Gå til innhold

Mattematikk og nyvinger av enorme dimmensjoner

Gjest brutal mann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ligningen han (visst) har løst er a^n + b^n = c^n for heltallig, positiv n større enn 2 (med n = 2 får man pytagoras setning).

I matematikken er det ofte slik at hvis man finner løsning til et problem, har man plutselig løsningen til en hel haug andre også. Hva annet som evt. skal kunne løses med denne ligningen, vet jeg ikke, men "Fermat's last theorem" er et sted å starte hvis du vil lese mer.:)

Anonym poster: e177a214ede082a7e56de386edb66c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fermat sitt theorem kjenner jeg til :) Men, jeg er ikke skarp nok til å forstå hverken det, eller rekkevidden av det. Det er derfor jeg håper noen kan peke på noe konkret som vi vil få nytte av. F.eks. produksjon av legeringer, raskeste veien til neste galakse, latterlig god sjokolade en aldri vil bli feit av og andre geniale ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavefeil som det intelligente klarer å tolke.

Ok. :)

Nå er jeg så uintelligent at jeg ikke klarer å tenke meg hva det egentlig skulle stå. :sleep:

Så hva skulle det egentlig stå?

Anonym poster: 99640fe5409f7545229e0a2f3cf25979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. :)

Nå er jeg så uintelligent at jeg ikke klarer å tenke meg hva det egentlig skulle stå. :sleep:

Så hva skulle det egentlig stå?

Anonym poster: 99640fe5409f7545229e0a2f3cf25979

:murvegg:

NYVINNINGER!!

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:murvegg:

NYVINNINGER!!

Jeg må være supersmart. Jeg leste det som "nyvinninger" fordi alle alternative forståelser ville vært totalt meningsløse. "I reject your reality and substitute my own!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...