AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #1 Del Skrevet 16. september 2012 I matbutikken jeg jobber har jeg fått beskjed om at det er så utrolig mye svinn. LANGT over normalen. Jeg har ikke fått forklart hva det er. Jobber selv i kassen, og det eneste jeg vet er at om noen kommer til kassen med en vare som er ødelagt, så skal den svinnes. Ting som folk glemmer igjen skal også svinnes. Utover det skjønner jeg ikke hvorfor det er så mye svinn? Er det i andre avdelinger, f.eks. bakeriet, hvor man må kaste mye på slutten av dagen? Er det i ferskvaren? Søkte litt på nettet, ser at svinn også kan være pga. ansatte som stjeler, og dermed blir jeg utrolig redd. Tar aldri noe fra burikken, aldri. Når jeg kjøper noe tar jeg vare på kvitteringen i tilfelle kontroll. Så nåkken som kan forklare meg dette? Anonym poster: 6c2c985b4f515899ea12097003bc1c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magdalena_84 Skrevet 16. september 2012 #2 Del Skrevet 16. september 2012 Alle varer som butikken ikke kan selge regnes vel som svinn, enten det er pga. tyverier, brekkasje (ødelagte varer) eller gamle varer. Det har iallefall vært slik i de butikkene jeg har jobbet i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepperbiff Skrevet 16. september 2012 #3 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Svinn er varer som må kastes. Det kan være som du sier varer som kunder kommer tilbake med, bakerivarer som ikke har blitt solgt eller ødelagte varer. Låseansvarlige osv pleier å gå rundt med en liten maskin hvor de "svinner" varene som skal kastes eller sendes tilbake. Det svinnes for å registrere at varen ikke har blitt solgt slik at de har det i systemet. Frukt som har blitt dårlig og varer som esker osv har blitt brutt på må også kastes, og dermed svinnes(registreres) Endret 16. september 2012 av Pepperbiff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #4 Del Skrevet 16. september 2012 Ahh.. takk for svar. butikken jeg jobber i er utrolig stor. Har egen ferskvare og eget bakeri. Er et stort fokus på å ha velfylte disker til alle tidspunkt, til og med 1. time før stenging. Så er ikke så rart at mye blir kastet, selv om det er utrolig synd!! vi får kun ta med oss boller etter stenging, men det kastes jo utrolig mye mat, både fisk og annen varmmat. Anonym poster: 6c2c985b4f515899ea12097003bc1c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå