Gå til innhold

vurderer å slutte i studiet og begynne å jobbe. Trenger litt råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er enslig forsørger og har fått utvidet til tre år ekstra. Går andre året på førskolelærer linja universitets nivå. Er blitt såpass lite motviert og allergi plager er slått inn. Har kraftig støvallergi noe som merkes i barnehagen jeg har praksis i nå. Bruker jeg medisinen mot allergi slokner jeg, så dvs ikke akutelt.

Hvordan kan jeg gå frem mtp at jeg har nav og lånekassen som eneste inntekt mtp at jeg vil begynne å jobbe vanlig heller? Slutter jeg på skolen så mister jeg alle pengene utenom 5600 kr i måneden som er bostøtte, barnebidrag og barnetrygd.

Noen som kan gi meg noen tips på hvordan dette med å gå ut i jobb og avslutte hos nav? Ved jeg heller burde bare bite tenna sammen å fullføre, men som sakt er så lite motivert.

Er så lei av å være under nav, vil klare meg helt selv.

Må finne en jobb hvor jeg tjener rundt 20tusen i måneden på ca.

Anonym poster: ed9dc117c76482055e78381a0d9e2f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skjønner godt at du er lei nav, du er ikke alene!

et forslag er jo å søke på jobb før du slutter bare for å se om du ville fått jobber, så kan du jo ta det videre derifra:)

Endret av dunnimaya
Skrevet

Prøv deg frem med andre allergimedisiner. Det finnes flere ulike og jeg merker i hvert fall stor forskjell fra et merke til et annet.

• Liker 1
Skrevet

Hva vil lønnsforskjellen være på å være utdannet førskolelærer og barnehageassistent? Finner du noen motivasjon der?

Det er dritkjipt å være lei og lite motivert, og det blir helt sikkert ikke bedre av allergi. Men jeg tenker at det aller beste for deg på lang sikt er hvis du klarer å slite deg igjennom studiet. Både når det gjelder lønn, og karriereveier (du vil jo ikke forbli småbarnsmor for evig, en dag har du mer tid å bruke på karriere og mer lyst til å klatre!) er det stor forskjell på å ha en førskolelærerutdannelse og være assistent.

20000 i måneden kommer du til å leve greit på, men også her vil det være mye å hente dersom du kan regne med en lønn som ligger fire-fem-seks tusenlapper over... det betyr MYE når du bare har en inntekt, og kan være forskjellen på at du og barnet har det "greit nok" og "komfortabelt".

Så selv om jeg skjønner at det er tungt akkurat nå, så håper jeg for din skyld at du finner noen bedre medisiner, biter tenna sammen de siste semestrene, og ender opp med en sterk kompetanse og muligheten til bedre lønn enn du vil få som assistent, vikarlærer, butikkmedarbeider, ufaglært helsearbeider osv...

Anonym poster: 71ac992fd414a87e5309cfbbbfa07cd7

Skrevet

- og forresten: det er ikke så mye mer motiverende å være stuck i en kjedelig jobb. Så jeg råder deg til ikke å slutte på studiet før du har funnet en jobb som du faktisk kan trives i over flere år....

Anonym poster: 71ac992fd414a87e5309cfbbbfa07cd7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...