke en lue hvor det først skal strikkes vrangbord på 84 masker med rundpinne 3,5 40 cm. Jeg har bare 60 cm, så jeg prøvde med strømpepinner, men det ble så tett med masker at de sklei av hele tiden. Etter vrangborden skal det byttes til 4,5 og felles til 78 masker.

Kan jeg heller bare legge opp 78 masker og strikke vrangborden på pinne 4,5? Der har jeg en som er 40cm. Eller må jeg gå ned enda mer i maskeantall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare vente til i morgen?

Anonym poster: 42d528ca2764bc5e0d68ba46e7a2cfef

Skrevet

Jo, klart. Men jeg befinner meg langt ute på bygda og bestiller garn og utstyr på nett da nærmeste garnbutikk er 2 timer unna. Så hadde vært veldig kjekt om jeg kunne brukt det jeg har.

Skrevet

Har du strikket prøvelapp og sjekket strikkefastheten? Det kan være du må bruke andre pinner enn det oppskriften sier.

Om pinnestørrelsen stemmer så ville jeg prøvd å strikket vrangborden med noen få masker mindre (men slik at maskeantallet går opp i vrangborden), f.eks. 78 som du skal ha etter vrangborden.

Etter å ha strikket noen runder ville jeg tatt maskene over på en tråd og sjekket rundt hodet på den som skal ha luen at størrelsen er ok. Jeg hadde prøvd underveis uansett om jeg hadde hatt riktig pinnestørrelse. Så kjedelig å strikke noe som ikke passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...