AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Hei! Er på utkikk etter en deltidsjobb og har vurdert barnehage. Jeg vil veldig gjerne være med ute og passe på barna og leke med dem, ordne i stand maten inne osv... Men jeg er ganske beskjeden av meg og liker ikke å prate høyest eller stikke meg frem. Ønsker ikke være den som "leder" en slags lek eller skal gi beskjeder og styre en hel flokk med unger. Jeg er også helt elendig på å synge, så det å skulle lære barna en ny sang alene, er i mitt hode en forferdelig oppgave. Hvor stor er sannsynligheten for at slike arbeidsoppgaver vil bli gitt til meg som deltidsarbeider? Jeg vil egentlig ikke ha så mye sånt type ansvar. Vil heller være med og passe på barne og leke med dem, i stedet for å styre hele showet. Og kan noen fortelle litt om fordeler ulemper ved å jobbe i barnehage? Hvordan er lønna? Per i dag har jeg 140 kr timen der jeg jobber nå. Jeg er 21 år. Anonym poster: d605d3f2c1e95cd336b1efa2c9537ec8
Gjest O___o Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Hvor mye ansvar du får, vil variere fra sted til sted. Som ung og nyansatt, vil du ikke få lederrolle/oppgaver med en gang. Sanger ol. pleier som oftest å gjøres felles med flere ansatte tilstede. Og hvis du har totalt sangfobi, kan du sikkert kompensere med å rydde av bordet / tømme oppvaskmaskinen i stedenfor. Ellers er vel det å jobbe i barnehage den beste slankekuren jeg har gått på ( Ikke at jeg har gått på noen kurer i det heletatt ) Mye frisk luft - mye fysisk aktivitet og høyt tempo = kjempe trøtt og sliten når man kommer hjem
SoftKitty Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 (endret) Jeg mener jeg fikk 129kr timen som assistent for ca 3 år siden, i en kommunal barnehage. Jobbet da som ringevikar, så vet ikke om det er andre satser om man er fast ansatt. Selv om du er sjenert så kan det være det er annerledes med barna. Jeg er veldig sjenert, men har aldri hatt noe problem med å "lede" grupper av barn, det er liksom helt annerledes enn med voksne. Det er ped.leder på avdelingen som skal ta det overordnede lederansvaret og som bestemmer, men du må også kunne klare å ta ansvar og.."gjøre ting" i mangel av en bedre måte å si det på. Har du sen eller tidlig vakt kan det hende du er alene med barna, samme om dere deler opp i grupper for spesielle aktiviteter, eller du er den som går ut med barna mens de andre kler på...osv. I starten så får man mindre slikt ansvar og slike oppgaver da, så man får lært seg det først:) Iallfall var det sånn der jeg jobbet. Barna bryr seg ikke om at du ikke kan synge:) Forøvrig synger man ikke hele tiden i barnehager, det er mest i samlingsstund og kanskje før maten, og da er man som regel alltid flere voksne. Jeg tenker dog at hvis dette er noe som du tenker på som flaut/teit så passer du kanskje ikke så godt som barnehageassistent? Man bør ikke være så selvhøytidelig om man skal jobbe med barn Det er en veldig slitsom men samtidig koslig og givende og til tider veldig morsom jobb. Endret 16. september 2012 av SoftKitty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå