AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 hvorfor er det ikke like akseptert for menn å være hjemmeværende av fri vilje. Menn som utrykker dette ønsket er pariaer på partnermarkedet og går sannsynligvis jomfruer hele livet. Hvordan kan man da snakke om likestilling? Anonym poster: e1862fa6db163467fca31317532acc58
Gjest Wanderlust Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Syns ikke noen burde være hjemmeværende, jeg. 5
Tropic Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Spørs jo litt hva du mener med hjemmeværende? Om en i et forhold tjener ganske mye og de ønsker at den andre skal være hjemme med barna de første årene synes jeg ikke det er noe mer negativt/positivt i forhold til om kvinne skulle gjort det samme. Å gå hjemme fordi man ikke gidder å jobbe er ikke spesielt attraktivt, men det gjelder jo også for kvinner da. 2
appelsinjuice Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 En kvinne som ønsker å være hjemmeværende er da heller ikke akkurat høyt ansett i dag, i alle fall ikke om hun uttrykker dette før hun engang finner seg en partner, og ønsker å være hjemme selv etter at ungene har blitt store nok til å klare seg selv etter skolen/går på SFO. Jeg får ikke lov av mannen å være hjemme, og siden jeg syntes det blir mye med full jobb og husarbeid har jeg flere ganger foreslått at han kan slutte å jobbe og ta seg av dette, men han nekter. Uansett er det ikke noen fulltidsjobb å ta seg av hjemmet i dag, med mindre man har små barn å ta seg av. Ingen behøver å vaske hus og lage middag 38 timer i uken. Å ville være hjemmeværende permanent vitner om latskap, noe som er en utiltrekkende egenskap hos en framtidig partner. 3
Gjest Filleproletiet Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Hadde vært helt uaktuellt at min kvinne skulle gått rundt hjemme og "tatt oppvaska" hele dagen, på samme måte som at det for henne sikkert hadde vært helt uaktuellt at jeg dilla rundt hjemme, ikke bidro økonomisk og tok oppvaska og vasket gulvene. SÅ viktig er det ikke med et plettfritt hjem.. At man derimot velger FORSKJELLIG har ingen av oss noe problem med. Jeg lever for hobbien min, og har derfor en ganske intetsigende og for mange kjedelig nattjobb som gjør at jeg tjener like bra som normalt, men som også frigjør tid til min hobby (som innebærer litt reising osv). Hun derimot elsker å drive sine bedrifter, tjener masse osv, og er fornøyd med det. Vi bidrar selvfølgelig like mye økonomisk uansett, da vi har omtrent samme mening om standard, reising, uteliv osv. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 En kvinne som ønsker å være hjemmeværende er da heller ikke akkurat høyt ansett i dag, i alle fall ikke om hun uttrykker dette før hun engang finner seg en partner, og ønsker å være hjemme selv etter at ungene har blitt store nok til å klare seg selv etter skolen/går på SFO. Jeg får ikke lov av mannen å være hjemme, og siden jeg syntes det blir mye med full jobb og husarbeid har jeg flere ganger foreslått at han kan slutte å jobbe og ta seg av dette, men han nekter. Uansett er det ikke noen fulltidsjobb å ta seg av hjemmet i dag, med mindre man har små barn å ta seg av. Ingen behøver å vaske hus og lage middag 38 timer i uken. Å ville være hjemmeværende permanent vitner om latskap, noe som er en utiltrekkende egenskap hos en framtidig partner. Og dette finner du deg i??? Ikke vanskelig å se hvem som bestemmer hos dere...... Anonym poster: 985b27e38ad1552019eb862c0907bfd2 1
appelsinjuice Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 Og dette finner du deg i??? Ikke vanskelig å se hvem som bestemmer hos dere...... Anonym poster: 985b27e38ad1552019eb862c0907bfd2 Så du mener at jeg burde kunne bestemme at mannen skal forsørge oss alene, eller at han skal slutte i sin jobb for å holde huset rent og ryddig ?
Katniss Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 Det er vel ikke så mange som tjener nok til å ha ektefellen gående hjemme i årevis? Uansett om det er mannen eller kvinne som da ville gått hjemme. Ikke minst virker det lite fristende og ha forsørgerbyrden helt alene, mens den andre går hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå