AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #1 Del Skrevet 16. september 2012 På fredag som var følte jeg meg fryktelig dårlig og gikk hjem fra jobb 11:30 Min forrige sjef lot oss gå hjem uten "konsekvenser" - kom deg under dyna og bli frisk! Nåværende sjef sier at jeg må bruke egenmelding for den halve dagen jeg var borte, som i praksis er egenmelding for fre-lør-søn, som reglene er om en er borte hele fredagen. Hvordan fungerer det hos dere? Anonym poster: b7803e82ddab3452d891d7e6bf1eafdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 16. september 2012 #2 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Vi trenger ikke å levere noe. "Egenmelding kan nyttes for opptil tre kalenderdager om gangen. Fravær fra en arbeidsøkt som strekker seg over et døgnskille, skal regnes som en egenmeldingsdag." Dette er hva jeg fant i loven. Usikker på hva de mener med døgnskille. Fant dette på NHO sine sider: Egenmelding kan nyttes for opptil tre kalenderdager om gangen regnet fra første hele fraværsdag. Blir arbeidstaker syk og må forlate jobben, er derfor ikke denne dagen å anse som en egenmeldingsdag i folketrygdlovens forstand. Om arbeidstakeren skal få lønn for den dagen vedkommende må forlate jobben, beror på avtale. Ser ut som du må sjekke personalhåndboka for din arbeidsplass. Endret 16. september 2012 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #3 Del Skrevet 16. september 2012 Skriv gjerne hvor dere jobber også Privat / stat/kommune Jeg arbeider i privat oljebedrift TS Anonym poster: b7803e82ddab3452d891d7e6bf1eafdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurine Skrevet 16. september 2012 #4 Del Skrevet 16. september 2012 Lørdag og søndag skal ikke telle med mindre du også er borte mandag. Dere har vel en tariffavtale eller en personalhåndbok, sjekk der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leya Skrevet 16. september 2012 #5 Del Skrevet 16. september 2012 Vi er såkalt IA bedrift og har åtte egenmeldingsdager. Reglene der er i alle fall at du skal ikke levere egenmelding om du er tilstede mer enn halve arbeidsdagen. Jeg jobber i privat bedrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltvann Skrevet 16. september 2012 #6 Del Skrevet 16. september 2012 Så lenge du har vært halve dagen på jobb, så skal du ikke lever egenmld, så det spørs litt på hvor lenge du hadde vært på jobb da du dro hjem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #7 Del Skrevet 16. september 2012 Jeg har arbeidstid fra 07:30 til 15:30 og gikk alså hjem 11:30. Jeg er inneforstått med at man leverer egenmelding om man er helt borte på en fredag, for da regnes lør og søn. Men si at man går hjem en onsdag etter halv arbeidsdag og er på jobb igjen torsdag som vanlig, synes det virker urimelig å måtte levere egenmelding i slike tilfeller jeg. TS Anonym poster: b7803e82ddab3452d891d7e6bf1eafdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@vendel Skrevet 16. september 2012 #8 Del Skrevet 16. september 2012 Leverer ikke egenmelding om man møter opp og gjør så godt man kan, selv om det resulterer i å gå hjem før arbeidsdagen er over. Kommune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 16. september 2012 #9 Del Skrevet 16. september 2012 Går hjem før lunsj = egenmelding. Går hjem etter lunsj = ikke egenmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #10 Del Skrevet 17. september 2012 Så lenge du har vært på jobb, regnes det ikke som en dag her jeg jobber. På forrige arbeidsplass måtte vi skjerpe inn reglene, fordi noen utnyttet dette maksimalt og stadig var borte tre dager og seks timer... Privat sektor. Anonym poster: 5a614d250e22b16198e1a71a3bc74ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #11 Del Skrevet 17. september 2012 Nå gikk jeg på jobb i dag,men var ikke så frisk som jeg trodde,så jeg gikk hjem rett over 10. Har nå vært hos lege for nå trengte jeg sykemelding. Legen flirte litt av at jeg nå måtte bruke egenmeldingsdagene mine på fre-lør-søn siden jeg gikk hjem 11:30 på fredag,og nå må ha sykemelding for man-tirs-ons (egenmeldingsdagene) enda jeg var på jobb til rett over 10 i dag OG siden jeg gikk hjem på fredag (som burde være greit og ikke kreve egenmelding for) Men som hun sa, krever sjefen det,så må vi jo bare etterfølge det. TS Anonym poster: b7803e82ddab3452d891d7e6bf1eafdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå