Gå til innhold

Ser ribbein, men forsatt fett på magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 50,2 kilo og er 164 cm høy. Jeg jogger og trener styrke noen ganger, og passer på hva jeg spiser. Har ikke helt flat mage, men nesten. Men jeg kan jo samtidig se ribbeina mine over magen. Utrolig irriterende. Vil ikke se ut som en skjelett heller, men vil ha magen helt flat.

Hva gjør jeg da?

Anonym poster: b6ecf1c1e3c4c57b2698208f8738e636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de aller fleste er det ikke naturlig å ha helt flat mage. Folk har forskjellig kroppsbygning, og noen få har naturlig flat mage selv om de er normalvektige. Du hører nok til den kategorien som må ligge langt under den vekta som er naturlig riktig for kroppen din for å få flat mage.

Med andre ord bør du gi blaffen i strebe etter flat mage, og heller nyte god mat og trene fordi det er gøy. Du vil kunne bli mye lykkeligere med en slik innstilling til livet enn å være konstant misfornøyd med din egen kropp og sulte deg.

• Liker 10
Skrevet

Innser at kvinner ikke får helt flat mage om de har normal kroppsvekt.

Anonym poster: 86f88cfb4998eed8ae775bcb3cf753df

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er så viktig for deg så hadde jeg testet ut 100 situps morgen + kveld i en måned og sett om det utgjorde noen forskjell. Men som andre over meg sier; noen har flat og stram mage fra naturens side mens andre ikke blir kvitt magen uansett hvor lite de veier. Men målrettet trening av problemområdet burde kompensere for mye. Med mindre du har født barn, da er det ganske umulig å trene vekk det ekstra mageskinnet ungen hang i (cirka like vanskelig som for en mann å skulle trene seg til mindre forhud, som noen så elegant sa det her inne).

• Liker 1
Skrevet

Hva du veier har ikke så mye å si, det er balansen mellom muskler og fett som er viktigst. Ville fokusert på mer trening så du får opp muskelmassen og fortsett å spise sunt og balansert.

Skrevet

Hvis det er så viktig for deg så hadde jeg testet ut 100 situps morgen + kveld i en måned og sett om det utgjorde noen forskjell. Men som andre over meg sier; noen har flat og stram mage fra naturens side mens andre ikke blir kvitt magen uansett hvor lite de veier. Men målrettet trening av problemområdet burde kompensere for mye. Med mindre du har født barn, da er det ganske umulig å trene vekk det ekstra mageskinnet ungen hang i (cirka like vanskelig som for en mann å skulle trene seg til mindre forhud, som noen så elegant sa det her inne).

S

Situps vil jo ikke gjøre noe med fett på magen, når du forbrenner fett vet ikke kroppen hvor du vil ha det vekk fra. Situps er rett og slett styrketrening for magen, og går på muskler.

• Liker 2
Skrevet

Sikt etter stram mage i stedet? De fleste bryr seg ikke om at magen din ikke er så flat at den går innover.

Skrevet

S

Situps vil jo ikke gjøre noe med fett på magen, når du forbrenner fett vet ikke kroppen hvor du vil ha det vekk fra. Situps er rett og slett styrketrening for magen, og går på muskler.

Dog så kan det vel mer muskler få magen til å se flatere ut. Samtidig så fører jo styrketrening til større muskler som igjen forbrenner flere kalorier, slik at det på lengre sikt vil gjøre det enklere å få vektnedgang og faktisk holde vekta nede.

Skrevet

Takk for svar dere. Skal gjøre mer styrkeøvelser på magen :)

Anonym poster: b6ecf1c1e3c4c57b2698208f8738e636

Skrevet

Vi har alle ulik kropp. Jeg har hatt vektvariasjon på 15 kg (sykdom), da jeg var undervektig hadde jeg ikke flat mage, da jeg var lubben hadde jeg fremdeles utstikkende ribbein.

Anonym poster: 4366b530653b25ca2ec060c82818d87d

• Liker 1
Skrevet

Styrkeøvelser kan faktisk få magen til å virke større pga økt muskelmasse. Hvis du vil ha flat mage må du ned i fettprosent, og da går det også ut over resten av kroppen. Kvinner har litt ekstra fett enkelte steder, sånn er det bare. Lær deg å like den lille magen din, gutter elsker den.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...